Alla inlägg den 16 juni 2019

Av Ia Weylandt - 16 juni 2019 18:15

 Nu tänker jag tamejfaan både gnälla och klaga.

För jag tycker inte det är kul just nu.

Sen veeet jag att jag kommer att få äta upp mitt gnäll i vinter när jag gnäller på att det är mörkt och kallt.

För jag gnäller såklart på vädret☀️

Jag tycker det är alldeles på tok för varmt för att man ska orka göra något vettigt på dagarna.

Jag blir rastlös.

Imorse steg jag upp halv sex för att jag ville hinna springa innan det blev för varmt, men det var fasiken nästan olidligt redan då😰 

 

Men så, nu har jag gnällt klart, skönt att få det ur sig.

Man ska inte gå och bära surdegar inom sig, det har jag lärt mig, för då finns risken att minsta lilla grej är det som får bägaren att rinna över..

 

Vi har haft en jättebra helg, även om vi inte gjort så mycket som jag hade velat och planerat..

 

I fredags sprang jag, och satte mig sen på altanen och frossade i jordgubbar och glas iskallt vitt vin... 

                

Sämre kan man ha det. 

 

Efter en god grillmiddag intog vi lydnadsplanen...

Lyxigt att sitta där i kvällssolen med ett glas vitt, och njuta av Sheriffens fina lydnad💙 

    

Linus ville också titta på💙 

 

Dollar tittar inte så mycket, han är nöjd bara han får ligga med och tugga på sin kong💙

    

Sen gick vi in och käkade efterrätt bestående av rabarber som legat och dragit i en sockerlag av vanilj och kanel, jordgubbar och vaniljglass.

Inte helt fel det heller😋 


Vaknade tidigt på lördagsmorgonen, tog hundarna med mig, och stack ut på en ganska lång promenad... 

 

Kände liksom som lite på mig att värmen skulle göra så att det inte skulle bli så mycket promenerande under resten av dagen....

Det blev en fin tur....

    


Efter en lång gofrulle, intog vi ryggläge i varsin solstol,,, och där låg vi typ hela dagen... 

Eller jag låg,,, Thomas satt en stund,,, sen kom han på nån liten grej som skulle fixas, inga tunga grejer, men han satt iallafall inga långa stunder i sträck... 

Sheriffen höll också igång, trots värmen... 

Kom hela tiden med leksaker och bjöd upp till kamp och lek...

    

Lilla Älskade SkuttGroda, när vi tröttnade försökte han bjuda upp SuperDollarn till dans,,, 

Men det hade han inte så mycket för... 😁 

 

Vet inte hur många turer bort till badet det blev under dagen.

Slutade räkna vid 3😊 

Men hundarna var lika glada varje gång... 

    

Åsså fick husbonden plötsligt för sig att det var på denna varma lördag som han skulle rida på Lova för allra första gången... 

 

Jag tror nog han var lite nervös, för han tog väääldigt lång tid på sig att borsta och sadla... 

Men till slut så, ledde han ner Lova till paddocken...

    

Väl nere i paddocken, tog han också lång tid på sig.

Skulle han rida ute i paddocken, eller skulle han börja i korallen? 

    

Han valde till slut korallen, och plötsligt satt han där.

För första gången någonsin på Lovas rygg.

Nu ser han lite tuff och hård ut på fotot,,, men jag kan lova att leendet som fanns i hela ansiktet var bredare än vad jag sett tidigare... 

    

Lova är ju så jäkla stencool.

Man skulle kunna tro att hon skulle bli studsig av att Linus springer omkring i hagen och tokgnäggar av separationsångest...

Men Lova bryr sig inte ett skit...


Det var en mycket Stolt husbonde, som gick omkring och mös och smålog hela kvällen.

-Idag har jag ridit på min häst,,, upprepade han nog en miljon gånger under kvällen🥰  

 

Det är så mysigt nu, sen vägen stängdes av, att hästarna kan få komma ut och beta runt byggnaderna...

Jag tycker om att se dom röra sig fritt...

    

Nedan tyxker jag är en superhärlig bild på dom 2 när dom kommer gåendes tillsammans❤️💙

 

Det blev sen ytterligare en sväng till badet, innan vi slog oss ner och gjorde lördag...

    

Bästa tiden nu, när man kan frossa i jordgubbar..

    

Även denna kväll efter middagen blev det ett besök på lydnadsplanen...

    

Finaste Sheriffen⭐️

    

Och Finaste SuperDollar⭐️

    

Hästarna fick också lite gos innan vi gick in för att kolla hästhoppning...

    


Åsså blev det söndag då.

Som jag inledde med, så stack Sheriffen och jag ut å sprang vid 6-tiden.

Vid 7 åkte Thompa till Gnesta för att dömma skyddstävling hela dagen.. 

Klockan är snart 18, och han är inte hemma ännu... 

 

Jag tog hundarna med mig för en tur runt kohagen...

    

Stannade vid badplatsen på vägen tillbaka och lät dom simma och plaska... 

    

Så rofyllt att sitta där på strandkanten och se dom leka runt...

Dollar smälter verkligen in i omgivningen...

    

Glock inte lika kamouflerad.... 

    

När Glock har badat blir han helt rullagalen.... 

    

Rullade sig i princip hela vägen hem😂 

    


Hemma igen åt jag gofrulle, och satte sen igång med att packa Hobbe. 

Nu är den mesta maten nerburen, det sista handlar jag Imorgonkväll.

Mina kläder är packade, och dom flesta hundgrejjerna...

Nu får Thomas fixa med ”karlgörat” fylla vatten, kolla gasol etc etc...

Ska bli så mys att träffa alla härliga midsommarfirare, och förhoppningsvis även få till lite bra träning... 

 

När jag kände mig nöjd med packandet, åkte jag bort till spårmarkerna.

Där började jag med att knalla ut ett spår till Glock.

    

Sen mötte jag upp spårchefen för SM-spåren, och tillsammans knallade vi ut och la in det sista spåret på GPS´n

    

Nu är alla spåren klara, och det ska komma besiktningsmen, som ska kontrollera och godkänna alla spår och spårupptag...

 

Jag tycker det är så kul att jag får vara med lite bakom kulisserna och lära mig vilket projek det är som ligger bakom att arrangera ett SM. 

Så glad att jag kan hjälpa till, trots att vi räknar med att tävla när det väl är dags.

 

Jag har ju varit funktionär på SM tidigare, både i Malmö-15, och i Borås-16

Men då kom jag ju liksom bara dit när allt var klart.

Faan va kul de va...

ÄLSKADE mina uppdrag som speaker...

  

Det var Fantastiskt kul❣️

   

 

När spåret var sparat i GPS’n var det dags att åka och släppa på Knocke...  

Han gör ett jättefint upptag.

Sen får han kämpa ganska hårt i den snustorra marken. 

Spårar fint, men missar en pinne...

    

Kommer nöjda och svettiga hem.

Slappar en stund på altanen, och kollar hästhoppning samtidigt...

    

Sen lite pul på tomten.

Vattna blommor...

Fasiken va fina mina vita pelargoner är🙏

    

Som en drömblomlåda....

Även min Svenska Flagga🇸🇪 Börjar ta sig... 

Men den blir nog inte riktigt bra... 

    

Fick lite vallabstinens, så gick ut och körde ett kort pass med en Lycklig Sheriff...

     

Nu börjat det bli dags att göra söndag.

Thomas har ju missat Sverigematchen, men thailändska rätter står ändå på menyn ikväll..

Det blir kyckling med jordnötssås. vårrullar och Pad thai på räkor, och till det en helt Magiskt god inlagd gurka... 

BÄST ATT SÄTTA FART!

 

Underbara Dollar smälter inte bara in bra i naturen,,, han smälter in på altanen också😂😂🤣😂

   


Ha en Underbar Midsommar Alla Glada❣️

Må vädret vara med oss☀️ Inte för varmt, inte för kallt, men bara det inte regnar☀️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards