Alla inlägg den 25 september 2016

Av Ia Weylandt - 25 september 2016 19:59


Jöses så mycket som vi fått gjort i helgen...
Ingenrast och ingen ro,,, men jäklar så kul det är...

Börjar faktiskt undra hur vi fick helgerna att gå innan vi flyttade hit...

Men vi börjar med fredagskvällen...


Jag fullkomligt Älskar fredagskvällar...

Känslan att komma hem och ha hela härligheten framför sig...


Denna fredagskväll började vi med att lägga ut ett spårupptag till Glock...

For sedan vidare till Strängnäs och hämtade Thompas bil som bott på Volvoverkstaden över natten...

Tillbaka i skogen igen, körde vi ett uppletande med båda...

 

Med tanke på att dom inte fått ett uppletande sedan Abbotarna var här nån gång i mitten av augusti,,, så skötte sig Glock verkligen bra,.

Smack,smack,smack,, tre föremål,, sen fick han kämpa lite för det fjärde,, men löste det fint..

Till Dollar slängde vi bara ut grejorna lite hipp som happ,,, sen fick han bara kuta ut och  hämta dom...

 

Det var kul, tyckte SuperD....


Glock fick sitt spårupptag, och löste även det bra, med tanke på att han inte spårat sen mitt knä började krångla för 2 månader sedan....

Gick åt rätt håll,,, men det var lite fladdrigt, och det såg ut som han inte fick riktigt fäste,, men lyckades ändå på något  vis krångla sig dom ca 100 metrarna till slutet där belöningen låg...

Duktig Sheriff...


Sen åket vi med nöjda hundar hem och gjorde fredag.

Thompa som åkt hoj fram och tillbaka till jobbet utan MC-kläder eftersom han inte hittade dom på morgonen,, var riktigt frusen ända in i benmärgen..

Så inna vi drog till skogs, startade han bastun,, och den var härligt varm när vi kom hem igen,,, och T fick äntligen upp värmen igen efter en stund därinne...

 

Kul att den används,,, jag som i te är något större fans av bastubadande undrde faktiskt om vi skulle använda den till något annat än förråd...


Själv ställde jag mig i en varm skön dusch, och kröp sen in i mitt älsklingsmysplagg...

Den Mycket Fula Rosa Onepiecen....

 

Jag är mycket väl medveten om att jag ser ut som en gigantisk stor rosa påskhare i den...

Men vem faan bryr sig om fredagskvällarna när bara Thomas, jag och hundarna är hemma???

Nu råkade jag visserligen glömma bort mig i fredagskväll, när grannarna red förbi, och jag gick ut för att småsnacka lite...

Tyckte dom titta lite märkligt på mig, men tänkte inte mer på det förens jag kom in och såg mig själv i spegeln...

Attans,,, dom måste ju ha trott att vi hade maskeradfest eller nåt....


Ägnade resten av kvällen åt god mat...

Wienwrsnitzel för oss,, och putset från köttet åt hundarna....

  


Vaknade tidigt på lördagen, och Thompa drog iväg med hundarna, medan jag dammsög och torkade alla golv...

Thompa är modigare än jag,, han törs gå genom kohagen även fast korna är nära,,, det vågar inte jag...

 


Efter en god frukost var det dags att ta itu med dagens projekt...

Gäststugan,,, som jag har döpt till "LilleBo" var ett av dom...

 

Egentligen mitt projekt,,, men eftersom jag insett att jag mest gillar att måla stora, plana, raka ytor,,, så tog sig T an LilleBo,,, och jag gav mig på garaget...

 

Inte riktigt lika tacksamt som stallet...

Men skillnaden blev ändå tydlig....



Hundarna roade sig undertiden själva med varandra på stallbacken....

Älskat det!!!

   


När måleriet var klart lastade vi med ömma kroppar en släpkärra full med gammalt bråte, och körde till sopstationen i Läggesta....

Kan väl påstå att vi inte var ensamna där,,, gör folk inget annat än kastar skräp...

 

Nästa STOP var på Granngården i Södertälje...

 

Älskar den affären,,, där kan man ruinera sig...

Men denna dag satsade vi mest på stolpar, eltrådar och isolatorer till hagarna...

Men lite annat smått och gått kan han smugit med....


For vidare till JYSK,,, där jag köpte en hylla som jag ansåg mig ha behov av......

 

Jösses, så mycket folk det var ute på shopping denna vackra löningshelg..

Jag fick nästan torgskräck,,, och var tillslut lyckligen välbehållen hemma påSjövreten igen...   


Och då var det dags för hundarna att få dagens aktivitet...

Ut i skogen for vi, och la ut varsitt spår till D&G.


Roade oss i väntan på spåren med att köra korridorer med dom båda...

 

Fyra stycken blev det, och både skötte sig super....


Sen fick faktiskt Thompa spåra med både Dollar och Glock....

 

Jag var bra jävla sugen,,, men förnuftet segrade,, och jag väntar med att gå bakom Dollar tills på tisdag då stygnen i knät är tagna...

Verkar så hävla dumt, eftersom han är urstark i spåret och jag oftast ramlar, att utsätta mig för det just nu...


Men SuperD spårade utmärkt med husse och kom tillbaka med alla pinnar...


Även den lille Sheriffen skötte sig exemplarisk i sitt spår..

1350m,,, 7+slut,, och inte ett tapp...

   

Duttinliten GlockiPlockiPinni.......


Så hem denna lördagskväll, med nöjda aktiverade hundar...

För oss fortsatte dock arbetsbördan...

Jag satte styr med att montera ihop min hyll som jag köpt på JYSK tidigare under dagen...

 

Och jag undrar faktiskt bland vad det är för jäkla fel på mig????

Jag är såååå jäkla Bra på att montera ihop möbler,,, Skit sak samma om domboken från IKEA,,MIO,, eller JYSK,,, jag löser det..

Men vad jag är SKITDÅLIG på är att läsa produlktbeskrivningen innan,,,

Jag ser en bild,,, gillar vad jag ser,,, köper,,UTAN att kolla måtten.....

Why,,, liksom,,, Why???

Hyllan jag köpte var typ en pygmemöbel,,, endast 120 hög,,,, va ska jag med den till???


Jaja,, nånstans kan man väl alltid ställa den....


Flitens lampa lös länge i LilleBo denna vackra lördagskväll..

  

Nu är väggar och tak klara..

Återstår bara golvet,,, fasaden,,,,städning och inredning,,, sen är han redo för att ta emot nattgäster...


T och jag åt varsin räksmörgås på kvällen,, drack ett glas vitt,, men sen somnade vi alla ganska så ovaggade i varsit soffhörn...

Och då snackar jag ALLA.....

 


Somnar man tidigt,, vaknar man tidigt...

Thompa stack tillsammans med hundarna ner i hagen för staketfix direkt när det ljusnade på söndagsmorgonen...


Själv låg jag faktiskt och drog mig i sängen farm tills klockan slagit närmare åtta...

Men sen slängde jag på mig kläderna,,, och drog ut på en magisk morgonprommis med D&G

   

Fy fasiken vilken septembermorgon alltså...

Jag är lika Faschinerad av vår omgivning Varje morgon...

 

Tänk att jag BOR här,,, det här är MINA strövområden,,, Jag går från mitt hus rakt ut i dessa Fantastiska marker...

Jag har svårt att ta in det...

Njuter så mycket,, och vill INTE gå hem.....

 


ÄMen hem måste man ju gå,,, framförallt för att käka frulle och sen dra ut i rapportskogen....

Och jäklars vilken bra träning vi fick till idag....

 

vi gjorde en A-station,,, 

sen gick Glock och jag ut en grundsträckla på 1200 meter...

 

Thompa gick under tiden ut ett spår till Dollar,,, och flyttade sen efter A-stationen ca 500 m från min B-station.

Efter drygt 20 minuters liggtid skickade jag Glock tillbaka till Thomas,,, och gjorde sedan en 200 meters förlängning...

T, skickade sen G tillbaka till mig,, och backade sedan A-stationen 250 meter...

Jag skickade Glock på ett tredje,, och förlängde sedan ytterligare drygt 200 meter...


Glocken var Supertaggad och gick iväg i full fart på alla fyra skicken....

SÅÅÅÅ härligt,,, vi va toknöjda efteråt...


här ligger Sheriffen och tar igen sig efter fjärde

 

Underbara Vackraste Sheriffski...


Sen var det Dollarns tur att få spåra lie...

 

Även idag fick Thompa gå bakom honom,,, men jag längtar som faan tills det är minuter att återigen hoppa på karusellen och åka bergochdalbana bakomhonom...


 

Alla pinnar hem även denna dag..

Fantastiska fina SuperDollar...

 

Och Jag fullkomligt Älskar hans Piggelinblick...

Han må ha börjat tappa muskler,,,

Hans blanka vackra päls må börja tappa sin lyster,,,,

Tänderna börjar gulna,,, och nosen blir gråare och gråare..

 

Men blicken,,, den " piggelina" den finns fortfarande kvar,,,, och jag fullkomligt Älskar den....


Åja,inte slappna av nu,,, fullt ös, medvetslös..

hem, kamma håret, byta svettig tröja, och iväg till närmaste grannen med en liten gåva för att hälsa deras förstfödda son  välkommen till världen,,,

Blev bara en snabbvisit eftersom jag och Glock skulle iväg för en kväll i fårhagen....



Och jävlar i havet vilka framsteg han gjort sedan sist den lille Underbare Sheriffen...

Det var som att gå in i fårhagen med en helt annan hund...


Dom andra frågade hur mycket vi tränat sen sist,, och svaret är Ingenting alls...

  

Men Glock var under denna kväll,, väldigt lugn,, fokuserad,,, och framförallt verkade han orka hålla ihop mycket längre än vad han gjort tidigare....

 

Förut har han typ orkat ett tag,,, för att sen av ren trötthet tappa allt

 

Men jäklar så,trött han var när vi kom hem igen...

  

Han åt mat,, och sen har jag inte sett röken av honom på hela kvällen...


Skitnöjd med kvällen i fårhagen,,, ser jag mycket fram emot morgondagens Vallkurs ...

Thomas och Dollar har under kvällen färdigställt fårhagen,, så nu är det bar att åka å hämta hem våra får...


Nu väntar ännu en arbetsvecka,,, men med lite fantasi är det snart helg igen...

Då ser vi fram emot nya roligheter....


Vi hörs........

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards