Direktlänk till inlägg 23 juli 2017

Fantastisk första semestervecka....

Av Ia Weylandt - 23 juli 2017 19:00

 

Jamen OJ, en sån bra första vecka det varit...

Den har känts så lång, och det känns som om vi hunnit med så mycket,,, både med gårdspyssel, hundträning,,, men också gemenskap med nära och kära...

Samtidigt, det viktigaste av allt på semestern,,, så har jag tagit mig tid att lägga mig tillrätta en liten stund varje dag, lyssnat på poddar,,, men också faktiskt börjat läsa en bok...

 

Känner mig verkligen Supernöjd med inledningen på 2017 års semester,,, men nu går vi in i akt 2,,, och den ser jag också fram emot☀️

 

I fredags behövde vi uträtta lite ärenden i en "större" stad,,, och trots att det är närmare till Södertälje, så valde vi att åka till Eskilstuna istället..

Kul liksom att se något annat,,,moch dessutom passade vi på att åka till Eskilstuna BK och träna hund...

 

EBK är verkligen en SuperFin klubb, med SuperTrevliga medlemmar...

Thomas känner ju folk överallt!!

 

Fokus på följsamhet och stege...

 

SuperDollar agerade ljudlig supporter,,,,

 

Och fick också göra en apportering, eftersom det är bland det roligaste han vet...

 


Passade ju såklart även på att köra ett uppletande i deras tävlingsruta...

Glock gjorde det bra, bortsett från att han bytte ett föremål på vägen in...

Det var en ny erfarenhet🤔

 

Men annars jobbade han fint,,,, och hade ju uppenbarligen även näsan påslagen hela tiden...

 

Såklart fick även SuperD leta lite...

 

Skojigt,,, men han är ganska nöjd efter 2 föremål❤️

 

Åkte sen och uträttade dom ärenden som vi åkt dit för,,, bla besökte vi Tumbo husvagnar och husbilar.

Hmmmm, kan det vara något nytt på gång🤔

 

Tompa släppte sen av mig och hundarna hemma, och for själv vidare mot Sjötäppan och ett besök hos sonen Micke och nya barnbarnet ,,,,

"Cherokee Grace Kelly" aka Kelly

 

 

Kelly är en ung blå/gul ara,,, och såååå jäkla vacker...

Det tycker tom jag,,,, fast jag tycker fåglar är lite läskiga och opålitliga....

 

Kelly var dock mycket kelen och social,,, så "farfar" föll pladask...

 

Thomas har ju i många år snackat om att han skulle vilja ha en papegoja,,, men jag säger prompt NEJ..!!

Så det är ju bra,,, nu kan han åka över å gosa med Kelly...


Glock och jag passade undertiden på att valla lite....

Återigen fokus på fållan,,, vilket gick superbra,,, med våra mått mätt alltså...😎

Börjar känna mig sugen på att testa VP-rännan,,,

Problemet just nu, är bara att det är sååå Jäkla Hårt i marken,,, så det är svårt att få grindarna på plats...

Får nog hoppas på lite regn framöver,,, och börja träna den i slutet på semestern...

 

Fåren verkade uppskatta sin fålla,,, för dom låg kvar i flera timmar efteråt,, trots att jag öppnat fållan🐑🐑

 

Fårskallar💕💕💕

 

På kvällen åt jag det, som nog blir min sista hemmagjorda hamburgare😢

Klarar helt enkelt inte av köttsmaken ens i en sketen fryst 90 grammare...😱

 

Så jävla trist,,, för jag Älskar verkligen tillbehören,,, men det får väl bli halloumiburgare framöver...

Dollar blev iallafall glad när han fick mitt köttstycke🍖🍗🍖🍗

 

På lördagen blev det en tripp till vår vackra huvudstad...

En tripp jag önskat slippa under semestern...

Men Fina Martina fyllde 22 år,,, och det får man ju Inte missa...

Fika, Skratt och Mys,, gjorde resan värd....

 

Och deras hund,,,, staffetiken LI,,, fy satan så mysig,,,,

 

Nästan så att hon hade kunnat få följa med oss hem,,, men bara "nästan" vill INTE ha en liten hund någonsin igen...

Men fråga mig igen när jag blivit pensionär, så kanske jag ångrat mig😏

 

Och det Bästa med hundintresserad barn är ju att dom blir överlyckliga över att få följa med till hundklubben🤗

 

Det blev därför ett kärt besök på gamla hemmaklubben Stockholm Södra BK...

 

Där körde vi ju såklart lydnad med framförallt Glock,,,,

 

Stege, stege, stege......

 

Fin publik...❤️❤️

 

Sen tog Thompa över och körde lite med staffen....

 

Linförighet,, Hopp,, och apportering...

 

Lilla Li var en väldig "mammagris", så vid krypet fick matte ta över sin hund,,,

 

Och det gick faktiskt snäppet bättre...

 

Vi flyttade sedan in oss i den svalare skogen för att även idag köra uppletande...

 

Woaw Alltså,,, denna dag var han Magisk🌟 Den lille Glocken....

 

Den lilla staffen var också duktig med tanke på att det var första gången...

 

Känner igen beteendet från mina egna terrier,,, skitbra på att hitta grejor,,, mindre bra på att komma in med dom😝

Sist ut var SuperDollar,,, och han var ju som Alltid bara Bäst🌟🌟🌟

 

Det hann bli sen eftermiddag innan vi lämnade vår vackra huvudstad,,,, och återvände till det lugna livet på landet...


Imorse stack jag ut med hundarna på en härlig morgonprommis...

Faktiskt den första sen "tåskrället" krånglade som värst i tisdags,,, och det var såååå jäkla skönt...

Älskar ju verkligen att starta dagen med en timmas härligt prommande....

 

Efter en stärkande frukost, var jag Äntligen supersugen på att ta tag i att städa sadelkammaren/hundrummet...

 

När vi flyttade hit, slängde vi bara in allt lite hullerombuller,,, tänkte ta tag i det sen...

Hösten gick, vintern kom,, och så även våren,,, men inget gjordes...

Men så är det ju,,, Plötsligt händer det,,,,

Och idag kom suget...

 

Lite före och efter bilder....

   



Jag är så SuperGlad över att fått göra en liten "nostalgivägg" från det Underbara Bruks-SM'et 2014 💖

 

Dessa helt Magiskt Fantastiska människor som lät oss uppleva en Hejjaklack utan dess like...❤️❤️❤️❤️❤️

 

Västen som jag hade då,,, har jag inte använt sen dess,,, mäktar inte med att att ta bort nummerlappen...

Katalognr 317,,,, det är vi...

Dollar och jag på hans livs sist nedräkning.....

   

Underbara, Underbara människor,,,, som vi firat...

 

För SuperDollar hamnade ju på pallen det året,,, i hans absolut sista start,,, 

 

Det är dagar vi Aldrig kommer glömma,,, så jag är sååå glad över min notalgivägg💙🌟💙🌟💙🌟💙

 

Blev även lite full i skratt när jag samlade ihop alla Spårlinor,,, och insåg att vi har en del....

Bla 3 stycken gula....

   

Och det har verkligen gått lite "troll" i det där med att hitta den perfekta spårlinan,,, eller linan har vi nog hittat,,, men sen vill man ju att den ska matcha selen också...

Fåfänga,,, vad är det????

 

För vi hade en gul lina, som både T och jag tokgillade...

Spårselen gick dock i grönt,,, vilket inte kändes så bra...

Beställde därför en Spårsele i gult från nätet,,, vilken blev ganska dyr historia, eftersom det blev fel storlek 2 gånger,, och då fick vi betala frakten fram och tillbaka alla gånger...

Men nu har vi en sele som är Toppen👏👏

 

Då mätte Thompa den fantastiska spårlinan inför tävling,,, och insåg att den "bara" var 10 meter...

Och 10 meter är ju okey,,, men känns inte så tryggt när man har en Glock, som "vräker" sig ut ur rutan, och där man gärna vill ha lite extra lina att gå på...

 

Så jag köpte en ny likadan, fast 15 meter lång...

Likadan trodde jag,,, men tji fick jag,,,

Den nya linan var av en Heeelt annan kvalité fast den såg likadan ut...

Den fastnade i allt och var totalt värdelös...

 

Så under vårens tävlingar har vi använt SuperDollarn's orangea lina, som båda gillar,,, men jag har haft lite svårt med den gula/orangea kombon...

 

Så in med en ny beställning på en gul likadan som den orangea,,,

denna gång beställde vi från HundkompanietK9,,,

och vilken service...👏👏👏😍😍

Jag hann knappt trycka iväg beställningen,, innan vi hade varan på plats...

Nu överdrev jag såklart,, det tog ett dygn,,, men det tycker jag är Magiskt i semestertider och allt....👍💪

 

Men jag är trots allt inte helnöjd ännu,,, för det visar sig att det finns olika nyanser av gult...

Spårlinan är gul,,, men Spårselen går nog tamejtusan mer åt gul/grön/lime....

 

Shoppa,Shoppa, Shoppa...

 

Men färger eller ej,,, så spårsugen blev vi...

Jag stack ut och la ett 1612m långt spår till Thomas och Glock...

 

Faan va jag Älskar att ha friska fötter igen....

Idag märkte jag apporterna, för att se om det finns något mönster i vilken pinne det är han allt som oftast missar...

 

Det känns liksom som om han allt som oftast missar en...

 

Thompa högtryckstvättade altanen medan vi var borta...

Shit vilken skillnad det blev...

 


1,45 Tim senare, släppte vi på Sheriffen...

 

Och nja,,,, det gick sådär....

 

Upptagsrutorna från Nordiska tävlingen sitter fortfarande kvar,,,, vilket är Toppen...

Jag hade lagt spåret väldigt långt ut,,, ca 10 meter från den övre baslinjen...

Glock jobbar sig SuperDuperfint ut på djupet,,, hittar spåret,,, men tar tyvärr bakspår😔

 

Thomas tar in honom och börjar om från börjanigen,,,, släpper på,,, och bakspår nr2 🙁

 

Tredje gången gillt,,, så kommer dom iväg åt rätt håll,,, och  efter det spårade Sheriffen Heeelt Fantastiskt...


SuperDollar och jag väntar spänt vid slutet...

 

Och vilken härlig känsla det är när man hör Thompas glada glädjetjut vid Slutpinnen...

Dollar och gick och mötte upp våra spårhjältar...

För trots struligt upptag, så hade dom Alla pinnar med sig in...

 

Underbara Fantastiska Glock😍


GloriusGlock drack tacksamt ur vattenflaskan som jag hade med mig...

 


Men trots att vi haft Fantastiska dagar hemma på gården,,, så ska det nu bli skönt att komma ut och få lite miljöombyte och bara koppla av, träna hund och umgås med härliga människor...

Vi kommer dock iväg lite senare än vi först planerat,,, men det är bara positivt...

 

För ibland är FB helt Fantastiskt,,,

Thomas skrev i ren frustration i en Hobbygrupp på FB, hur jäkla besviken han var på husvagnsfirman, som gjort misstaget att boka in Hobbe i Göteborg.

Ett misstag, som skulle föra oss toalettlösa hela semestern....

I inlägget så hyllade Thomas en tidigare anställd mekaniker på ovanstående firma,, som inte jobbar där längre,,,

vi kan kalla honom *** för att det på den tiden som *** jobbade där, så fanns det aldrig några problem... 

*** såg bara till att lösa allt...

 

Nu visade det sig att *** läste detta inlägg,,, blev väldigt glad och smickrad över den fina kritiken,,,

dessutom så driver han idag sin egen firma,,,

så summa summarum, så tog *** kontakt med Thomas,,, Tackade för den fina kritiken,,, och erbjöd sig att komma hem till oss imorgon och fixa toaletten...

Man bara dööööör ju liksom...

Hejja Hejja ***😍😘😍😘

 

Så förhoppningsvis är vi snart på rull söderut...

Imorgon blir det tvätta, handla, packa...

 

Ser sååååå mycket fram emot...

Bröderna Brothers tar dagarna som dom kommer...

Ha en Fortsatt Härlig Semester alla Glada☀️🍀☀️🍀☀️🍀 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards