Direktlänk till inlägg 7 juli 2019

En ganska Mysig och avslappnad helg☀️

Av Ia Weylandt - 7 juli 2019 17:00

                    

Konstigt att det kan kännas som om man inte gjort nånting, samtidigt som man känner att man fått ganska mycket gjort...

Fast kanske inte gjort så mycket nytta egentligen,,,

mest roat oss och slappat..

Men det måste man få göra ibland... 

 

Lördagen inleddes med att jag som vanligt stack iväg på en lång skön morgonprommis med våra Älskade 4-benta. 

 

Dom var pigga och hoppiga, och sprang omkring och lekte med pinnar mest hela tiden... 

     

Eller Dollar springer inte runt med pinnarna så mycket.

Dollars pinnlekar består i att han snor pinnarna av Glock, bär dom i typ 5 sek, och släpper dom sen...  

 

Hem och käka lång gofrulle...

Jag har verkligen hittat min Älsklingsfrukost nu..

En frukost som är så god,, så jag bara njuter av varje tugga.

Den består av Leksands brungräddade knäckebröd, med lindöpepparsalami och ett kokt ägg vid sidan... 

  

Alltså det är så jäkla gott, så jag sitter och hmm hmm´ar för varje tugga jag tar...

Äggen köper vi direkt från en äggproducent här i Åker, och dom äggen är så stora och så goda,,, dom får inte plats i en vanlig äggkopp... 

 

Efter frullen tog jag med mig min bok och en solstol, och slog mig ner för lite härlig läsning i solen... 

    

Thomas ställde också fram en stol, satt i 5 sek, och sen häll han igång.

Han klippte gräset på tomten, han tog ett varv runt hagen och klippte av grenar som låg mot eltrådarna,,, 

Oj, jag blev svettig bara jag hörde talas om det...😰 

 

Men efter drygt en timma där i solen, blev även jag lite rastlös, dessutom tog min braiga bok slut...

 

Så in i bilen med oss, med destination Granngården i Södertälje... 

    

Där shoppade vi loss för 1000-tals kronor,,, men man får också mycket för pengarna.

Hundarna behövde varsin fodersäck, hästarna och fåren fick varsin säck med pellets.

dessutom behövdes saltstenar till både häst&får... 

Sen slinker det alltid ner lite braochha saker som man inte visste innan att man behövde...

Granngården är beroendeframkallande😂 

 

Och när vi ändå är i Södertälje, så kan vi ju inte låta bli att stanna till på Södertälje BK för att låta Glock traska på deras lilla fina stege...

Såklart blir det ju även andra lydnadsmoves,,, 

 

Men mesta krutet läggs på stegen,,,, 

    

Han har ju så förbaskat bråttom,,, men lugnar sig efter typ 7000 gånger fram och tillbaka🤣

    

Önskar vi hade en egen såndär liten stege hemma,,, kan ju egentligen inte vara så svårt att snickra ihop🤔

Nu måste jag spåna på en ritning....  

 

Nästar direkt när vi kom tillbaka från Södertälje, stack vi bort till badet...

Där fick Glock simma efter ”Gumman”

    

Men det fanns också utrymme för Massor med lek och bus.... 

    


Hem och förbereda för kvällens Brons-Match...⚽️

Och jag bröt faktiskt mot matreglerna...

Ville inte äta Engelsk mat,,, är trött på tråkmat, från tråkiga matländer...

Det är ju ändå jag som hittat på reglerna,,, då måste det ju vara jag som säger när det är OK att bryta mot dom... 

 

Och jag tänker såhär,,,,

Fotboll⚽️Och Italien🇮🇹 Är ju så gott som gifta,,,

så, vad passar då bättre till en match, än Italiensk plockmat?? 

    

Slank visst också in nån fransk ost där i menyn,,,

Men vem bryr sig?🥰 

 

Och så jäkla grymt bra gjort av våra Svenska Hjältar🥉

    

Fasiken va bra dom Är👏👏👏👏😍

 

Ett annat landslag som jag med spänning följt i helgen, är det Svenska Lydnadslandslaget🇸🇪 Som just i detta nu tävlar VM i Tjeckien. 

 

Och vilka ⭐️ är inte dom då???

Igår stod det klart att Sverige tog GULD🥇i lag⭐️👏⭐️👏⭐️👏⭐️👏

Fy Faaaan vilken prestation...

Just nu pågår den individuella finalen, dit Sverige fick hela 4:a ekipage med,, 2 av dom är hundar från Kennel Vallhunden,,, samma som Glourius Glock kommer ifrån...

Såklart hejjar man lite extra på dom....🍀🍀 

 

När Bronset i fotbollen var bärgat, gick vi ut och hästpysslade lite,,,

    

Klonkan fick också putta runt lite på fåren...

    

Sen gick vi nöjda och glada med dagen in och la oss....

Älskar Lördagar....


På söndagsmorgonen, stack vi till skogs  alla fyra...

Jag började med att trampa ut ett spårupptag till KnockeBoy...

    

Sen blev det till att leta kantareller för hela slanten i väntan på spåret... 

    

Det blev en fin och mysig tur, där hundarna for som galningar emellan oss...

Och det är jag övertygad om, är en av dom Bästa träningarna Glock kan få...

    

Inte gick vi tomhänta hem heller....

Det expoderar💥därute nu 

 

Släppte Sheriffen på spåret nästan 2 timmar senare... 

    

SuperFint upptag gör han.

Hittar spåret, går höger ca10 meter, men vänder, och drar iväg vänster, vilket va rätt👌 

Spårar det korta spåret Superfint,,,

 

,,, och belönas med Massor av Lek och Bus...

    


Efter spåret, mötte vi dessa 2 gentlemen i spårskogen...

Besiktning av Skyddspåren till SM pågår.....✊🍀

 

Det känns nästan som om hela dagen försvann där i skogen på förmiddagen...

 

Vi åkte hem, käkade frulle, och tog sen och städade varsin våning.

Jag den öfvre,och Husbonden den nedre...

Kom ner och blev lätt full i garv över Husbondens teknik att skura golven... 

    

Men alla sätt är bra, utom dom dåliga😅 

 

Även denna dag försvann i ett nafs...

Framåt eftermiddagen tog vi en tur bort till elljusspåret och dom tillhörande ängarna... 

Thompa körde elscootern,,,

Började efter uppvärmning med en runda på 2km´s slingan i ganska lugn gallopp...

Sen blev det fartövningar på fältet...

  

    

Och sen avslutades det hela med lugnt joggandes ängarna runt,,, och då hängde även Dollar på...

    

Klonkan tycker det är Superkul🎈

 

Nu har våra Älskade hundar fått varsin kvart på vibben...

 

Det ser iallafall ut som om dom njuter⭐️⭐️

   


Nu laddar vi för VM final i fotboll⚽️

Alla vet väl att WEYLANDT är ett Holländskt efternamn, vilket kanske inte gör det så svårt att gissa vilka jag hejjar på,,, även om jag inte gillar ”bitterballar”😂😂

 

Annars så laddar vi för fullt för en ny arbetsvecka....

5 arbetsdagar kvar......

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards