Alla inlägg den 13 oktober 2019

Av Ia Weylandt - 13 oktober 2019 16:15

          

Blaha,,, den här helgen blev ju inte riktigt som man hade tänkt sig...😟

Vi som skulle träna hund, gå på marknad, och umgås med trevliga vänner på lördagskvällen...

Blev pannkaka av alltihopa🤮

 

Men helgen började iallafall bra...

Inledde fredagsmyset med att jag trampade ut ett 750 meter långt frispår till Sheriffen🐾🐾

    

Det löste han Galant👌💖

Sen åkte vi hem, och jag provlagade lördagens bjudmeny.

Vill ju gärna testa mina ideer på mig själv och Thomas innan jag bjuder någon annan på det..

Såååå jäkla gott blev det, även om jag inte var helt nöjd med upplägget.

Rödvinssåsen hamnade inte riktigt där jag ville ha den...

    

Men som sagt, riktigt gott var det😋 

 

Efter middagen gick vi ut och körde några lydnadsmoves med Sheriffen...

    

Blev egentligen mest lite lek och bus...

    

För Satan i Gatan va kallt det var...

Jag som satt stilla höll på att frysa ihjäl...🥶

    

Det hann börja skymma innan vi var klara...

Huset ser höstligt🍁🍂🍁mysigt inbjudande ut... 

    

Innan vi gick ut, startade Thompa bastun...

 

Och jag kan säga att det var Magiskt Mysigt att med frusen kropp hoppa in i duschen,,, 

   

Och sen svettas i bastun en stund...

Fast mysigast är nästan att sitta utanför å småsnacka...

    

Thomas hade köpt lite lösviktsgodis till efterrätt.

Väldigt sällan vi äter det,,, lite för sällan kanske...

För Thomas berättar stolt att han försökt köpa så mycket som möjligt av mitt favvogodis.

Jaha, och vilket är det då,,, frågar jag?

Allt det sura, svarar han🤔

Hmmmm, man kan ju undra vad han fått det ifrån???

jag HATAR allt som är surt🤢

  

Man kan tycka att man ska känna varandra bättre efter typ 13 år...

Men Icke🤞

Men det var mysigt ändå🥰

    

Som sagt, en mycket bra start på helgen....

Men det var det!!!!

 

Vakande på lördagsmorgonen, och mådde SKIT💩💩

Frös, hade svinont i halsen, och ännu ondare i kroppen.

Jaja, i med 2 alvedon, och ut i skogen med mig.

    

Jag menar, skogspromenader brukar hjälpa mot det mesta...

Men ärligt talat så var varje steg en plåga...

    

Kom hem, och gick raka vägen å la mig, skulle bara vila en stund, men somnade och sov i över 2 timmar.

Vi som skulle ha gäster och gå marknad.

Thomas fick åka själv...

Och sen var jag faktiskt tvungen att ställa in både hundträning och middag.

Tråkigt!

Thompa tog en långis med hundarna

    

Jag bara sov,,,,

    

Försökte mig på att äta en liten räkmacka på kvällen.

Räkorna var ju menade till förrrät,,,

    

Men det hela smakade skit💩 

 

Typiskt också, jag som aldrig är sjuk,,, åsså måste det ske på helgen😤

 

Mådde väl lite bättre imorse...

Släpade iallafall runt mig och hundarna på en mysig morgonprommis...

Nu ör det höst vid badplatsen🍂🍁🍂🍁

    

Har väl inte åstakommit många knop idag,,,

men tog mig iallafall ut i fårhagen en sväng i det vackra vädret...

    

Det tyckte Glock var kul...

    

En av anledningarna till att jag pallrade mig ut, var att imorgon kommer vinterns leverans av hö och halm.

Så då måste vi byta hage på får och hästar, så att bonden kan köra in med traktorn..

    

Så nu är fåren på rätt plats, hästarna flyttar jag innan jobbet imorgon...

För nu väntar en ny lång arbetsvecka...

Hoppas jag ska hålla ihop,,, känner mig ungefär lika utslagen som KnockeBoy efter vallningen...❤️

 

Ha en fin vecka,,, snart flyttar Fröken Olsson till Sjövreten....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards