Alla inlägg den 20 oktober 2019

Av Ia Weylandt - 20 oktober 2019 17:30

                           

Så har ytterligare en höstig helg passerat, Fröken Olssons första hos oss.

Jag har ju inte varit kry senaste veckan, har haft feber sen förra helgen, som inte riktigt vill ge sig, även om den inte är lika hög som i början på veckan🤒

Det får nog bli ett besök hos farbror doktorn i veckan som kommer, för jag har sååå jävla ont i kroppen, konstigt, för inga förkylningssymptom direkt, bara feber och ont i lederna...

Jaja, så kan det va...

 

Men iom det, så har Thompa fått ta morgonrastningen hela helgen.

    

Olsson är pigg och glad, och Glock tycker det är kul när hon gör små försök att ta hans pinne..

    

Efter lördagens långa goa frukost, fick vi ge oss i kast med att valpsäkra tomten... 

För vi har fått en liten Olsson, som äter ALLT.

Gräs, jord, löv, mossa, och tyvärr också smågrus🥴

Och då är det ju inte jättebra med grusgång runt huset...

    

Så kompostgallerhagar byggs, inte för att hålla Olsson innanför,,, utan för att hålla henne utanför😆

Och istället för att blåsa bort löven som faller från den stora Lönnen🍁 så blåser vi dom så dom lägger sig på grusgången...

    

Får blåsa bort dom ordentligt i vår istället...

Och Olsson själv,,, hon tyckte det var ToppenSkoj med alla löv som blåste omkring...

    

Dom kunde man jaga, attackera och rulla runt i💖

      

Kanske får hon bli rapporthund ändå...

Snabb är hon....

    

Och springer gör hon mest hela tiden,,,

hinner tom lipa👅åt farbror Dollar i förbifarten...

    

Jag tog en paus i lövandet, och åkte till Södertälje BK, för att titta på när min Bästa PiaLotta gjorde MT med sin schäfertik Bizzy

    

Kul och intressant att gå med å titta på mentaltester...

    

Och intressant att höra beskrivningen efteråt...

Bizzy blev med råge godkänd👌

    

Vi tycker ju att fysträning är jätteviktigt...

Därför tänkte vi köra igång med Olsson direkt...

Så när jag kom hem, tog hon och Thomas en 5km´s runda på elscootern🛴 

 

SKOJJA😂🤣😂🤣

Det var Glock som fick en 5km´s runda... 

    

Olsson och jag koppeltränade under tiden,,, gick väl sådär😊

Hon hade nog gärna stuckit efyer Glock om hon fått...

    

Efter cyckelturen åkte vi hem och vilade lite allihopa😴

Det var en Fantastiskt fin kväll, så Glock och jag gick ut i fårhagen, och spenderade lördagens sista ljusa timma med att valla....

    

En Magiskt härlig kväll💫✨💫 

Inte lika magiskt är väl underlaget i hagen...

Något skitigt kan man säga..

    

Glock lämnade en härligt skitig hög efter sig när han vilat på dom förbannade vita trägolvet i köket💩

    

På lördagskvällen skulle vi ju såklart fira Olssons ankomst.

Thomas ville fira med hummer, och jag med pilgrimsmusslor...

    

Och Alltså,,, det var såååååå jäkla gott😋

Äter det alldeles för sällan...

Det måste jag ändra på,,,

Mer musslor åt Weylant💪

Vems ser godast ut?

    


Lilla Fröken Olsson, sover väldigt bra på nätterna, och har gjort sen första dagen hon kom, det är skönt, inget nattkissande, utan hon sover tills nån av de andra hundarna (oftast) Glock, börjar röra sig på morgonen.  

Imorse gick vi inte upp förens vid 7-tiden😱

 

Thompa stack iväg ut med dom, och jag gjorde frulle.

Efter frukosten hade jag världens Bästa diskhjälp...

    

Vi drog till skogs direkt när frukosten låg i magen, och köket var i respektabelt tillstånd...

Där trampades ett spår ut till Glock... 

    

Sen tog vi en promenad med alla 3...

    

Olsson får mot sin vilja finna sig i att bli buren bitvis...

    

Något hon definitivt inte uppskattar, och hon har humör den lilla💝 

 

Vilade en stund i bilen... 

Och sen var det dags att släppa på Glock... 

  

Jättefint upptag gör han💖

 

Medans T&G var ute på spåret, passade jag på att få lite egen tid med Olsson i skogen...

    

Över stock och sten... 

    

Tränade lite inkallning💞 

    

Duktigt litet Oooo♥️ 

 

T&G kom tillbaka med alla pinnar...

Duktigt litet G♥️

    

Glädjande är att vi gjort en liten biltur med Olsson varje dag,,, och hon är Supertrygg i bilen.

Hon ligger i bur i baksätet, och somnar så fort bilen börjar rulla.

Inget illamående, eller pipande,,, hon verkar bara gilla det🥰

    

Underbart💝 

 

Åkte hem från skogen, och gick å la mig å vila en sväng,,, är som sagt inte helt kry än 38,7 hade jagi feber när vi kom hem... 

Men som min mamma alltid sa,,,

-svälj 2 alvedon, och sen på´t igen...   

 

Så det var vad jag gjorde, svalde 2 alvedon, vilade en stund, febern försvann, och sen gick Glock och jag ut på egentidspromenad... 

      

Glock tycker att det är lite pestit att Olsson verkar ha kommit för att stanna...

Jag är helt övertygad om att dom två snart kommer att ha superkul ihop, men tills det släpper vill jag att Glock ska få Massor med egen tid, då vi gör saker bara han och jag eller Thomas... 

Så vi gick vår fina 7km´s runda, där vi lekte och busade massor på vägen bara han och jag💙 

 

Känns Viktigt❗️ 

 

Nu är det dags att göra söndagkväll.

Ska bli kul att lära känna lilla fina fröken Olsson mer under veckan som kommer... 

   

Av det lilla vi har sett, så tycker vi att hon är Underbar💝

 

HA EN BRA VECKA❤️🧡💛💚💜

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards