Alla inlägg den 18 september 2016

Av Ia Weylandt - 18 september 2016 16:45

 

Ja, nu börjar ännu en helg närma sig sitt slut,,, och med risk för att låta tjatig,, så har den varit mycket bra...

Faan som vi trivs här i Åker...!!!


I fredags när jag gjorde min sista konferansdag så var Thomas ledig,,, och som vanligt fick han massor gjort...

Bla så ägnade han ett par timmar åt att sätta tak över delar av hundgården...

 

Det blir superbra,, och nu återstår bara mitt jobb att måla, överdelen är redan klar,, men undersidan behöver även den en strykning....


Och jag kom hem från sista konferansdagen,, och kände bara ett sånt enormt behov av lite gammal hederlig skog, efter att ha suttit inne i dagarna 3,,, så av med jobbkläder, och på med skogdräkt,, och ut i skogen for jag Dollar och Glock....


Fortsätter mitt rekande efter rapportsträckor,, och kände att jag fick napp denna ljuvliga fredagskväll...

 

Fick ut en grundsträcka på drygt 1200 meter i helt ljuvlig terräng...

 

Sträckan hade potential att fortsätta,, men jag blev lite skraj,,,

Usch,, gillar inte att känna mig rädd i skogen,, men grejjen är den att det är skitfin öppen tallskog,, som dock är ganska så vildsvinsbökad på sina ställen...

 

Och sen övergår terrängen in i tät lövskog,,, och jag tänker som så,, att någonstans måste ju grisarna bo på dagarna,,, och det kändes som dom typ låg och sov just precis där jag ville dra vidare sträckan...

Så jag vände efter typ 1300 meter,, och tänker att jag tar med Thomas på nästa rekning...

På nåt vis känns det lättare att möta vildsvin öga mot öga om vi är två....

Tillsammans är vi Starkare!!!!


Efter en superskön prommis kändes det underbart att få komma in och göra fredag...

Man är väl lite konstig,, men just nu njuter jag lika mycket av sommarvärmen därute,, som jag gör av att tända ljus i höstmörkret...

 


Har ett så otroligt starkt minne av ovanstående ljusstake som min mamma köpte...

Minns att vi var ute och shoppade tillsammans, och båda föll pladask för den,, men den kostade 700:-,, och jag som då var ensamstående 2-barnsmamma hade inte inte chans i världen att köpa något så "onödigt"...

Men av olika anledningar så hamnade denna älskade pjäs ändå i min ägo,, däremot,, hamnade den lite i skymundan i Huddinge,, då den hängdes i hallen och bara tändes typ när vi fick gäster....

Men här på på Sjövreten har den hamnat centralt i vardagsrummet,, och vi kommer att tända den varje gång vi sitter där på kvällarna...

Älskar det,, för den påminner såååå mycket om min Älskade mamma...


Och när vi ändå snackar inredning,, så är det lika sorgligt att vi inte hittar någon plats för vårt mycket högt älskade shabby chic fönster som vi tycker så mycket om...

Så om någon är intresserad, kom gärna med ett bud...

 

Och det är INTE Thomas, Dollar eller köttbullarna som är till salu,, utan fönstret uppe i högra hörnet...

Vi köpte det för 3500:-, så skambud undanbedes....


Nåväl,, efter en trevlig fredagskväll så kröp vi till kojs...

Med ytterdörren på VID gavel,,, så det gick tamejfasiken isbjörnar på golvet när jag tassade upp på lördagsmorgonen...

Anledningen till det???


Jo,, vi är ju änna riktiga klantarslen,,, eftersom vi VET hurdan vår Älskade Dollar är...

Jag kokade en hel kyckling,,, ni vet med skelett och hela köret...

Lämnade den på diskbänken för att svalna,,, och lämnade köket i typ 0,5 mikrosekunder,,, eller kanske liiiite längre...

Iallafall tillräckligt länge för att den matglada SuperDollarn skulle hinna hoppa upp på bänken och sätta i sig hela skiten, med ben och allt....

Det fanns inte en jäkla smula kvar...


Uschanimej,, man har ju hört om det där med F-ben och hela konkarongen,,, men ärligt talat har vi ännu inte märkt ett skit på att Dollarn skulle påverkats...

Men lämnade som sagt var ytterdörren öppen ifall han behövde upp och spy under natten...

Men Icke...


Och själv tassade jag upp redan vid 6-tiden och mösade på morgonen...

Skulle ju vara spårläggare på Strängnäs BK's lägre/högre tävlingar under lördagen...

Mitt första högrespår skulle jag lägga ut 07.30,,, och det kändes superlyxigt att inte behöva åka hemmifrån förens vid 7-tiden och ändå vara i supergod tid...


Jag gick ut ett högre, och ett lägre spår,, och kände mig toknöjd efteråt då båda "mina" tävlande hade fullt på spår, upptag och blev uppflyttade...


Jag var mottagare på dom 2 sista spåren,, och sen stannade jag till hemma och hämtade upp Thompa och hundarna, och sen drog vi tillsammans ner till Strängnäs BK för att fortsätta följa tävlingarna...


Så medans högrehundarna körde uppletande,,, körde vi lydnad med våra 2 finaste...

 

Glock, gjorde denna dag en toppenlydnad...

Attans så svajjande den är,,, ena dagen toppen,, andra dagen botten...

Det får oss att känna att vi nog väntar med tävling till våren...

Kära nån,, han är bara 2 1/2 år,,, bättre att ta det lugnt och låta honom mogna i lugn takt,,,

Vi har ingen brådska...

 

SuperDollar skötte sig ju Självklart enligt skolboken......

Fantastiska Bästa Mest Älskade Underbara SuperDollar.... 


Sen var Thompa budföringsmottagare,, och jag skrivare på lydnaden...

 

Jag gillar verkligen att skriva för olika domare,,, man lär sig otroligt mycket vad dom tittar efter....

 

Strängnäs är en jäkla Härlig klubb,, jag trivs där!!!!


Men sen väntar jobb på gården när vi kommer hem....

Stort Fokus ligger just nu på staketen för att kunna ta emot får och hästar...

Vi tog denna eftermiddag fyris och åkte runt och lagade staketen,, framförallt där fåren ska gå...

Hundarna är hela tiden med, springer brevis fyris,,, tuggar på lite pinnar,, men söker också vila i skugan emellanåt... 

 


Att Glock trivs och Njuter av sin nya tillvaro råder det inget tvivel om.... 

Jag bara Äskar att titta på honom där han ligger heeeelt utslagen och bara njuter...


Jag tog sen en paus och gick och satte mig på altanen och lyssnade på mordpodden,, något jag känner behov av på helgen...

Men jag blickade hela tiden ut över hagarna,, där Thompa och hundarna kämpade vidare med staketen....

 

Magisk utsikt.....

Och även om man när kvällen börjar närma sig, känner att hundarna inte fått tillräckligt,, 

så känns dom faktiskt ganska nöjda med livet...

Dom är ju liksom med och igång hela dagarna...

Den Vackra Sheriffen har somnat skönt i hallen....

   


Lördagskvällen blev lugn,,,, käkade hemmagjorda hamburgare och njöt av ledigheten...

Somnade skönt och njöt av min skönhetssömn....

Eller nåt...

 

Med trolligt hår gav jag och hundarna oss iväg raka vägen ut i skogen,

 

Oj, som jag har längtat efter min älskade morgonprommis, efter att ha varit utan den i fyra långa dagar...

Älskar verkligen morgonpromenaden, och drog ut den nästan dubbelt så långt som vanligt...

Hem och käka gofrulle,,, och sen drog vi igång med dagens stora projekt...

Måla en sidan på stallet...

Jävligt jobbigt,, och shit vilken smärta jag började känna ganska så snabbt i nacke och axlar...

Men sååå fint blev det,,, är så jäkla nöjd med oss...

Före,,, Under,,, Efter...

 

Tycker fortfarande att det är väldigt kul att måla,, och Thompa är snäll och låter mig slippa pillermålandet,, det pillar han själv med...

 

Hundarna är med hela tiden och går och strosar och nosar,, men till slut slocknar dom i stora högar lite här och lite där...

 

När vi började bli klara, och Thompa tog hand om det tråkiga efterjobbet, såsom tvätta penslar etc,,, tog jag med mig hundarna ut i hagarna och bara lekte runt...

 

Man måste få ha lite skojjigt också....

 


Thompa packade även rapportryggorna,, och sen drog vi till skogs för lite rapportande...

 

Idag tänkte vi testa att förlänga stationerna åt båda hållen, allt för att göra även tillbakaskicken lite mer intressanta...   

Det gick väl sådär...

Glock går dom 2 första skicken helt Klockrent och i ett herrans tempo med fina framföringar....


Men sen kommer vi till 3:e,, och då strular det igen...

Ingenting i förberedelserna är annorlunda...

Vi går bakåt i banan,, han vill bara vända upp åt rätt håll,, han drar som faan fram emot framföringsstarten..

Superfin framföring,, sitter med blicken klistrad i sträckans riktning,,,

Far iväg som en avlöning på mitt "marschkommando",,, och  slår på en tvärnit efter ca 20 meter...


WTF!!!!!
Jag står med blicken fäst rakt upp i himmelen och totalt ignorerar honom, men han står där och stirrar en stund, och kommer sen in och sätter sig fot vid min sida...

Och idag blev jag faktiskt förbannad...

Nu tycker jag han är larvig....

Går fram några steg,, säger "marsch" igen,, och han gör samma sak...

Bara det att denna gången låter jag honom inte komma tillbaka in igen,,, utan jag går emot honom och liksom motar iväg honom....

Han tittar lite underligt på mig,,, men sen som från ingenstans bara sätter han iväg i världens fart, och kommer in till husse utan några konstigheter...


Vad som rör sig i hans lilla huvud är däremot konstigt,, och det är tur han är söt iallafall...

 

Skojja bara,,, lite kul är det ändå att fnula och försöka hitta lösningar...

Och Jävligt taggad att träna vidare,,, tror vi kommer gå ut en sväng redan imorgon och testa nya vägar....

Vi gick när vi var klara ut och rekade lite nya sträckor....

 

Finns hur mycket fin skog som helst,,,


Och sen var det hög tid att åka hem och göra söndag, och förbereda oss inför ännu en arbetsvecka...

Har ännu inte bestämt mig angående Kroatien,,, har telefontid med läkaren imorgon,, och det samtalet får avgöra hur jag gör...

Jag har nog iallafall bestämt mig för att ta operationstiden på tisdag eftermiddag,, vill inte vänta 2 månader till...


Avslutar med att skicka miljarders grattispussar till min Älskade dotter....

Idag fyller hon 24 år,, och jag älskar henne mer än alla ord i världen kan beskriva...

 

  SUPERGRATTIS ÄLSKADE UNGE  ÄLSKAR DIG SÅ ATT DET GÖR ONT  









 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards