Alla inlägg den 25 mars 2018

Av Ia Weylandt - 25 mars 2018 18:30

  

Så härligt att få följa upp den Fantastiska veckan,,, med en lika Underbar helg.

För OJ, va vi har haft det bra...

Jag sitter här och småmyser och njuter, samtidigt som snön smälter i raketfart utanför...


Lördagen inleddes med att vi åkte upp till Botkyrka för lite Rapportträning...

Det var samling i Fituna kl 10.00,,, men då hade vi redan varit igång i flera timmar...

För jag sover inte igen helt plötsligt..

 

Kl 02.11 kollade jag klockan första gången natten mellan fredag och lördag...

Då hade jag legat vaken och snurrat en stund,,, och hoppades att när jag tittade på klockan att den skulle vara närmare 6...

Men icke...

 

Försökte somna om,,, men var skitpigg...

Började kolla på ”Hinsehäxan” på SVTplay,,, och blev fast...

SuperBra!!!

Och när den var slut vid 5.30 tiden gav jag upp, och gick upp och röjde i köket...

Det blir ju lite stökigare nu när vi står utan vatten...

 

Jag packade  rapportryggorna,,, fixade rapportgodis,,, och gjorde smarriga mackor till Thompa och mig själv.

Sen gick jag även en timmas morgonprommis,,, och ändå hann jag sitta och vänta innan det var dags att fara iväg...

*Suck* hade väl varit bättre å sova lite längre...

 

Thompa gick också upp tidigt, och hann både borsta, mocka och fylla på vatten till hästarna innan vi Äntligen vid 9.15 fick sätta oss i bilen och fara norrut....

 

Kom fram till en ganska snöig skog...

Men det var liksom otrampad mjuk snö,,, så det var inga som helst problem för hundarna...

 

Husse och Knocke förbereder sig på A med lite sedvanligt hångel💋

 

Ingen av dagens 5 startande hundar hade tränat speciellt flitigt under senaste tiden,,, så därför gjorde vi en mjukstart för dom...

En grundsträcka på drygt 500 meter,, och alla 5 var taggade till tänderna...

 

Vi hade en ganska så orutinerad unghund med i startfältet,,, så vi gjorde ingen förlängning till att börja med,,, utan hon skickades tillbaka från A-B.

Och sen, efter lite vila, så skickades hon åter från B-A...

Bra träning med lång liggtid på A-stationen för övriga hundar...


Vi gjorde en förlängning, och sen började övriga hundar skickas från A-C...

Glock kom in i en hejdundrandes fart,,,

 

Men jag fick direkt på ”känn” att något hänt därute,, för han var ca 30 sek långsammare än dom övriga...

Och mycket riktigt,,,

En titt på GPS´n visade att han troligtvis varit ute och snurrat lite direkt efter B-stationen...

 

Ganska snart efter B, skråade vi höger ner,,, men det ser ut som om Klonkan fortsatt rakt fram,,, upptäckt sitt misstag,,, vänt tillbaka,,, och för ett ögonblick såg det ut på GPS´n som om han var påväg tillbaka till A...

Men istället vänder han igen,,, hittar rätt väg,,, och kommer in till mig på C...

 

Och det gör oss så in i helsefyrs nöjda...

Inte såklart att han springer fel,, det vill man ju helst undvika,,

men det är liksom lite Glock,,,

fort💨fort💨fort💨 ska allting gå,,, och näsan👃 är inte Alltid på😏

 

Nä, det som ger en sån Otrolig nöjdhetskänsla, är det att han faktiskt kämpar sig fram åt rätt håll när det blir lite tokigt...

För bara ett år sedan,, så hade han nog tagit den enklaste vägen och sprungit tillbaka till husse igen...

 

Han var inte speciellt flåsig när han kom in...

 

Men ser ju som alltid lite lätt dåsig och avslappnad ut på stationerna...

 

En Underbar egenskap....

 

På tredje skicket fick Glock gå först,,, och jag är lika nervös varje gång, eftersom det varit vårt största problem hela tiden...

Men Shit som han går,,, nära att han gick omkull i sin iver att få benen att röra sig fort nog...

 

Så nöjda med dagens träning,,,👏👏

vad vi framförallt behöver träna mer på är förlängningar,,, så det lär bli en hel del frispår nu när snön äntligen släpper sitt grepp över våra skogar...

 

Varken Thomas eller jag hade käkat frukost innan vi drog hemmifrån,,, så jag kan säga att mackan och den varma oboyen smakade smasken efteråt...

 

Gillar fikat efteråt,,, att få sitta och snacka hund med likasinnade kan aldrig bli fel...

Knocke rullade ihop sig som en boll under en gran...

 

Hoppas han kände sig lika nöjd med sig själv, som vad vi var med honom....

Älskade lilla Glädjespridare😍

 

Tiden går fort när man har roligt,,, klockan närmade sig 15 när vi återvände till Sjövreten...

Och då gick jag faktiskt och la mig och sov middag i 2 timmar😴

Shit va trött jag var...

Thompa, Linus, Dollar & Glock drog iväg ut i skogen på en ridtur,,, och stackars Lova´s hjärtskärande ensamhetsgnägg ekade i mitt huvud när jag somnade sött....

 

 

Söndagen sen,,, inleddes med att jag drog iväg på en mycket isig 90 minuters morgonprommis med D&G.

Och sen har vi bara haft en riktigt skön härlig slappardag...

Hade tänkt spåra,,, men det är på gnällen i skogen för vad som är bra underlag...

Så med det i åtanke,,, så kände vi att vi lika gärna kan vänta lite till...

 

Istället, så har vi haft lite av en fixardag på gården...

 

Efter en lång gofrulle,,, började vi med att gå ut och mocka tomten fri från hundskit...

 

Jisses amalienborg,,,

4:a (FYRA) systempåsar med hundskit plockade vi ihop på 500kvm...

Snacka om Bajs💩💩💩💩

Men va tusan,,, det har ju varit minusgrader senaste tiden...😳

 

Tog också tag i att börja mocka i hagen...

Vi har gjort så att Thompa tar Fyris med plogen,,, och liksom plogar ihop all skit i högar,,, som jag sen packar i soppåsar,, och sen får dom Åker-borna som vill komma hit och hämta trädgårdsgödsel....

 

Snabbt, Smidigt, Enkelt💪👊👌

Iallafall för T som sitter på ett motordrivet fordon...

Själv kör jag med kratta och spade😬

 

Lova är så Jäkla sköööön,,, 

Och hon Älskar Verkligen sin husse...

 

Där husse är,,, där är Lova, redo att pussas lite...

 

Men det blir lite kamp mot Glock,,, som också alltid vill vara nära...

Vi tog en liten fikarast,, och Glock var nära💖

 

Dollar vill mest bara kampa....

  


Vi fortsatte vårt pulande med att röja på altanen...

 

Det blev några vändor till soptunnan,,,,

 


Och Självklart blev det lite lydnadsträning på vägen....

 

Fortfarande störst fokus på fria följet...

 

Stundtals ser det riktigt fint ut,,, men han blir ju lätt lite ivrig och hamnar för långt fram...

Träna, Träna, Träna💖

 

Och man kan ju inte bara jobba...

Lite slappa i solen Måste man få unna sig...

 

Dollar ser ut att hålla med....

 

Jag låg och njöt och lyssnade på ett avsnitt av Mordpodden....

 


Men sen tog vi en rask promenad upp till den lokala ICA butiken i Åker...

När jag planerade helgens meny, och såg att det var våffeldagen idag som i söndag,,,, så tyckte jag självklart att det skulle ätas våfflor ikväll...

Jag är ju lite så,,, semlor endast på fettisdagen,, och våfflor på våffeldagen...

 

Men sen va faaaan,,,

Jag gillar ju egentligen inte ens våfflor,,, och inte tusan vill jag fylla magen med det en härlig söndag...

Så därav blev det en prommis till Ica för införskaffa ny söndagsmat....

 

Och Woaw,,, det blir pasta...

Älskar Pasta alla dagar i veckan,,, skulle kunna leva på pasta...

 

En mysig prommis blev det,,, även om jag inte är så vidare värst förtjust i koppelprommiasar....

 

Nu stundar min Älsklingsvecka framför mig...

Påskveckan🐣

Påskhelgen🐣

En massa härliga lediga dagar utan krav som på julen....

 

Vi hoppas kunna träna en hel del rapport...

Ett dagläger i Botkyrka är planerat,,, där vi hoppas kunna köra rapport, uppletande, lydnad på långfredagen...

För att sen köra lydnad och upplet på påskafton, följt av rapport igen på påskdagen...

 

Vädret kommer klart vara avgörande,,, men vi kör förhoppningsvis rapport på fredag,,, sover över hos Abbotarna till lördagen,,, och sen åker vi hem,,,,, för då kommer Världens Bästa Jonna&Sebbe på besök...❤️❤️

 

Som sagt,,, Älskar påsken....🐤🐣🐥🐣

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards