Alla inlägg den 23 mars 2018

Av Ia Weylandt - 23 mars 2018 18:15

 

Ååååå,,, vilken Toppenhärlig vecka vi lägger bakom oss nu, innan vi tar det härliga klivet in i en förhoppningsvis lika härlig helg...

För veckan har verkligen innehållit det Mesta av det Bästa,,,

Nämligen lite hundträning,,, 

ÄNTLIGEN!!!!

Och jag märker ju det,,, att får jag bara träna hund,,, ja, då är jag Jäkligt Lycklig🎈


Måndagen började dock med snöstorm på kvällen...

Thompa kom hem före mig från jobbet, och hann sticka iväg ut på en riktig långis i ovädret❄️🌪🌨💦

 

Nu klarnade det ju upp ganska snabbt,, och inte mycket mer snö hann fastna på marken....

Så på tisdagen,,,,

Tadamm,,,

Då blev det Äntligen ett rapportpass i skogen...

 

Och tänk att jag kan bli så Infernaliskt Lycklig över lite härlig träning....

 

Husse och Glock förbereder sig på A-stationen...

 

 

Och sen knallade Glocken och jag iväg ut och gjorde en B-station...

Den ivriga lille Sheriffen låg på rejält under utmarschen...

 


Vi hade ju inte superlång sträcka att spela på,,, så vi stannade och gjorde B, drygt 500m från A...

Jag skickade ganska omgående tillbaka Klonkan till Thomas...

Vi gjorde en jättefin framföring,,, och Klonkan stack iväg som den Raket🚀 han är ❤️

 

Jag gjorde en ca 100 meters förlängning och ställde mig å väntade på vår vackra Sheriff...

Och in kom han i full fart,,, även Thompa var nöjd med dagens framföringar...

 

Nu lät vi honom pusta lite,,,innan jag skickade igen,,, inte för att han flåsade det allra minsta,,, utan han låg bara och stirra ut över sträckan...

 

Och var om än, ännu mer laddad inför tredje skicket...

Vi vill ju göra långa uppvärmningar nu när det är så pass kallt som det är,,, men Glock är inte alls intresserad av att gå bakåt i sträckan...

När jag försökte gå i förlängningen,,, så backade Glock hela vägen,,, och drog sen mig framåt mot sändningspunkten när vi väl vände...

Älskade lilla hund❤️❤️

 

Han drog återigen iväg infall fart,,, och jag gjorde ytterligare en 150meters förlängning,,, för sen var sträckan slut..

Men vaddå,,, skönt med en liten mjukstart efter vinteruppehållet...


Och sen fick jag ta emot vår älskade lilla hund ännu en gång...

 

Full Fart Framåt💖💨💨💨💨

 

Det var en Mycket bra kväll!

Och som vanligt ville inte Glorre följa med in när vi kom hem...

 

Vi brukar inte ha täcke på dom,,, men nu efter träning fick han finna sig i att ha täcket kvar på sig!!!


Och om tisdagen var Underbar,,, så var onsdagen ännu mer Underbarare...

För då spenderade Glock och jag kvällen i fårhagen på Ekeby Säteri...

 

Efter varje kväll där,,, åker jag hem i total eufori...

Faaan va kul det är👯

 

Och att Glock tycker det är kul,,, det behöver jag inte fundera över....

Han skakar🍃🍃🍃som ett asplöv i väntan på sin tur...

Han skakar ofta innan skicken på rapporten också,,, men det går inte att jämföra med förväntningarna han har i vallhagen... 🐑🐑🐑🐕

 

Och hur skötte vi oss då???

Jo men Självklart om någon frågar mig,,,

så är ju Glock det Mest Fantastiska som någonsin satt sin tass i en fårhage😝😂😜😍

 

Blir inte så mycket fotat,,, och självklart vet jag att allt inte är perfekt,,,

Framförallt inte jag,,,,

men det hindrar mig inte från att åka därifrån och känna mig som Världens Lyckligaste fåraherde....

Som i allt annat vi gör,,, så är glädjen, och att ha roligt ihop det allra viktigaste....


Åsså fortsatte Toppenveckan med ett besök i fina Nykvarns Hundhall för lite lydelse...

 

Idag var vi ensamna,,, och då hinns de med mycket...

Som vanligt störst fokus på fria följet.

 

Det blir ständigt bättre,,, men fortfarande har han lite för lätt för att hamna för långt fram i position...

Eftersom vi hade så mycket tid,,, så delade vi upp träningen i block...

Körde 2 moment,,, som nu fritt följ och hopp,,,,

 

Och sen fick Glock vila,,, och jag tog ut och lekte lite lydnad med Dollarn🤑

 

Med betoning på mest *lek* och *bus*

 


Och sen blev det framåtsändande för Glock,,,

 

Och kryyyp....

 

Och fasiken inte lätt att vara välpälsad Border Collie, och krypa bra, när husse trampar av honom fanorna på frambenen under momentet😡

 

Ärligt talat,, så märktes det inget på Knocke under pågående träning...

Det var efteråt som jag fick gå och plocka upp hårtussar från mattan...

 

Stackars liten välpälsad hund💙


I nästa paus körde T&D lite lydelse,,, med Glock som störande moment...

 

Men mest kampar vi med kongo....

 

Det är kuligast om SuperDollar får bestämma...

 

Lite mer fritt följ,,,,,

 

Och sen avslutades kvällen med Massor av bus och lek

 

Har nog aldrig sett Thomas springa och hoppa runt så mycket på en och samma gång😆

Lyckliga hundar och förare som återvände hem till Sjövreten....

 

Ett Sjövreten som verkligen smält under den gångna veckan...

Gräsmattan framför huset är i princip helt snöfri nu,,, och det smälter i raketfart även i hagarna...

 

Smältet medför inte så vidare värst rena fina vita trägolv i huset...☹️

 

Men vet ni,,,,,

Jag ger själva Faaan i det just nu...

Hellre lera på köksgolvet,,,, än snö i skogen....

 

Nu hade det ju såklart varit trevlig att kunna våttorka dom vita trägolven....

Men tji fick jag,,, för jag lyckades med bedriften att ha sönder blandaren i köket,,,

 

Så nu står vi utan vatten i köket hela jäkla helgen...

MEN,,,, i vissa fall är ju FB Heeeeelt jäkla Magiskt....

Jag frågade om någon kände en röris som snabbt kunde hjälpa oss,,, och genom en vän fick vi napp,,, så på måndag byts blandaren ut av ett proffs...

Jag = överlycklig,,, var rädd att vi skulle behöva stå utan vatten över hela påsken...

Inte så skoj😟

 

Vi får klara oss utan under helgen,,, men det blev nästan som en rolig utmaning när man vet att det ska fixas...

Thompa köpte en dunk på vägen hem,,, så nu känns det nästan som om vi lever härligt husvagnsliv inomhus😌

 

 

Med Härligt Positiva tongångar,, efter en Toppenvecka,, så ser jag verkligen fram emot helgen.,,

Och lördagen inleds med Rapportträning i Fituna om underlaget och vädret tillåter..

Hoppas✊️

 

TREVLIG HELG önskar Vi Alla,,, kolla in den fina loggan som Frallan fixat,,,(med lite input från mig)

 

Ha De Bäst❤️❤️❤️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards