Alla inlägg den 2 oktober 2019

Av Ia Weylandt - 2 oktober 2019 18:45

              

Jag har sagt upp mig!

Usch och fy vilka läskiga ord att skriva!

Trodde aldrig jag skulle våga, men nu är det gjort, så efter 13 år på Swedish Match, är det nu dags för nya utamaningar...

HJÄLP😱 


Närå,, det känns sååååå jäkla rätt.

Efter 15 år som omkringflackande säljare, (2 år innan Swedish Match på ett annat bolag),, så känner jag mig klar.

Jag har länge gått och fnulat på att göra något annat, men har inte vågat ta steget.

Dessutom var det svårt att tänka tanken att säga upp sig från ett företag, som jag tror måste vara en av Sveriges bästa arbetsgivare...

Så mycket kul jag fått vara med om dom senaste 13 åren. 

 

Jag kommer föralltid vara evigt Tacksam och Stolt över att ha fått representera Swedish Match!

Och så hoppas jag såklart att jag ska känna för min nya arbetsgivare också🤝

Vilket jag tror att jag kommer göra, för det är en bransch som jag delvis tidigare har erfarenhet av, och vet att jag trivs i, och längtat till...

Så när erbjudandet om en heltidstjänst dök upp, kunde jag bara inte tacka nej. 

 

Nu kanske folk tycker att jag är heeelt jäkla dum i huvudet som börjar jobba shift vid en ålder av närmare 50😬

Jobba varannan helg,,, inte kunna välja och vraka bland tävlingar framöver, kanske jobba jul, påsk, midsommar...

Ja,,, det kommer säkert kännas surt just där och då,,, men då får jag plocka fram alla fördelar med det schemat jag har fått, och som var en stor anledning till att jag tackade ja. 

 

För iochmed kommande arbetsschema kommer jag att kunna avsätta såå mycket tid till att göra det jag Älskar allra mest...

-Träna hund!

På 2 veckor jobbar jag 2 dagspass, och då slutar jag 12.45

Annars kommer jag börja runt 15 på eftermiddagarna, och jobba till 00.15

Så även på mina helger, vilket gör att dagarna frigörs till hund/häst/får aktiviteter...

 

Detta är en dröm jag haft länge,,, att få vara ledig när det är ljust, och kunna utnyttja skog och mark under hela året.

För första gången på många år, har jag absolut ingen ångest nu när höstmörkret börjar smyga sig på.

Jag hoppar runt på små rosa moln,,, såååååå nöjd...

 

Sen klart, som jag skrev ovan, slut på långlediga påskar, kristihimmelsfärd och jular,,,

Men å andra sidan, så kommer jag vara ledig fre,lör,sön varannan vecka👌

Lite ovant också, som nu tidigare i veckan, då vi blev inbjudna till en rolig träningsvecka med härliga rapportare i Sälen under midsommar 2020.

Andra år hade vi kunnat tacka ja, och planera in det redan nu, men nu kanske jag jobbar hela midsommar...

Men då är det så!!! 

 

Sen är det mycket praktiskt som måste ordnas också...

Jag har haft tjänstebil i 15 år..

Nu måste jag köpa en egen.

Men det är ju kul, har begärt offert på en Peugeot Partner, bara det en dröm i sig,,, att ha en bil utan onödigt baksäte...

Mer plats åt hundarna...

  

Hoppas bara dom hinner få fram en tills 20/11, då jag gör min sista dag på Swedish Match...

Måste även skaffa egen mobil och mailadress,,, såå konstigt,,, känns stundtals som om hela min identitet är påväg att försvinna...

Men jag är såååååå jäkla taggad💪 

 

Nåväl, nog snackat om det nu...

Oktober står det plötsligt i vår vackra kalender,,, och bilder som påminner oss om 2018 års Fantastiska tävlingsår med den lika Fantastiska Sheriffen❤️

    

SM-Guld🇸🇪Årets Rapporthund🇸🇪DM-vinnare i både Rapport och Spår🇸🇪 kvalad till SM i både Rapport och Spår🇸🇪

5 cert i rapport, och 2 i spår🇸🇪

Ska sätta mig och göra en sammanställning senare av 2019 års säsong.

Den är faktiskt inte så tokig den heller...

Även om det känns som vi tävlat väldigt lite iår, bara 3 rapporttävlingar. (Fyra med Nordiska)

Och fler blir det nog inte, även om jag tycker det är lite väl tidigt att stänga säsongen redan i september.... 

 

Men anledningen till det stavas ju Fröken O💝

    

Hade gärna startat i både Jönköping och Norrköping nu under hösten.

Men då valpar inte får vistas inom tävlingsområdet,,, så funkar ju inte det...

Men å andra sidan,, så är det väl schysstast både mot fröken O, och D&G om vi bara får boa ihop oss i lugn och ro,,, det har vi nu ett halvår på oss att göra innan 2020 års tävlingssäsong drar igång. 

 

Och bara för att vi ”stänger” 2019 års tävlingssäsong, och säger att Glock ska ”vila”,,,

så innebär ju inte det att vi ligger inne hela dagarna och käkar chokladpraliner😅 

 

Tvärtom, 

nu blir det mer fokus på vallningen,,, fina höstkvällar har inbjudit till Magiska kvällar i fårhagen...

    

Också något positivt som mitt nya jobb innebär.

Jag har gnällt över att nästan alla vallkurser sker på dagtid, då jag inte kunnat vara med...

From slutet av november ändras dom förutsättningarna,,, och jag börjar på riktigt bli sugen på ett VP under nästa år...

    

Och även under ”vilan” så blir det lite lydnad,,, iallafall så länge underlaget håller...

Jag avskyr ordet ”het”på hund, tycker det är så negativt, vet inte om det kanske härstammar från min hästkarriär,,, då ”het häst” förknippades med lite väl stressade hästar med ofta dåliga nerver... 

Men om Glock nångång ska byta karriär,,,så kanske det skulle passa med IGP,,, för han kan i sina  mest laddade stunder se ut som en överladdad ”het” IGP-hund🤣

    

Ikväll är det onsdag,,,, eller som man brukar säga ”UNSdag” man ska liksom unna sig något...

Jag har ”unnat” mig att våga  säga upp mig för att få mer livskvalitet...

Thomas kanske inte tycker lika,,, stackarn, kommer ju bli själv flera kvällar i veckan...

Men det försöker jag råda bot på genom att göra våra gemensamma kvällar,,,, sååååååå Magiska...

 

Denna onsdag tex, är husbonden och skjuter 🔫

Men när han kommer hem väntar en liten hunmer till middag mitt i onsdan,,, jag som sa innan han åkte att han skulle få makaroner och korv...

 

     

Åsså måste jag ju sluta med Magiska Mormis Morris, som är såååååå bedårande...

Bilden på Far och Son är Bara sååååå♥️♥️

    

Blir en förstoring på den...

 

Knocke nöjd, trots regn hela dan....

   

Sussa sött,,

Förändringarnas vindar viner🌪

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards