Alla inlägg den 8 mars 2018

Av Ia Weylandt - 8 mars 2018 19:15

    

Attans om jag inte nästan glömt bort hur kul det kan va!!!

Närå,,, glömt har jag definitivt inte gjort,,, bara inte känt något supersug under den mörka kalla årstiden...

Men nu jäklar är vi igång igen,,,

jag och den vackra Sheriffen❤️❤️❤️

 

Och jag vet inte vem som var lyckligast i onsdagskväll,, då vi efter nästan 1 års frånvaro, återigen parkerade bilen utanför fårhagen på Ekeby Säteri..

Säger såhär,,,,

Vi har Inte varit där sen innan förra sommaren,,, men när jag öppnade bakluckan på passaten,,, så satt Sheriffen och bara Tokskakade i hela kroppen...

Snacka om att han kände igen sig!!!

 

Och det mesta förutom vädret, underlaget och vår klädsel var sig likt sen sist vi var där...

Dåtid....

 

Nutid.....

 

Inte för att man ska titta så mycket bakåt,,, men dåtid ser liiiiite mysigare ut än nutid...

Men det Bästa är att vi snart har en mysig framtid framför oss...


Sååååå kul att gå kurs igen,,

Visst är det Toppen att kunna valla själv och ta privatisar,,, men man lär sig ju så mycket av att stå vid sidan om..

När man är publik är höger och vänster plättlätt,,,

Men i skarpt läge är en sån simpel sak en ren jävla omöjlighet...

 

Ett glatt gäng var vi,,, och superkul att det var en working kelpie med...

 

Jag har ju bara sett BC valla tidigare,,, så det var kul att se en annan ras också..


Och Glock och jag då???

Hur skötte vi oss???

 

Jo, jag svävar ju omkring som på små moln såhär dagen efter...

För jag tycker ju som vanligt att Glocken är Magisk🌟🌟🌟

 

Vi ägnade oss åt fösning,,, och kanske första passet inte gav några extra guldstjärnor i kanten...

Men va faaan,,, hur ska Glock förstå,,, när inte jag fattar...

 

Men sen andra gången vi gick in i fårhagen,

så hade Glock fattat vad han skulle göra,, så alltså,,, jag var helt salig efteråt...

 

Glock är en väldigt duktig ”hämthund”,,,

och det blir ju lätt så, att när jag har tränat själv,, så vad har jag ”tränat”

Jo, hämt såklart,,, det är ju roligast att träna det som är bäst😊

 

Hinns ju inte med att fota så mycket,,, så därför blir det några härliga minnen från i våras...

   

Å va jag vill valla igen nu...

Måste köpa några nya lamm pronto🐑🐑🐑🐑🐑


Glorre och jag anlände till Sjövreten strax efter 18-tiden,,, då hade Thompa och Dollar tagit en mysig ridtur på Linus, och sen ägnat sig åt borstning och mockning.

Tänk va mycket man börjar hinna med på kvällarna nu..

Så Härligt...

 

Lilla Fina Glock,,,  ville inte gå in,,, han stannade ute och spanade över ägorna...

Drömde sig nog tillbaka till den härliga tiden då det fanns egna får på gården...

 

Vi ropade in honom för att äta middag,, och sen gick han raka vägen upp på övervåningen och la sig...

Bara för att efter ca 20 minuter komma ner och ställde sig å krafsa på ytterdörren...

Oj, akut kissnödig tänkte jag,,,

men han gick raka vägen ut och la sig på trappan,,, somnade och sov tills vi tog in honom vid 21-tiden, då vi ville gå å lägga oss...

 

Kan aldrig säga det nog,,,

Älskar att hundarna vill vara ute så mycket...


Älskar också det jag såg på morgonens promenad...

Tog svängen förbi dem del av skogen där vi har vår uppletanderuta,,, som ligger i söderläge,,, 

och blev heeeelt lyrisk över hur snöfritt det var...

 

Där kan vi få ut nästan 1 km rapportsträcka,,, och framförallt kan man få ut ett elitspår...

Så jag var helt salig...

Woaw,,, som vi skulle spåra till helgen....🐾🐾🐾🐾

 

Eller,,,

neeeeeej,,, det skulle vi visst inte😔

Jag lämnade ett smältande Sjövreten,,, och kom hem till ett jävla vinterlandskap igen😤

 

Alltså Va Faaan,,, kan vi inte få vår nu☀️🌱

Men hundarna var ju glada...

 

Och vi har ju iallafall ljuset med oss...

Så härligt...

Thompa är ju hemma redan vid 14.30,,, så då ger han hundarna mellis,,, byter om och sticker sen ut på prommis...

Jag kommer hem vid 16.30, samtidigt som T,D,G kommer från skogen,,, och då kan vi hästpyssla lite tillsammans...

 

Husse fyller på vatten,,, och sällskapliga, sociala Lova står brevid och pussar och pockar på husses uppmärksamhet❤️❤️❤️

 

Linus är ju också husses häst,,, men när Lova pussar på husse,,, så försöker Linus hångla upp mig istället❤️❤️❤️

 

Mysigt att hinna socilera lite med L&L innan jag och Klonkan drar iväg på kvällarnas PW,,,

 

Annars har veckan varit lugn,,, 

Glädjande nog har vi ÄNTLIGEN lyckats enas om en tjejhelg på Adelsö igen...

Ganska precis ett år sedan vi var där och spårade, snackade skit, drack vin, käkade gott och bara mööööös..

 

Sedan dess har vi kämpat ganska hårt för att få till en repris,,, men svårt när hårt upptagna brudar ska försöka få till det...

Men plötsligt händer det,,, så nu är helgen v24 bokad för tjejmys med hundträning...

Älskar att ha mycket kul att se fram emot.

 

Och snart är det helg,,, 

Världens Bästa helg,,, trots snöhelvetet...

Vi ska på 7-års kalas på Sjötäppans gård på lördag,,, annars oplanerat...

Tänk att Faffas gulleplutt fyller 7 år,,, han föddes ju typ igår🤔

 

Nu gör vi torsdag och önskar Alla en SuperTrevlig helg🍀

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards