Alla inlägg den 6 oktober 2019

Av Ia Weylandt - 6 oktober 2019 16:00

           

Vilken jäkla skön helg vi lägger bakom oss nu.

Helgerna blir extra sköna, efter en helg som förra veckan, då vi var borta från fre-sön.

visserligen gjorde vi bara roliga saker, men det är ändå skönt att bara få va också.

En sån helg har vi haft nu⭐️

 

Inledde fredagsmyset, med att återuppta den gamla fredagstraditionen, där jag stannar på vägen hem från jobbet och trampar ut ett spår till Sheriffen...

     

Har ju prioriterat rapporten på sista tiden, så senast Sheriffen spårade var i Tranås för ganska så precis 2 månader sedan. 

Men OJ som spårformen satt i...

Thomas var på annat håll, så det var jag som spårade denna fredagseftermiddag...

Och sååå jäkla fint spårade han, som en dammsugare...

 

Undrar hur jag lyckades ta denna bilden😎 

 

Inte ett tapp,,,

    

Och Superfina markeringar, där han kom in med apporterna i full fart...

Han verkade verkligen tycka det var skitakul att få spåra igen...

    

Resten av fredagen blev lugn.

Finns det nån skönare känsla, än att komma hem med aktiverade hundar,,, sparka av sig kläderna, ta en bastu, och sen njuta av Älsklingspastan och ett glas rött.

Lyxigt! 

 

Lördagen inledde jag med att ta hundarna på en närmare 2 timmars morgonprommis.

Bäst att passa på innan Fröken O flyttar in...

    

Åt sen en himmelskt lång och god frukost...

Pysslade lite inne, ibland måste man ju typ dammsuga och torka golven,,,

men det går ganska snabbt, jag dammsuger, och Thompa moppar dom förbaskade vita trägolven, som är assnygga när dom är nymoppade, men som är det alldeles för sällan🙈 

 

Sen intog Glock och jag vallhagen...

    

Vi körde 3 pass, med vila emellan.

Vi var helt slut allihopa efteråt...

Men jäklars va kul vi har det...

    

Sen blev det hästpyssel..

Får ju tyvärr ingen ordning på Lovas skada.

Tråkigt att vi aldrig kan komma igång med att ha varsin ridbar häst så vi kan rida ut tillsammans... 

Medans Klonkan och jag vallade, tog Thompa en ridtur på Linus,

och sen hjälptes vi åt med rehabträningen av Lova..

 

Hon ska longeras med ett gummiband runt baken för att verkligen bygga muskler bak...

    

Detta ska hon göras travande över kavalettibommar i båda varven...

    

Tur Thomas är envis som en get, och har gett sig  faan på att få henne frisk.

Själv vill jag ge upp och sälja henne som avelssto,

men varje gång jag nämner det blir Thomas skitsur, och hotar med att sälja mig istället🤣

Undrar just vad jag skulle vara värd idag?

När jag var i Marbella nån gång på 90-talet ville en rik Marockan köpa mig, då var jag värd 10 kameler🐫,

men nu vet jag inte,, troligtvis får nog Thomas betala💸dyrt för att bli av med mig😂🤣😂🤣 

 

Sen gjorde jag något av det bästa som finns.

Jag gick och la mig på sängen i 50 minuter och halvslumrade...

Alltså DET är lyx... 

 

Innan lördagens middag, gick vi ut och körde lite lydnad med Sheriff...

    

Man är ju inte jättepeppad just nu när det är typ 7 månader kvar tills nästa tävling...

Men det är en rolig aktivitet, och Glock tycker det är skitkul.

Nu körde vi lite fritt följ och några apporteringar,,, 

    

Sen var det mest bara lek och bus med bollen....

 

In sen och käkade egenfiskade kräftor😋

    

Till det en västerbottenostpaj, med egenplockade kantareller...

     

Och en tomatsallad, på årets sista egenodlade tomater...

  

Älskar verkligen att äta det man själv plockat/fiskat/skördat.

Nästa år när jag får mer ledig tid, ska jag odla massor... 

 

Ölen vi drack till hade vi dock inte gjort själva, men jag är så glad över att jag börjat tycka öl är gott till vissa maträtter...

Men det ska helst vara Mariestad på flaska, och glasen är jätteviktiga...

    

Älskar Lasse Åbergs goda glas😎 

 

Och när vi pratar egenproducerat....

Så har vi plockat en del blåbär, och Thomas har testat att göra egen blåbärssylt...

    

Hur coooolt är inte det??? 

 

Imorse stack Thompa ut på morgonpromenaden, och jag låg kvar i sängen och kollade serier... 

Skönt det med ibland, även om jag tycker just morgonpromenaderna är dagens skönaste stund...

 

Efter en lång god frulle drog vi iväg för lite lättare shopping😉

Jag köpte mig en ny bil😆

    

Dock inte just den på bilden, det var den vi var ute och provkörde...

Men en likadan.

En Peugeot Partner, som är leveransklar och flyttar hem till oss i början på november...🚐  

En riktigt trevlig bil, där alla 3 hundarna kommer att ha gott om plats.

 

En något billigare investering som vi passade på att göra när vi ändå var iväg, var att inhandla Fröken O’s första halsband och koppel. 

     

För nu finns hon på riktigt...🥰

Lilla Fina Fröken Olsson är nu registrerad i SKK💝

   

Sen vem av de 7 det blir bestäms i veckan som kommer..

Men nånstans i högen nedan springer blivande Fröken Olsson♥️

     

Med ett stort hål i plånboken efter shoppingturen (halsband och koppel är dyra grejjer💰😂) åkte vi hem till vår Älskade skog.

Där trampade jag ut ett spår till Klonkan...

    

2 timmars väntetid slog vi ihjäl med att plocka svamp och leka runt i den vackraste av skogar...

    

Både Dollar&Glock lever upp och blir jättelekfulla när vi är ute och går alla fyra...

    

Snart är vi Fem😍

    

På vissa ställen var det så mycket svamp, så vi blev stående en bra stund..

Bra då att D&G kunde lägga sig ner å vila lite,,, för Shit som dom sprang runt...

    

Knocke skulle ju spåra också...

Det blev en lagom liten svampskörd...

Vill inte plocka mer än jag orkar rensa...

    

Efter 2 timmar var det dags att släppa på....

    

Superfint upptag gör han,,,

    

,,, och spårar sen superbt och plockar alla pinnar...

    

Synd att det inte finns några hösttävlingar i spår att anmäla till. 

 

Nu har vi kommit hem och gjort söndag.

Båda hundarna har fått varsin kvart på vibben,

Thomas har longerat båda hästarna...🐎🐎 

 

Ikväll blir det tacos🌮

Ny lång arbetsvecka,,, 

Snart kommer fröken Olsson,,, tror mamma Cobra ser fram emot att bli av med sina 9 huliganus barnus❤️🧡💛💚💙💜

   

HA EN FIN VECKA ALLA UNDERBARA!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards