Alla inlägg den 30 juni 2019

Av Ia Weylandt - 30 juni 2019 16:15

            

Så fick han tillslut sin efterlängtade båt som han tjatat om sen vi flyttade hit...

Kanske inte riktigt den typen av båt som han helst önskat, han vill ha en man kan sova över i,,, 

Men man måste ju börja nånstans, han får väl ta med ett tält 🏕 om han vill stanna på nån ö nån natt.

Jag sover hemma😆 

 

Vi har haft en bra helg, även om det inte känns som vi har gjort så mycket i värmen...

Jag gick en lång supermysig promenad på lördagsmorgonen. 

    

Då var det fortfarande ganska svalt i luften, och lite moln på himmelen. 

    

Kom hem, käkade gofrulle,

Och sen fick jag ett tokryck, och började tokstäda i vårt sovrum... 

    

En såndär riktigt grundlig städning, när jag slet it alla garderober och började rensa.

2 svarta sopsäckar med kläder åkte vi och lämnade på klädinsamlingen efteråt... 

Men jag har jäkligt svårt för att slänga kläder,,,,

Ta tex den slitna tröjjan nedan.

Den har jag nog inte använt på 30 år, och kommernog aldrig använda igen heller.... 

    

Men den är ett sånt härligt minne från när jag såg Bon Jovi spela i Houston-89

Jag var ju i USA och jobbade som hästskötare under en period i min ungdom, men passade tydligen även på att roa mig samtidigt. 

Nåväl, fint i sovrummet blev det iallafall.... 

    

En sån härlig känsla när allt är skinande rent👌 

 

Hade tänkt städa hela övervåningen, men bara vårt sovrum tog sån tid, så till slut var jag tvungen att slita mig för att dra till skogs... 

    

Det blev en fin tur, har ju börjat se kantareller poppa upp här och där,, så nu gav vi oss ut för att leta...

Och hittade en ganska fin hög att ta med hem för att rensa... 

    

Så härligt när vi är ute och letar svamp, för då delar vi liksom på oss, och hundarna springer emellan...

Dollar Älskar det❣️ 

 

Stannade vid badet på vägen hem, och lät dom svalka sig lite... 

    

Så harmoniskt att sitta där vid kanten, och se Lyckliga hundar plaska runt💛💛

    


Satte mig på altanen en stund och läste min braiga bok, käkade lite körsbär, och drack ett glas rose...  

    

Man skulle ju tro att Knocke skulle vara nöjd efter spring i skogen, och sim,,,

Men nejdå, han kommer hela tiden med lekisar och vill leka och kampa... 

    

I väntan på kvällens fotbollsmatch, gick vi ner och lekte lite lydnad... 

    

Husse lika full i bus som Sheriffen💙💙

    

Efter lydnad blev det 15 min på vibben tillsammans med husse,,,,

 

,,,, medans Matten, dvs jag,,, förberedde kvällens måltid.... 

 

Jag har googlat Massor på typisk tysk🇩🇪 mat,,

Och överallt dyker wienerschnitzel upp... 

Och vem är jag att sätta mig upp mot Google???

Vi Älskar ju wienerschnitzel, så wienerschnitzel fick det bli😋

    

Den avnjöt vi samtidigt som vi tittade på den ryyyyysligt spännande matchen mellan Sverige🇸🇪 🇩🇪Tyskland. 

    

Med glädjetårar och rysprickar avslutade vi med en apfelstrudel... 

    

Tycker den däremot smakade ”sådär”

Nu måste jag börja spana på Holländsk mat🇱🇺..

Knepigt matland igen🤔  

 

Sen satt jag uppe på balkongen ända tills mörkret föll... 

    

Så jäkla mysigt,,, men jag fick sota för det imorse,,,

Var med död än levande när Glock väckte mig vid 6.30.. 

 

Thompa fick ta morgonprommisen, medans jag låg kvar i sängen och kollade djurprogram..

Men sen när dom kom tillbaka vid 9.30, hade jag piggat på mig och dukat upp frulle som vi åt utomhus i solen... 

    

Det var inte så gott,,, för allt smälte liksom i värmen, och juicen och blåbärssoppan blev snabbt varm...

Men Klonkan tyckte det var mys,,, 

    

Han var tom uppe på bordet och tog sig ett smakprov... 

    

Kanske inte så väluppfostrat,,,

Men vem bryr sig😝  

 

Efter frukosten lade vi oss raklånga i varsin solstol, och så bestämde vi oss för att ligga mest hela dagen.

Det var liksom föööör varmt för att kunna göra nånting... 

 

Men efter 2 timmar var det inte bara Glock som var rastlös.... 

    

Det Kliade i hela kropen, och det var då idéen med att köpa båt förverkligades...

Tror som sagt inte att en gummibåt var Thomas högsta önskan,,, men med lite dividerande fram och tillbaka,,, så insåg nog även han att det var en ganska smidig lösning...

 

Så in i bilen med oss, för avfärd till Jula i Eskilstuna,,, där en liten enkel gummibåt inhandlades....

    

En Gummibåt, som fått namnet ”Gumman”😆 

 

Vi var ju såklart tvungna att genast inviga den... 

    

Lämnade faktiskt Dollar hemma, och tog bara Glock med oss... 

Vi började med att jag också åkte med i båten, och höll Glock i koppel, medans Thomas rodde... 

   

Men Glock blev ganska stressad av det, och försökte hela tiden klättra upp till mig i båten...

Så jag dumpades på land, åsså rodde T&G iväg själva... 

    

Och det gick Mycket bättre.

Glock blev lugnare, och fick en mer harmonisk simstil...

Och han tyckte det var jättekul..

Dom simmade ett par minuter, sen kom dom in på land och vilade en stund, och stack sen iväg ut igen... 

    

Det här ska vi göra om💪

Aktiviteten tog nästar halva dagen, och Glock har jag inte sett röken av sen vi kom hem😴  

 

Nu är det dags att göra söndag, och ladda för en ny lång arbetsvecka...

Tycker inte det är speciellt jobbigt att jobba nu, när man vet vad som väntar runt hörnet..

10 arbetsdagar kvar......

 

Avslutar med en mysbild på Mormis Morris💙

Jonna skickade denna fina bild på det ljuvliga  lilla Mästerverket...

   

Oj som han växer, måste hälsa på snart igen,,,💙💙

Men tills vidare får Mästerverket pryda Mormis kylskåp💙 

 

He en fin vecka☀️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards