Alla inlägg under juli 2017

Av Ia Weylandt - 2 juli 2017 18:45

 

Jamen Satan, vilken konstig, men rolig helg det blev...

Jag kan inte fatta att det är sant...

Vi Vann hela jäkla Tjotaballongen,,,🏆🏆🏆

Vem Faan hade kunnat tro det????


För det började ju faktsikt som lite av ett skämt,,, en kul grej liksom...

Jag tyckte det skulle vara kul att starta i lydnaden med Glock, nu när det blev sommaruppehåll i brukset..

 

Att jag valde Stortävlingen Skärgårdscupen, var för att jag tyckte det skulle vara bra miljöträning för Sheriffen.

Thomas och jag har ju varit där som besökare nästan varje år dom senaste 10 åren som cupen har gått av stapeln..

Det har varit en mycket trevlig tillställning, med många startande, mycket publik, försäljningstält etc.

Dessutom gillade jag tanken på att det pågår olika klasser samtidigt...

Nyttigt liksom att vara inne och göra en inkallning, samtidigt som det jublas och applåderas i ringen brevid...

 

Så jag anmälde mig och Glock till start båda dagarna...

Och sen som av en händelse, så frågade Fru Lizzie/Bella, om vi inte skulle bilda ett lag, och även deltaga i lagtävlingen...

Superkul, tyckte jag,,, och så började vi leta runt efter en tredje lagmedlem...

 

Nu känner ju iallafall inte jag så många som tävlar lydnadslydnad,,, så det gick lite trögt,,, men då fick vi reda på att Fru Lizzie/Bella kunde deltaga med båda sina hundar,,, 

Så att så fick det bli,,, vi bildade ett lag med 2 förare och 3 hundar...

 

Och eftersom vi egentligen brinner mest för brukset, så kom min lagkamrat på namnet...

BRUKSBRUDARNA...

 

Jag har faktiskt tränat ganska så mycket på dom för oss nya momenten,,, och kände att jag kom så väl förberedd till tävlingen som jag kunde...

 

Och det kom att bli en Mycket bra helg, med en Strålande insats från den Vackra Sheriffen....

 

Många bilar på parkeringen....

 

Många som bodde på Brukshundklubben hela helgen.,,

 

Stor publik....

 

Folk precis överallt....

 


På lördagsmorgonen, kände jag mig jättebortkommen i lydnadsvärlden,,, kände ju typ bara 2 personer...

Tordde ju att när det stod att min klass skulle starta kl 09.00, att det var då det var samling,,,

Så jag satte mig i bilen med Glock och käkade frukost i väntan på samlingen...

 

08.55 gick jag upp till det som jag trodde skulle vara samling,,, men då visade det sig att bangenomgången i princip var slut...

För i lydnadslydnad,,, så är tiden som skickas ut, tiden då första start skall gå av stapeln 😳

Hoppsala🤗🤗

 

Men jag hade ju tur som hade startnummer 21,,, dessutom råkade jag hamna brevid 2 domare,,, och jag är inte den som är den,,, utan jag bombarderade dom med frågor....

 


Så jag kände mig helt trygg i momentens utförande, när det efter ett par timmar blev min och Glock's tur att entra lydnadsplanen....

 

Och väl där inne,,, kände jag bara att,,,

Fy Faan va kul detta är!!!!

Jag njööööt av varje sekund,,, och tyckte det var skittrist när det var slut...

 

Såg inga betyg,,, men hörde efteråt att vi skött oss bra...

Underbara Älskade Glock!!!

 

Och vilken Härlig start det blev för "Bruksbrudarna"

Tidigare under förmiddagen fick Lizzie kliva upp på pallen som 3:a i sin klass med finfina betyg...

 

Och när resultatet för min klass  lästes upp,,, så visade det sig att Glock blev 2:a, och Bella 3:a....

 

Och betygen är absolut ingenting att skämmas över....

 

Underbara Fantastika Glock❤️❤️

 

Jag som Älskar rosetter, pokaler och applåder,,, blev helt salig över Glock's första rosett...

Synd bara att han ser ut som om han sålt smöret och tappat pengarna...

Han gillar verkligen inte att bli fotograferad...

 


En Superstart för Bruksbrudarna,,, som nöjda och mycket glada lämnade tävlingsplatsen, för att på olika sätt ladda om inför dag 2 ...

Fabulous Five💖💖💖💖💖

 


Anländer till tävlingsplatsen dag 2,,, och ser att vi faktiskt ligger i ledningen efter dag 1...

(fel lagnamn, vilket dom lovade att rätta till under dagen)

 

Woaw,,, nu blev det ju plötsligt spännande på riktigt!!!!😅


Jag hade startnummer 23,,, det var knallblå himmel och strålande solsken,,,

En Toppendag☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

Men liiiite för varmt för vad man egentligen vill ha inne på en lydnadsplan...

 

Skönt nog, så upplever jag inte Glock, som speciellt värmekänslig...

Däremot kände jag en viss skillnad på honom på uppvärmningen, jämfört mot föregående dag...

Men det tror jag mest beror på hela situationen runt alltihopa...

 

Kände tex, att han inte kopplade av lika bra i bilen som när trygga Dollar finns med...

 

Och sen väl inne på planen,,, så kände jag ingen som helst skillnad på denna lilla härliga hund...

 

Tvärtom så var känslan snäppet bättre på söndagen...

 

Men det visade inte betygen, som jag faktiskt sneglade lite på under dagens tävling...

Skrev till Thomas efteråt att jag var Supernöjd, men räknade inte med någon pallplats denna dag....

 

Men Oj, så fel man kan ha....

Fantastiska Glock, placerade sig återigen som 2:a....

 

Bara med fjuttiga 5 poäng sämre än dagen innan....

 


Underbara Älskade hund❤️❤️❤️

 


Och sen blev det några timmars väntande medans alla klasser och finaler avslutades...

Men det som är så Toppen med hundtävlingar,, det är ju att man varje gång börjar prata, och lära känna nytt folk,,,

så tiden försvann i ett nafs,,, jag käkade hamburgare, snackade runt,,, men var också ute och lekte med Glock...

 

Åsså, är det Äntligen dags för prisutdelning,,,,

Och HerreJösses....

 

VI VANN!!!!!!!!!

 

Fattar ni det,,,,

Vi faktiskt jäklar vann SkärgårdsCupens 10-års jubileum🏆🏆🏆

 

Och vilket jäkla prisbord🤗🤗

Vi fick ta hjälp av en skottkärra för att få med oss allt...😂😂

 


Väl hemma på Sjövreten la jag upp allt vi vunnit på bordet...

 

 

Shit alltså.....

Jag tror inte det är sant....

 


Fantastiske Underbara Vallhunden Glock,,, tar det mesta med ro...

Han är lite tagen nu ikväll,,, och ligger mest bara och gosar med husse...

 


Tänk så mycket kul man kan få uppleva, när man har en Underbar hund som bara ställer upp,,, och Fantastiska hundvänner som hejjar och peppar...

Den här helgen kommer jag leva länge på...

 

Tack Lizzie/Bella för att ni ville bilda lag med oss💞

Nu ska jag dricka Moet🍾


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards