Direktlänk till inlägg 6 juli 2017

Landat....eller nått....

Av Ia Weylandt - 6 juli 2017 18:45

 

Så står det sedan några dagar tillbaka JULI i vår vackra almanacka...

 

Juli,,, som för alltid kommer att påminna om oss vår mycket högt Älskade Jack Russel tik VILJA,,

som tyvärr inte finns med oss längre. 💔

Hon fick lämna jordelivet alldeles för ung,,, men kommer alltid ha en stor plats i allas våra hjärtan...

Jag är så glad för att Jonna, varje år när hon skapar vår fina julklappsalmanacka,,, ser till så att Juli månad får oss tänka lite extra på lilla Villan❤️❤️

 

VILJA 4-ever,,, Alltid saknad, Aldrig Glömd, Vi Älskar Dig💗💗💗

 

 Så vad har det pysslats med i veckan efter den magiska helgen i Nynäshamn???

 

Jo på måndagsmorgonen stack jag iväg tidigt,,, vi snackar tidigt,,, vi snackar att jag smet från huset redan vid 04.30 på morgonen, när det precis börjat ljusna...

 

Jag längtade så in i bengen efter en tur i skogen, efter att ha spenderat 2 dagar på en tävlingsplats...

Tror även hundarna uppskattade vår nästan 2 timmar långa morgonpromenad...

 

I "finskogen" har hästtjejjerna byggt upp små hinder här och där utmed dom fina stigarna...

 

Det tycker Glock är Toppenskojjigt, och flyger över på sitt vanliga sorglösa vis...

 

Dollar,,, nja,,, han kanske inte flyger över lika spänstigt som i sin ungdoms glans...

 

Men han tar sig över...

 

Självklart blev det tid för lite vattenlek utefter vägen...

 

Då trivs SuperDollar som fisken i vattnet.....

 


Hela måndagen gick jag och liksom småmös hela dagen,,, njöt och tänkte tillbaka på den helt tokiga helgen...

Och på tal om "tokig",,, så visst ser han lite lätt "crazy" ut, Glock, på en pallbild jag hittade på sociala medier...

 

Får man se ut såhär????? 💙

 


Glorre's stora belöning efter helgens bravader, fick han på måndagskvällen då han fick valla sina får...

 

Till en början var han så olydig, och kunde precis Allt själv, och sket så fullständigt i mig,,, så jag var väldigt nära att kasta in handduken och ta honom och gå därifrån...

Men sen hade jag ett snabbt utvecklingssamtal med mig själv, där jag talade om för mig själv att ge upp löser absolut ingenting.

Ta Tag i det,,, och gör det NU....!!!!

Och det lilla samtalet hjälpte faktiskt,,,, för tamejtusan om inte Sheriffen började lyssna,,,

Och jag upplevde några helt magiska "halleluljamoments" där ute i vallhagen...

 

Både jag och Sheriffen var helt slut efteråt,,, fåren med för den delen...😊

 

Allt har inte bara varit hund denna veckan...

Jag har även träffat mina gamla kollegor för en bit mat...

 

Usch, det var både roligt, sorgligt, och alldeles Underbart...!!!

Jag har jobbat i 11 år på samma företag,,, och vi har i princip varit samma gäng under alla år...

En har slutat, och några har tillkommit under åren,,,

Vi har upplevt så jäkla mycket roligt tillsammans,, men livet förändras ju,,, så under det senaste året har över hälften gått vidare mot nya utmaningar...

Och för mig som blev kvar känns det som om halva min trygghet försvann,,, jag har tyckt det varit jättejobbigt...

 

Så Oj så skönt det var att sitta där och minnas,,, jag hade ont i skrattmusklerna efteråt...

Det är skönt att skratta!!!

 


Men såklart har vi "hundat" också...

Sheriffen har fått 2 lydnadspass...

 

Tror Klonkan är glad över att få köra bruksmomenten igen..

Det passar hans explosiva personlighet lite bättre...

 

Nuförtiden är det nästan fullt på läktarplats...

2 hästar, 5 får, Dollar, åssa lilla jag...

 

Skönt nog bryr han sig inte om att fåren står och glor,,,

Han är bra på att sortera,,, lydnad är lydnad,,, vallning är vallning!!!

 

Underbara Bästa Sheriff❤️

 

Men några som inte direkt ligger i Topp på min "Bästa" lista just nu, är en bank, som jag under många år varit så förbannad på,,, men jag har inte fått arslet ur vagnen att ta tag i Det...

 

När min mamma dog för snart 11 år sedan, så ärvde jag en hel del aktier och fonder i olika bolag...

Jag har aldrig brytt mig om att göra något med dessa värdepapper,,, har liksom känt att det är inte mina pengar,, utan dom har fått ligga där i en bank, som liksom inte är "min" bank...

 

Och jag kan säga att VARJE år har det blivit knas,när det varit dags att deklarera.

För då har jag fått en K4 blankett där jag ska redovisa försäljning av aktier...

Och jag har ju aldrig sålt något????

Från banken har jag inte fått någon som helst hjälp,,, dom har hela tiden hänvisat till att alla uppgifter finns på internetbanken om jag loggar in...

Problemet har bara varit att jag aldrig haft någon internetbank på den banken..,

 

Varje år, har jag därför satt en gul post-it lapp på den där K4 blanketten och skrivit att:

Jag vet inte hur man fyller i blanketten, men det kan säkert ni göra själva för ni har nog alla uppgifter ändå!

 

Och tänk att det har Alltid gått igenom...😁

 

Men icke iår...

I år har jag fått en nitisks handläggare som ifrågasätter ALLT!!!

Nu är det väl kanske inte så konstigt, eftersom vi sålde huset i Huddinge under 2016, och köpte Sjövreten,,,

Och samtidigt sålde jag och avslutade Allt i banken som jag stört mig på i så många år...

 

Det kommer typ ett brev i veckan om krav på kompletterande uppgifter.

*suck*

Skitstressande, men Thomas har koll på det mesta tack och lov...

 

Men i veckan kom ytterligare ett brev som jag inte vet hur jag ska fixa,,, och det stressar kan jag lova...

 

Jag kontaktar banken som chock of chock😱 Hänvisar mig till internetbanken, där alla uppgifter ska finnas...

*suck* 

upplyser igen om att jag inte har, eller aldrig haft någon internetbank i den banken, och att jag dessutom avslutat alla konton...

Okey blir svaret,,, då kan vi inte hjälpa dig, avslutade konton raderas direkt pga att vi inte kan upplåta datautrymme på avslutade konton😳 det tar för stor plats....

 

Usch jag blir så stressad och illamående,,, man vill ju liksom göra rätt för sig...

 

Men, men,,, vad är då mer avslappnande än att sticka ut i skogen med spårsuägna hundar???

 

Jag tog med mig både D&G ut och la spår...

Och jäklar va man går egentligen...

Först la jag ett 1580 långt spår till Glock,

Dollars spår mätte 537m.

Bara det drygt 2 km...

 

Medans spåren låg till sig, gick jag och hundarna mitt Nordiska spår 2 varv,,, 

Anledningen var att jag var tvungen att dra om slutet, så att det skulle hamna närmare ett annat spårs slut, så att samma mottagare kunde användas...

Första varvet gick jag och snackade i telefonen med fru Abbot samtigt,,, och det var ingen bra kombo,,, reka spår och snacka i telefon samtidigt,,, för spåret blev 2,5 km långt,,, 😆

så det var bara att ta ett varv till,, och då slutade det på 1977m, vilket känns helt OK, med tanke på att det står ca 2000m.

 

Så efter det kunde jag addera ytterligare 4,5 km.

 

Och SEN var det dags att släppa på Glock...

 

Han gjorde ett superfint upptag, och spårade Toppen...

 

Fick ett tapp på slutet,,, och jag tror det var där vi tappade en pinne,,, men han letade sig tillbaka till spåret, och hittade slutet...

Tyckte dock att markeringarna var lite sämre än vanligt,,, han var tillbaka i det där att han bara plockade upp pinnarna i munnen, och fortsatte spåra istället för att komma in med dom....

Får bli roligare helt enkelt...

 


Dollar spårade riktigt, riktigt bra...

Han däremot gör ju vad som helst för en liten korvbit, så han galopperar in med varje pinne...

 

Älskade, Älskade hund❤️❤️❤️❤️❤️

 

Så med närmare 1 mil i kroppen, var det skönt att komma hem...

Hemma väntade 1 kg bigarråer, och ett glas rose,,,,

Älskar sommaren☀️☀️☀️

 

Tänkte skriva att helgen är helt oplanerad...

Men det är ju lögn...

På lördag ska ju den långa ritten utföras...

Då ska Thompa och Hebbe ta sig den långa ritten till sommarbetet...

Imorgon kommer veterinären hit för avmaskning och vaccinering,,, sen så....

Ska bli spännande att följa deras långa ritt...


Avslutar med en bild, som så typiskt symboliserar lilla Älskade Vilja...

Såååååå gosig💖

 


TREVLIG HELG ALLA UNDERBARA!!!!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards