Alla inlägg den 28 mars 2018

Av Ia Weylandt - 28 mars 2018 18:15

    

Alltså hur många hundvästar kan man ha egentligen???

Jag har faktiskt ingen aning,,, och har heller inte haft en tanke på att jag har några stycken förens idag, när jag kom hem med 2 till...😊


Och att vi skulle skaffa nya tävlingsvästar var inte planerat alls,,, utan dom kom i vår ägo av en ren slump..

Thomas visste inte ens om det förens idag när jag hämtade ut dom hos postombudet..

Och det var faktiskt han som ställde frågan??

Hur många västar behövs egentligen????

 

Många svarade jag,,,,

Och håll med om att vi kommer vara snygga i skogen när tävlingssäsongen väl drar igång???


Men sen började jag på kul att rota runt och kolla vilka västar som fanns i min ägo...

 

Min första väst var en Gappayväst,, och det är fortfarande min absoluta favorit..

Denna köptes 2007,, och hänger med ännu...

 

Men det är hål lite här och där, och den är både limmad och tejpad med silvertejp,,, 

Men sååååå jäkla skön...

Tyvärr hittar vi ingen liknande att köpa...😕

 

Sista gången vi såg dom,, och också köpte varsin,, var på SM i Edsbyn 2010..

Den hänger fortfarande kvar i garderoben,, men gick i pension samtidigt som Dollar❤️

 

Se så fina vi var på prisutdelningen 2010, där Dollar knep en fin 6:e plats på sitt första SM ❤️

 

I den västen är också min Absoluta favoritbild på mig och Dollar tagen❤️❤️

 

Älskar färgmatchningen hos Dollar och mig..

Det gråa och svarta,,,  och mitt rödbruna hår som har samma färg som hans öron...

Bara Älskar den💖💖💖💖

 

På SM 2010 vann vi en väst från Arrak outdoor...

 

Och det är även den, en väldigt välanvänd väst som jag är mycket förtjust i...

Har haft många Arrak jackor, där jag klagat på kvaliten, för dom har gått sönder,,,

men västen har hållit Super👍 och används fortfarande flitigt...


Underen period ville jag vara svart/röd,,, 

Så då köptes denna från DogTech...

 

Också en väst som jag tycker mycket om, och som periodvis används flitigt...

 

Och varför inte då även köpa en i svart😌

 

Den köpte jag när vi gick med i, och började tävla för Strängnäs BK...

 

Tycker jättemycket om den också....


Jag skrev tidigare att Älsklingsvästen från Gappay, pensionerades samtidigt som Dollar...

Så är det,,,

Jag använde den sista gången på SM 2014,,, då vi redan innan start bestämt att det var SuperDollars sista start i rapporten...

 

Västen hänger skitsnygg kvar i garderoben,,, men jag har inte förmått mig att ta bort nummerlappen från den...

Och jag vill inte göra det heller,,, 

Jag vill att den föralltid ska påminna mig om alla dom Magiska tävlingsår som Dollar lät oss uppleva,,,

där kronan på verket, verkligen var hans sista start på SM i Nynäshamn 2014..

 

Gappayvästen fick dock inte följa med upp på prispallen,, för till den ceremonin hade vi turligt nog fått västar med SuperDollars vackra huvud på...

OJ,, va fina vi var...!!!!

 


Och den västen använder jag fortfarande,, inte bara i hundsammanhang...

Tex, så har det blivit så att varje fång jag ska flyga, så vill jag ha den på mig...

 

SuperDollarn ger mig styrka❤️❤️


Och självklart har jag även en väst med en Border collie på...

Dock är det inte Glock som står som modell på den...

 

Men det kanske kommer😝


Till SM i bruks 2015, kom vi för första gången på 5 år inte som tävlande...

Däremot var jag funktionär...

Och blev förärad med denna mycket fina och framförallt sköna väst...

 

Jag Älskar den,,, 

precis lika mycket som jag älskade mitt uppdrag som speaker...

 

Magiska minnen...

Västen hänger med,,, men den används mest på hemmaplan...

Men sååååå jäkla skön...

 

Åsså nu, det senaste nyförvärvet,,,

som jag först faktiskt var lite skeptiskt och motsträvig mot,,,

 

Men som jag nu med resultatet i handen är skiiiitanöjd med...

Tur det finns människor som kan se det färdiga resultatet,,, när inte jag har den egenskapen🙄

 


Och jag tror Thompa gillar sin väst också,,,,

för han har inte tagit sin av sig än....😁

 

Tar det som ett fint betyg på att han gillade den😆

 

Men utan hundar,,, inga västar...

Och vi har haft turen att få vara ägare till dessa 2 Fantastiska killar❤️❤️

  

Kära nån så mycket kärlek det ligger bakom dom där 2❤️❤️❤️❤️❤️

 

GLAD PÅSK 🐣🌼🐥☀️💛

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards