Alla inlägg den 18 mars 2018

Av Ia Weylandt - 18 mars 2018 17:15

 

OjOj,,, mitt humör åker verkligen bergochdalbana dessa dagar...

Men måste faktiskt credda mig själv lite för att jag verkligen, verkligen kämpar för att tänka positivt..

Så därför känns det övervägande bra,,, även om det kommer som små dippar när man tex kollar väderprognosen, och ser att det vara fortsatt kallt på nätterna ett bra tag till framöver...

Visst smälter snön lite grann på dagarna,,, med det går ju sååååå vansinnigt långsamt....🐌🐢🐌🐢


Men på det stora hela, så sitter jag här och känner mig nöjd med helgen som snart har passerat...

Varken vi eller hundarna har haft någon större brådska ut på mornarna...

 

Får dom bara sin frukost som vanligt vid sextiden, och får gå ut på tomten och kissa,,, så går dom gärna och lägger sig igen efteråt,,, och sover tills vi gått upp...

Vilket har blivit runt åtta...

Då har en av oss stuckit ut på en lång och skön morgonpromenad på drygt 1 timma,,, 

medans den andre stannat hemma och fixat frukost...

 

Älskar morgonpromenaderna,,, trots att kalhygget växer sig större och större😟

Men än harvi ytor att gå på så att det räcker och blir över...

 

Hundarna är glada och hoppiga👯

 

Sen har vi käkat lång och god frulle framför Vinterstudion...

Och det får man ju ändå lägga på positiva kontot att vi kan sitta inne och kolla sport utan att få dåligt samvete för att vi inte är ute i skogen och tränar...

I helgen har vi anpassat aktiviteterna efter det vi velat se på TV...

 

Och det är nog det jag tycker är det Absolut Bästa med att bo som vi gör,,,,

Att man kan gå ut och köra korta lydnadspass mellan TV-sportens alla starter...

 

Det har blivit 3 korta lydnadspass/dag denna helgen...

Jag har inte varit med ut på alla,,, men jag har spanat lite på dom genom fönstret😊

 

Underlaget i paddocken är riktigt bra att köra på 👍

 

Men den stackars lilla Sheriffen kan verkligen konsten att se ut som om det Aldrig händer nåt kul någonsin i hans liv...

 

Oj, så ledsen och uttråkad man kan se ut när matte ägnar slalomtjejjerna mer uppmärksamhet än den stackars understimulerade border collien😆

 

Tur då att han har lekfarbror Dollar som han kan sparka igång stundtals...

 

Snäääääla lek med mig!!!!

 

Och farbror Dollar är så fin med lillebror...

Det kan se lite läskigt ut när hela lilla Sheriffens huvud ligger inne i gapet på den stora schäfern....

 

Men dom leker verkligen superfint❤️❤️

 


Vi har lyckats slita oss från gården en liten stund,,, bara för att ta oss till en annan gård😁

 

Vi skulle dit och handla något vi behövde,,, minns faktiskt inte vad,,, för det GÅR inte att gå in på Granngården utan att komma ut fullpackade med grejer som vi inte visste innan att vi behövde..

Alltid lika skojjigt🎈

 

När vi ändå var i Södertälje, passade vi på att dra till bruksan, för att se om dom hade någon plogad plan...

 

Det hade dom,,,inte en fullstor,,, men det blev såklart ändå några lydnadsmoves med Glock...


Och sen tog vi en rolig lekfull prommis runt klubben...

 

Skuttiga och glada hundar som lekte runt...

 

Snön börjar ge sig lite grann där solen ligger på som mest☀️

 


Och den stora gula, vackra solen har jag försökt utnyttja till att tanka D-vitamin en liten stund varje eftermiddag...

 

Den värmde riktig bra,,,

så länge jag fick ha den ifred såklart...

För det tog inte många minuter innan man hade en liten hund i knät, som inte alls tyckte matte skulle ligga där alldeles ensam och övergiven... ❤️

 


Vi har också ätit gott i helgen...

I fredags hade Thompa beställt kött och potatisgratäng...

Vi brukar göra så att vi väljer rätt varsin dag på fredag och lördag,,, och sen försöker vi samsas om söndagen...

Fast ärligt talat, så blir det alltid jag som bestämmer i slutändan😎

 

För Thomas har 3 rätter som han väljer VARJE gång.

•Wienerscnitzel

•kött o potatisgratäng

•tacos


Men i fredags stod helstekt baconlindad fläskfilé på menyn...

Jag är ju inte så jätteförtjust i att äta kött,,, och jag avskyr framförallt att hantera det...

Så Thompa får stå för putsandet och tillagandet,,, och jag gör gratängen och grönsakerna...

 

Alla som följt mitt skrivande i snart 10 år sedan jag startade bloggen,,,

nästa år är det faktiskt 10 år sedan jag gjorde det första inlägget...

Woaw😲

Men nu var det inte det jag skulle skryta om,,, utan det var att alla som läst,, vet huuur många gånger vår vackra SuperDollar stulit mat från bänken i köket...

Och vi lär oss ju aldrig🤔

 

Och nu har vi fått en mattjuv till i vårt hus...

Bara det att den tjuven inte är riktigt lika diskret som sin storebror...

För Dollar har Aldrig stuligt när vi har varit i närheten...

Men det gör Glock...

 

Thompan putsade köttet,,, och lämnade det som nedan på bänken i köket...

 

Jag sitter vid köksbordet med ryggen emot ca 1 meter från skärbrädan,,, då jag plötsligt hör en *dunk*,

vänder mig om, och ser Glock hoppa ner från bänken, där han varit uppe och hämtat köttet och släppt ner det på köksgolvet😱

Alltså, jag kan inte låta bli att småle🙂

Jag Älskar matglada hundar,,, och jag njuter lite av att Sheriffen tar för sig trots att jag sitter alldeles intill...

Älskade lilla hund❤️

 

Och föresten kanske jag inte ska gnälla över att Thompa bara har 3 matval,,, för det har egentligen jag också...

•pasta

•asiatiskt

•skaldjur

 

Bara det att inom mina val, rymmer så mycket variation...

I lördags kväll åt vi asiatiskt,,, och det var sååååååååååååå jäkla gott...

•fläskfilé i kokosmjölk,

•friterade räkor

•vårrullar

•dumplings

MUMSLIGT😋

 

Men det Bästa med båda kvällarna har ändå varit att vi eldat i vedspisen i köket...

 

Det blir ju inte så ofta,,, så det är bäst att passa på när det är s pass kallt ute som det varit sista tiden...

Och det är supermys att sitta där och höra veden spraka...

Har det varit mycket TV på dagarna,,, så har den iallafall fått vila helt på kvällarna...

 

Och nu börjar det Verkligen rycka i rapporttarmen...

Så idag gav vi oss ut för att kolla om någon av våra 5 träningssträckor skulle kunna funka att träna på framöver...

 

Det gick sådär,,, var mycket mer snö i skogen än vad vi hoppats på.

Så dom långa sträckorna får vänta ett tag till...

 

Däremot trampade vi upp ca 750 meter,,, som vi ska använda på tisdag kväll om inget drastiskt händer i vädret innan dess...

 

Kul att kunna sätta igång lite grann iallafall...

 

Hästarna har ju såklart också fått sitt...

 

Thompa har tagit en kortare ridtur varje dag,,, det är lite vanskligt halt på vägen för att komma ut från gården,,, så dom har lufsat runt lite några varv runt i hagen bara...

Och jag har borstat, mockat och myst med morötter🥕🥕🥕

 

Fina L&L❤️❤️

 

Underlaget är alldeles för dåligt för att fysa med Fyris just nu...

Men det finns andra sätt...

 

I lördags tog Glorre och jag en 5 km lång PW...

  

Och idag tog Thomas och Glock en lika lång cykelsväng...

    

Jag gillar variationen i fysträningen,,,

Med Fyris galopperar han,,,

I min PW, går han i rask skritt,,,

och med cykeln blir det trav...

Kanske ska köpa ett simkort också...

Bra att olika muskelgrupper får jobba💪

 

Nu ser jag fram emot veckan som kommer,,, för nu känns det som om vi är på gång...

Tisdag:   Rapport om underlaget håller

Onsdag:  Vallning om underlaget håller

Torsdag:  Har vi bokat 1 timma i Bästa hundhallen

 

Nä, som sagt,,, just nu känns det som om det blåser mest positiva vindar,,, även om det stundtals dippar, framförallt när härliga snöfria minnen dyker upp på FB...

Men, men,,, tävlingssäsongen blir förhoppningsvis lång 🍀

 

Nu väntar en lååång arbetsvecka,,, men snart radar dom härliga kortveckorna upp sig på rad...

 

ÄLSKAR VÅREN☀️🍀⭐️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards