Alla inlägg den 13 juni 2019

Av Ia Weylandt - 13 juni 2019 18:15

                

Fasiken vilka härliga veckor vi har framför oss nu.☀️🎈⭐️❤️

Långa ljusa, ljumna kvällar, och fortfarande det mesta kvar framför oss.

 

Det börjar ju dra ihop sig till Midsommar, och det har blivit så tokigt så att jag är borta med jobbet på sommaravslutning tis-ons nästa vecka.

Direkt när jag kommer hem på onsdagen, så sticker vi upp till Tärnsjö för tradiotonellt midsommarfirande..

5:e året i rad, första året var vi 8 stycken,  

  

Sen har det bara växt för varje år...


  

  

2019 har jag räknat ut att vi blir fler än någonsin...🍀

Så jäkla kul, ser så mycket fram emot, även om det som vanligt blir nervkittlande att kolla väderleken.

Så länge det inte regnar är jag nöjd...

 

Hursomhelst, försvann iväg från ämnet,,,

Att jag är borta med jobbet dagarna innan  innebär ju att jag måste handla och packa allt klart senast måndag kväll. 

Det gjorde i son tur att jag fick ändra hela den planerade menyn.

Hade tänkt lägga kött, räkor, mozzarella etc i marinad på onsdagsmorgonen, innan jobbet.

Men det känns ”sådär” att börja marinera på måndagkväll, det som ska käkas på midsommarafton,, och jag har ingen lust att stå i Hobbe och kladda... 

Men det är ju ett världsligt problem,,, jag tycker jag fått ihop menyn ganska bra ändå.

Och det mesta är redan handlat, det sista tar jag på måndagkväll....

 

Veckans kvällar har varit fulla av aktiviteter.

 

I måndags stack jag och Glock ut och sprang.

Njuter fortfarande när jag skriver den meningen...

    

Och jäklars va bra jag mår efteråt. 

Jag har sprungit olika rundor varje gång, men nu har jag kommit på att jag ska springa samma varje gång, för det är ju då jag märker om jag blir starkare och springer fortare. 

För eftersom jag springer intervaller, så märker jag ju om jag kommer längre på sträckan när jag orkar öka tempot, vilket jag tycker att jag gör för varje gång. 

Dessutom har jag sprungit med Glock lös, men nu har jag kommit på att jag ska honom i dragbälte och lina,,, det blir liksom mer på ”riktigt” då... 

 

När vi kom hem fick Glock putta iväg fåren, för Thompa skulle göra något med hästarna... 

 

Sååå Lycklig Sheriff! 

    

Medans Glorre och jag roade oss, fixar och trixar husbonden med allehanda sysslor på gården.

Vårt fina lilla körsbärsträd vi fick i inflyttningspresent av min pappa med fru, har blivit angripet av löss.

 

Fick tips om att spruta det med såpavatten, hoppas lössen🦗drar sin kos.... 

 

På tisdagen stack vi ut och gjorde ett frispår till Sheriffen... 

 

Inte så värst långt, han har ju vilat i drygt en vecka...

 

Men i full rulle, kom han farandes in till mig på B-stationen...❤️⭐️❤️⭐️❤️

    

Nöjda och glada åkte vi hem för att kolla fotbolls-VM⚽️

Sverige-Chile innebar att jag lagade Chilenska Empanadas🥟 till middag😋

 

Smakade bra, hade önskat en stark dipp att dippa dom i...

Ser fram emot söndagen och Sverige-Tailand,,, då blir det taikäk😋 vilket Aldrig är fel....

 

På onsdagen hade jag planerat för en springtur igen...

Men, tyvärr så måste jag lyssna på min kropp,,, och kroppen säger ifrån, jag måste lugna mig, och inte gå ut för hårt.

Från att Aldrig någonsin sprungit, till att köra 3 pass i veckan,,, det blev för mycket. 

 

Kunde knappt röra mig på onsdagen, dels ryggen som gör ont av andra anledningar, men sen också ont i benhinnorna, och en jävla träningsvärk i både framsida/baksida lår.🦵

 

Så det fick bli en halvtimma på vibben istället...

Satt först i15 min och körde benen,,, 

    

La mig sen på rygg och lätt den vibba i 15 minuter...

    

Jätteskönt efteråt, även om allt såklart inte försvann... 

 

Var sugen på att sticka iväg på e 3km´s PW, men lyssnade verkligen på råden jag fick om att ta det lugnt,,, iallafall tills benhinnorna kändes bättre.

”Du kan simma istället” om du vill röra dig, var rådet jag fick...

Herregud, är dom helt galna...🤪

Jag HATAR att bli blöt, får tvinga mig in i duschen i veckorna, och typ ända gången om året jag badar, är när vi tjejjer förlorat Kubben på midsommar..😊  

 

Så istället spenderade jag och Sheriffen kvällen i fårhagen...

Inte Klonkan emot😂🤣😂 

   

Fyra pass körde vi, med ganska lång vila emellan, till Glock’s förtret...

Han ville bara köra på... 

   

Vi delade, singlade och fållade, och det gick faktiskt sååå jäkla bra...

I pauserna kollade vi på när Lova och husse hånglade...💙 

 

Mycket nöjd Sheriff efteråt.

Vi tog en ”skritta av” runda när vi var klara,,, vill att han ska flåsa ur sig ordentligt.. 

 

Resten av onsdagen ägnade jag åt att handla midsommarmat...

 

Åsså vare torsda då....

Fasiken, veckan har gått fort, trots att den varit lång....

Jag vaknade faktiskt imorse, och kände att träningsvärken var som bortblåst.

Fantastiska ”vibben” säger jag bara,, att jag inte tänkt på den tidigare...... 

 

Efter jobbet idag, så var det äntligen dags att få lägga sig på massagebänken igen... 

   

Detta pass inleddes med att massören körde med laser över min onda ländrygg.

Superskönt, låg där sen och mös, och höll som bäst på att somna när tiden plötsligt var slut.

Tänka sig att 40 minuter kan gå så fort när man har det trevligt. 

 

När jag kom hem, stack Thompa&Glorre ut på en 5 km´s runda med Mr Scoooter🛴🐕🚶‍♂️

   

Och jag och Dollare$ gick ut och bara lekte runt en stund.

 

Det tyckte Dollarn$ va skoj❤️ 

 

Imorgon är det Äntligen fredag, och då SKA jag ut och springa igen efter jobbet.

Kroppen känns fin nu, efter vibb, laser och massage.

 

Ska bli skönt med helg,

Lördagen är oplanerad,  blir ”överlappningar” med Sheriffen, och pyssel på gården.

På söndagen dömer Thomas skyddstävlingen på Gnesta/Trosa BK

 

Jag hade först tänkt hänga med å titta, men inser att det kommer bli en låååååååång dag...

 

Så istället ska jag ägna mig åt att pyssla med SM skyddsspåren, och självklart kommer jag passa på att spåra med Glock när jag ändå håller på...

Åsså fortsätta packa Hobbe inför Midsommar.

Just nu ser vädret stabilt ut☀️men det kan ju komma att ändras😰 

 

Nu satte jag mig en stund på balkongen och skrev några rader...

Sååå glad att vi iordningställt den.

Trivs så bra däruppe...

  

Men snart ska jag slita mig och gå ner och göra Ceasarsallad till middag.....

 

Ha nu en Mycket Trevlig helg Alla härliga, så skrivs vi när vi skrivs☀️🎈🍀 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards