Direktlänk till inlägg 24 november 2019

HejHej nya jobbet🍀

Av Ia Weylandt - 24 november 2019 16:45

Så har mitt nya liv börjat...

I onsdags var jag i Stockholm och lämnade min bil, dator, iPad och iPhone...

Det kändes lite konstigt när jag vaknade på morgonen, att veta att att jag gjorde det sista gången som Swedish Match anställd.

Men samtidigt känns det verkligen såååå jäkla rätt...

 

Jag anlände till Sthlm vid  lunchtid och käkade lunch med en fin kollega.

Sen gick jag faktiskt å kollade lite i affärer, och hälsade även på 2 av mina gamla kunder som jag besökte när jag hade Sthlm som distrikt.

Kl 15.50 satte jag mig på tåget hem till Läggesta, där Thompa fiskade upp mig...

HejDå Swedish Match👋

HEJ min nya arbetsgivare OKQ8👋

                      

Klockan 07.00 började mitt nya liv på torsdagsmorgonen.

Jag var faktiskt inte speciellt nervös,

OKQ8 Nykvarn är ju en kund som jag besökt många gånger, så jag kände ju redan flera stycken i personalen.

Något som jag gillat när jag besökt den stationen, är att det har varit så jäkla god stämning, jag har verkligen myst och trivts där som besökare.

Och den goda stämningen fanns nu också.

Såååå jäkla mysiga människor, som hjälpte en förvirrad själ som jag själv.

Ett Toppengäng👌

 

För Jäklars va mycket att hålla reda på.

Jag var helt slut när jag slutade 15.45, men jäklar va kul det var.

Det är ju den här typen av jobb jag Älskar...

Nu längtar jag tills jag får kontroll och kan allt...

För det är det som gör mig lite frustrerad, jag vill liksom kunna och veta allt på en gång.

Tålamod är inte riktigt min bästa egenskap...

 

Helt jäkla trött i både huvud och kropp var jag när jag kom hem till Sjövreten igen..

Hade jag gått och lagt mig då, så hade jag nog somnat på en sekund😴 


Men jag längtade ut för att tömma huvudet på lite info,

och hur gör man det bättre än på en 3 km´s pw med Världens Bästa Sheriff❤️ 

    

Käkade middag när vi kom hem, men sen slocknade jag i soffan... 

 

Och det blev ju en mjukstart iom att jag var ledig på fredagen.

Hajja LYX att vara ledig en vardag sådär..

Det kändes nästan som jag fuskade...

 

Hundarna och jag tog en lång skön morgonpromenad, sen gick vi in och käkade en lång god frukost.

Helgkänsla🍀

Städade och pulade lite, och sen drog vi på shopping.

Olsson fick Äntligen en större säng, som genast provades... 

    

Men när hon provlegat nya sängen, gick hon otacksamt tillbaka till den lilla igen...

Förgrömmade onge😂 

    

Har letat snygga ljusstakar att ha på nya skåpet.

Hittade tillslut dessa fina på MIO i Eskilstuna...

 

Så nu är vardagsrummet i princip klart...

      

Vi vill ju även byta ut sofforna, men har inte hittat rätt ännu, så vi avvaktar en stund... 

 

Helst skulle jag vilja ha vita, men inser att det inte funkar med hund,,, så vi letar vidare...

 

Hann med en skön skogspromenad till innan mörkret föll, och vi kröp in och njöt av goda Wallenbergare... 

 

På lördagen stack Thompa ut på morgonprommis, och jag låg kvar och kollade på Gåsmamman.

Jösses va spännande det är...

Käkade frukost och drog sen till Södertälje..

 

Blev lite shoppat idag också, köpte bla campinglampor med magnet att ha bak i skåpet på Pugge.

Det är ju inga fönster förutom mellan förarhytten och skåpet, så det blir så mörkt där bak för hundarna..

Nu har vi hängt dit fyra lampor som nedan,,, blev superbra...

 

Vi var också på blomsterlandet och jag köpte julblommor.

Massor med hyacinter, amaryllis, julstjärnor och andra dekorationsblommor som jag ska göra julgrupper av inför en av mina älsklingshelger 1:a advent... 

 

Men den största anledningen till att vi åkte till Södertälje, var för att vi tyckte det var dags för fröken Olsson att göra debutbesök på en brukshundklubb.

Och att vi valde Södertälje är för att den ligger granne med en skytteklubb, och vi ville introducera frk Olsson för skott.

 

Tog ut bara henne och Dollar och tog en prommis.

Och OJ som det smällde och small.

Men den lilla HickanFlickan inte så mycket som lyfte på huvudet. 

    

Anledningen till att Glock fick stanna kvar i bilen under prommisen, beror på att han ibland kan ”trumma” igång lite på skotten, så vi ville först se om hon reagerade, och vem är bättre trygghet än SuperDollar❤️ 

 

Men sen fick även Klonkan komma ut, och han och frk O lekte runt och hade skitkul med en boll, allt medans det smällde och small mest hela tiden... 

    

Nöjda och glada begav vi oss hem igen... 

    

Klockan han bli 13 innan vi va hemma, så i med lite lunch till hundarna.

Och sen ville vi att Olsson skulle vila...

Och Olsson, hon väljer sin säng😂

    

Vi passade på medans hon var lite trött att ensamhetsträna...

Eller hon hade Dollar till sällskap, men vi delade av med kompostgaller, så Olsson bara var i köket, och Dollar låg i hallen. 

 

Glock tog vi med oss ut på en tur med hästarna som sällis...

    

Var nästan ute och gick i 1 timma,

    

Mysigt....

    

Drygt 1 timma, det längsta frk Olsson varit själv.

Men vi smög oss fram till huset när vi kom tillbaka, och det var alldeles tyst.

Tittade in genom köksfönstret, och hon låg och sov där vi lämnade henne❤️

När Thomas satte nyckeln i låset, började svansen vifta, men hon låg kvar tills vi kom in...

Lilla fina trygga Frk O❤️


Dagarna går verkligen fort nu, när man måste hinna med så mycket som möjligt...

Dollar och Glock fick varsin kvart på vibben...

    

Dom njöt båda två av massagen... 

    

Ska bli spännande å se vad Olsson tycker när det är dags för henne att ”vibba”

Lär väl dröja ett tag innan det är dags...

 

Thomas och jag njöt av goda räkmackor, och friterad camembert till efterrätt...

    

Söndag morgon var det min tur att gå morgonprommisen...

Jag har kommit på att jag måste ta alla mornar, för jag mår inte bra annars.

På lördagen fick jag värsta panikångesten när Thomas var ute, och den satt i under hela frukosten, och i bilen till Södertälje.

Det händer ofta när jag skippar morgonprommisen, men har aldrig hänt ”peppar” ”peppar” om jag börjar morgonen med frisk luft.

Våra hundar går ju mest lösa,,, men ibland testar jag att gå med dom alla 3 kopplade....

Funkar förvånansvärt bra👌

    

Men det är roligare med lösa hunden....

    

Ingen är så badsugen dock när vi passerar badplatsen...

    

Efter en god söndagsfrukost, gick Glock och jag ut och roade oss hela förmiddagen i fårhagen...

    

Glock var fruktansvärt olydig till en början,,, men det gav med sig lite för varje pass...

    

För vi pausade ibland och körde upp ett par kärror med hö till fårens vinterhagen...

Olsson är sååååå hjälpsam🤣

 

Sååååå hjälpsam så,,,

hon snor hötussar, och springer stolt iväg med hö hängande i munnen, och svansen rakt upp...

    

Mellan hölassen vallade vi lite till...

Olsson är djupt impad av vallningen...

Vi stänger in henne på tomten medans vi vallar, men tomten och 25:an gränsar ju till varandra, och hon sitter som ett litet ljus i hörnan och tittar på....

    

Thomas tog undertiden en promenad med varje häst..

Först ut var Linus...

    

Och sen fick Lova sig en sväng också...

    

Borstade och pysslade lite... 

    

En sista sväng i vallhagen, innan vi vallade tillbaka tanterna hem till vinterhagen... 

    

Glada blev dom över den proppfulla foderhäcken...

 

Och Sheriffen då,,, ja, han var lika skitig som vanligt..

    

En av våra livs bästa köp är campingduscharna...

Den där skitgrisen hade man inte velat ha in i huset.... 

    

Gick in och gav hundarna lunch...

Och sen,,,,

Plötsligt händer det💥

💥RaketOlsson💥 gick och la sig i sin nya hundsäng.... 

    

Gullefjun🐣 

Vi vilade en stund, men sen tog jag med mig Olsson ut på en egentid promenad....

  

Måste bli bättre på att ta ut henne själv i lite olika miljöer.

Här möter vi ju aldrig några,,, hon tror väl inte det finns fler hundar än hon, Dollar och Glock i världen...

  

Kommer bli bättre nu när jag får mer ledigt och tid att dela på dom... 

 

Lämnade hem Olsson, och stack ut på en tur runt sjön med Glock

  

Många promenader blir det... 

Men det är ju då jag mår som Allra Bäst...

Och jag njuter verkligen över att jag kommer att få så mycket tid till det framöver...

Rundan runt sjön är så vacker....

  

Så omväxlande terräng, så det blir aldrig tråkigt nånstans på dom 8,5 kilometrarna...

  

Men nu har jag kommit in, och ska göra söndag...

En söndagskväll som kommer bli ganska kort...

För imorgon (inatt) ringer alarmet redan kl 03😱 

   

Och NEJ, jag ska inte med nåt plan från Arlanda.

Saken är den att varannan mån-tis börjar jag jobba 04.15

Usch, det är nog det enda negativa med nya jobbet.

Och inte för min skull, jag har inga problem att gå upp tidigt...

 

Men det kommer bli långa dagar för hundarna själva.

Sommartid gör det mig inget, dom står ju i hundgård då.

Värre nu under vintern när det börjar bli minus... 

Hundrummet mäter ungefär + 5˚, så det är ju OK om dom går in där,,, men vi har aldrig sett på övervakningskameran att Glock går in.

Olsson kan ju inte vara där under denna vintern,,, så vi får bara helt enkelt försöka lösa dom 2 dagarna varannan vecka.

 

Tyvärr har jag bara 30 minuters rast, annat hade ju ett alternativ varit att Thomas lämnat dom inne på morgonen, och sen hade jag kunnat åka hem på min rast och släppa ut dom.

Men jag har typ 13 minuters resa till jobbet, så det blir lite för tight... 

 

Jaja, det löser sig på nåt vis,,, imorgon jobbar Thomas hemifrån...

 

Thomas spenderar denna söndagskväll med städ och fix dag på hans skytteklubb.

Jag ska äta lite spagetti och köttfärssås,,, och sen är det hopp i säng...

 

Ha en Underbar vecka Alla härliga🥰

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards