Alla inlägg den 23 juni 2019

Av Ia Weylandt - 23 juni 2019 18:00

                           

Den kom, den gick, den försvann, och jag blev skitdeppig😩 

Närå,,, skitdeppig är jag inte, men jag kan ju lätt bli  lite ”låg” när något som jag längtat och sett fram så mycket emot, plötsligt är över, och det är ett helt ÅR tills det är dags för nästa gång. 

Men istället för att deppa över det,,, ska jag försöka minnas och vårda dom fina dagar som vi fick i Tärnsjö iår igen.

För just nu känns det faktiskt som om det kan ha varit den sista Midsommarn vi firar där☹️ 

 

Och anledningen till det stavas MYGG🦟

Alltså, jag tror aldrig jagvarit med om något liknande..

Jag var faktiskt påväg att packa ihop och fara hem innan vi ens fält ut markisen på Hobbe.

 

Vi kom väl upp, strax efter 16- tiden på onsdagen, och direkt jag kliver ur bilen, så är det som att kliva in i en vägg av mygg🦟🦟🦟🦟🦟🦟

Thomas som vevade ner rutorna på bilen för att höra mina instruktioner, höll på att få panik därinne...

Dom fullkomligt anföll  från alla håll... 

Men på plats kom Hobbe iallafall.... 

 

Och direkt efter det, tog jaghundarna med mig ner till den 5 km långa strandpromenaden.... 

 

Alltså, Tärnsjö är ju mitt andra paradis på jorden....

Njuter av varje minut som vi traskar där utmed strandkanten... 

    

Och nere vid stranden var det faktiskt myggfritt,,, värre var det när vi kom upp till campingen igen.

Shit va sönderbitna vi blev....

 

Folk kom rullandes in under kvällen, vi käkade en god grillmiddag, men hoppade i säng ganska tidigt... 

 

Samling på kl10 på torsdagsmorgonen för en dag i rapportskogen...

 

Planen var att köra fullängd,,, men det var så satans jäkla varmt, så vi kortade ner grundsträckan till 850m.

Vackraste Glock på B-stationen... 

    

Glock sprang snabbt, tyst och bra på alla skick,,, men jag har problem med mina framföringar.

Denna dag ställde han sig upp på nedräkningen😖på första skicket...

Nu får Thomas gå ut frispåren framöver, så jag kan ta alla chanser att få träna framföringar... 

 

Utmarsch till D i dom helt Magiska vackra skogarna... 

    

Varmt som tusan var det,,, så hundarna gavs långa liggtider mellan skicken...

Och jag tycker Glock kändes pigg och fräsch när det väl var dags... 

 

Jag har över lag varit så jäkla kass på att fota under helgen.

Hade en plan på att ta en ekipagebild på alla rapportare,, men glömde..

Tog däremot en väldigt fin bild på Team Lyx, när vi samlades efter rapporten...

En fin bild där förutom husse och matte, även Dante och Papaya fick vara med.

Fina Familjen Schäfer💞💞💞

   

Lagom tills vi kom tilbaka till Hobbe vid 15-tiden,,, så öppnade sig himmelen, och regnet fullkomligt vräkte ner.

I kombo med åska och blixtar av bara helsike, var det mysigt att kura in sig i Hobbe, och njuta av det vackra skådespelet utanför fönstren.

 

Tyvärr tycker Dollar att det är jättejobbigt med åska,,, något som kommit på äldre dar, gissar att det har något med försämrad hörsel att göra. 

Älskade hund💙

Jag, Glock och Dollar låg i sängen inne i Hobbe, och Dollar hade panik, försökte gräva sig in under mig där jag låg för att komma undan💔

Som tur är påverkas inte Glock, men det är alltid så satans jobbigt att se sin älskade hund må dåligt...

 

Tursamt nog, så drog ovädret snabbt förbi...

Och lagom tills det var dags att börja duka för kvällsmat, så sken solen igen☀️

    

Dessutom kändes det som att ovädret rensade lite bland myggen i luften,,, fast bara lite😉 

 

Det blev iallafall en mycket trevlig kväll med många glada skratt... 

    

Eftersom damerna spelade fotboll mot USA⚽️ Så stod typisk Amerikansk mat på vår meny.

Och vad är mer typiskt amerikanskt än hamburgare 🍔🍟

Nu böt jag visserligen ut själva köttburgaren, mot en hallomiburgare,,, men vaddå,,, man måste kunna flexa lite...

     

En Mycket trevlig kväll🎈


Så var det Midsommarafton då🌻

Den inledde jag med att gå en superhärlig prommis med hundarna... 

   

Fasiken alltså vilken harmoni vatten ger till själen... 

    


Dom senaste 8 åren har vi haft som tradition att vi kört rapport på självaste midsommaraftonens förmiddag...

Av olika anledningar, som jag inte orkar gå in på nu, så blev det inte så detta år..

Men istället blev det spår👣🐾👣🐾 

 

Jag knallade ut ett 900 meter långt spår till Sheriffen...... 

    

Och sen satte vi oss för att vänta... 

    

Det var inte speciellt svårt att slå ihjäl tiden i detta trevliga sällskap...

 

Men efter nästan 2 timmar var det dags att släppa på...

 

Glock hittar spåret,,, spårar ganska länge åt fel håll, men vänder själv, och kommer iväg t rätt håll👍👏💪 

    

Spårar jättefint, och kommer tillbaka med en mycket nöjd husse... 

Älskade Sheriff❤️ 

    


Sen var det hög tid att åka tillbaka till campingen och förbereda för midsommarlunchen som skulle vara kl 14.00 

Medans det dukades, skålades sommaren in i Gin&Tonic för dom som ville... 

    


Och faktiskt klockan 14.00 satt nog alla till bords... 

Det är ju inte helt lätt att tajma med potatiskok, pajer, och allt vad det nu är...

Men iår tycker jag det gick bättre än någonsin👍 

        


Efter en lunch, kaffe och midsommartårta stack Thompa och jag iväg bort från campingen för att gå en lång promenad med hundarna.

Jag drack med flit ingenting till lunchen, därför att jag ville vara körbar. 

Ville kunna åka iväg en bit och låta dom springa lösa en stund...

Runt campingen var det så mycket folk, så där blir det bara koppelprommisar, vilket jag tycker är  Skittrist..

 

När vi sen kom tillbaka, var klockan närmare 17.30, och 5-kampen skulle precis dra igång...

Jag valde att inte vara med,,, kände att jag varit igång sen 6-tiden på morgonen, och kände för att bara slå mig ner för att i lugn och ro njuta av ett glas rose🍹.... 

Det var Supermysigt att sitta där i solen och bara kolla på 5-kampen...

För det verkade som om dom hade kul....

   

Tyvärr vann killarna iår igen,,, men ingen behövde bada...

    

Efter 5-kamp och kubbspel, tändes grillarna igen...

Vis av erfarenhet, grillade vi bara korv med bröd🌭det smakade smasken, och sen gick jag och la mig...

Attans också,,, jag måste ha blivit ”vuxen” på gamla dar😂🤣😂 


Åsså va det plötsligt Midsommardagen sen☀️

Den dagen som vi varje år har åkt hem...

Inte för att vi måste, men för att vi vill.

Tycker det är skönt att komma hem till djuren på gården, och få en ledig dag hemma.

För trots att vi har folk som kollar djuren, så hamenar man ju liksom efter när man är borta några dagar... 

 

Jag gick en riktigt lång morgonprommis med hundarna.... 

    

Kändes lite deppigt,,, myggen detta år, gör så att vi ska kolla andra ställen...

Tänk om jag aldrig mer får komma till mitt paradis😨 

    

Å andra sidanfinns det ju inget som hindrar oss från att åka upp en helg på våren eller hösten även om det onte blir midsommar.

vi har ju bara drygt 90 minuter dit...

    

Meen,,, jag passade iallafall på att suga ur det sista, innan vi började packa ihop....

   

Och som vanligt har jag såååå jäkla jobbigt för avsked...

Vill helst bara sticka när alla är borta,,, vilket vi i stort sett gjorde...😝

Vissa firar vi semsester ihop med,,, så det kändes inte fullt så tungt,,, och dom Flesta andra träffar vi på SM i slutet på augusti...

 

Resan hem gick snabbt och bra...

Mötte knappt en bil,,, dessutom lyssnar vi ju på spännande poddar när vi är  ute och långkör...

Denna dag lyssnade vi på en så spännande, som inte hann klart innan vi var hemma.

Funderade på att åka upp till Södertälje och vända, bara för att lyssna klart,,, men ångrade oss.... 

 

Å såååååå jäkla sköööönt det är att komma hem...

 

Glock får ju gå direkt från bilen ut å jobba när vi kommer hem, 

För att få in Hobbe på plats, så måste vi flytta på hästar och får.

Hästarna ställde vi in i trädgården, och fåren fick  Knocke putta bort och  hålla tills Hobbe var på plats... 

 

Lycklig Sheriff🤠 

 

Lite orolig är ja alltid när jag åker ifrån mina blommor....

Men blev glatt överraskad när jag kom hem igen...

Min Sverige🇸🇪Flagga som jag gav upp när den frös,,, har tagit sig makalöst fint....

    

Och amplarna på altanen, frodas och trivs.. 

Blir lite kluven dock, huruvida en vit häng lobelia kan få inslag av blått💙????? 

    

Blir först lite sur, för mitt tema iår, bortsett från svenska flaggan🇸🇪  Var vitt och rött🥰 

men sen inser jag att alla blommor är fina blommor🌻 

Nästa år ska jag inte vara så stelbent, utan ha fina blommor i alla regnbågens🌈 färger...

Så känner jag nu, får se hur jag känner då❤️🧡💛💚💙💜🖤 

 

Men Men, med hästar, får, Hobbe, på plats, och rastade hundar,,, 

så var det ljuvligt att sätta sig ner på altan med en Fireball i ett gott glas.... 

    

Mumma, så gott det var...

Följde solen ner till hagen,,, och insöp dom sista solstrålarna invid hästhagens kant.

    

Myyyys att sitta där med rose, och se hästarna vandra bortåt i kvällssolen☀️

    

Jag var lite deppig iår när vi lämnade Tärnsjö,,, men väl hemma var det som vanligt Bäst att vara...

Bäst att vakna i min egen säng,,,

Bäst att få gå morgonprommis i min egen skog...

 

Det tyckte nog Knocke också...

Han fullkomligt rullade sig fram på morgonprommisen imorse... 

    

Lycklig hund=Lycklig matte❤️❤️

    


Söndagsförmiddagen ägnade jag mig åt att tokplugga... 

    

Blev lite låg ett tag,,, men har fått en nytändning som heter duga just nu....

 

Slet mig på eftermiddagen, stack till skogs, och la ett spårupptag till Glock🐾🐾

Fint går han ut åt rätt håll,,,,

 

Och plockar 3+slut utan konstigheter på det 400 meter långa spåret...❤️❤️ 

 

Jag och Knocke promenerar sen hem från spårskogen...

Det är en fin tur....

     

Tyvärr, går en lång bit på asfalt, så pga det får Dollar inte gå med...

Han släpar sina baktassar så pass mycket att klorna stundtals blöder😥 och då blöder såklart mitt hjärta...

Dollar får bara gå prommisar på mjuka stigar fram tills det är dags😔

 

En fin Midsommarhelg börjar gå mot sitt slut...

Imorgon måndag, har jag ett avgörande möte på G,

Ett möte som kan komma att ändra hela vår framtid😱

Läskigt och Spännande på samma gång...

 

KnockeBoy har lagt sig till rätta, där han aldrig missar nåt...

   

HÅLL TUMMARNA FÖR MIG IMORGON💪🎈🇸🇪⭐️🐾


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards