Direktlänk till inlägg 13 mars 2020

Mot Jönköping💨

Av Ia Weylandt - 13 mars 2020 19:15

    
Åååå va jag Älskar mina lediga fredagar.

Eller jag Älskar väl Alla lediga dagar, men långledigt varannan vecka, blir till något alldeles extra..

För då hinner jag liksom njuta in helgen hela dagen.

Denna soliga ljuvliga lediga fredag inledde jag med att gå en Magisk 90 minutare med mina Älskade hundar...

    
Hundarna kände nog också av vårkänslan, tycker dom var extra skuttiga och glada...

Glock kom med den ena pinnen, rufsigare än den andra...
 
Nöjda och glada kom vi hem, och jag gick in för att käka lång gofrulle.

Jag som aldrig varit någon frukostmänniska, njuter verkligen av frukosten, nu när jag kan sitta utan tidspress å äta den..

Alla 3 hundarna låg kvar ute i solen på tomten och mösade medans jag åt...


Sen satte jag igång å packa inför helgens Jönköpingstripp...

Ååååå som jag ser fram emot.

Mest å mysa med Mormis Morris såklart, och med Jonna och Sebbe också självfallet...

Ser fram emot att bo på hotell och käka go hotellfrukost, vi ska käka middag på Pinchos, och sen som Grädde på moset så ska vi träna Rapport i goda vänners sällskap...

Borde kunna bli en Toppenhelg helt enkelt🥰

Fick även erbjudande att komma till "Hulan" och valla hemma hos Glocks uppfödare, men tyvärr räcker tiden inte till det också...

Synd,,, DET hade verkligen varit pricken över i;et🎈


Men iallafall, så var det kul att packa ryggarna,,, 

Vi har ju inte tränat så mycket med Glock ännu i år, när vi bebisträna med Olsson, är ju liksom inte packningen så viktig.

Men nu tömde jag ut allt, och packade från grunden..

Det ryms ganska mycket prylar i en ryggsäck...
    
Jag gnäller ju alltid över att min rygga blir så tung.

Så nu passade jag på att avlägsna sånt som jag inte trodde vi skulle behöva...

Myggolja🦟kändes överflödigt...
    
Och visserligen väger inte rapporthalsbanden så mycket,,, men 5 i reserv känns liiite överdrift...
    
Det vi använder sitter ju fast på GPS-halsbandet...
 
Och första förbandetkit, tycker jag är en asviktig del av packningen, men man kanske inte behöver 2 i varje ryggsäck☺️
 

När jag kände mig färdigpackad, gick Glock och jag ut för att fylla på rejält med hö och vatten till fåren..

 
Passade på att valla lite mellan varje skottkärra...
 

Och jäklar va lerigt det är överallt nu...

Man vill inte direkt lägga sig å gosa med Glorre i sängen efteråt😆
     


Så istället för att gå in igen, så drog vi iväg för att spendera fredagseftermiddagen i spårskogen🐾🐾


Och det är väl i stort sett så veckan som gått har sett ut.

Vi har prommat, spårat och vallat...


I tisdags hade jag också en ledig dag, och inledde även den med mysig prommis med glada skuttiga hundar..

Glock och Olsson kutar runt med sina pinnar mest hela tiden,

Sheriffen gillar stora och buskiga,,,
 
Medans HickePicks är lite mer hanterbara...
    
Men kul har dom...👯‍♀️


Efter frullen drog vi till skogs, där jag trampade ut spår till G&O

Slog ihjäl väntetiden med ännu mer prommade...

 
Tog bara Glock och Olsson med mig.

Dollar stannade hemma hos husse, som jobbade hemifrån.

Det blir mycket jobbahemma för Thomas nu, ligger ju i riskzonen för att bli allvarligt sjuk av Corona🙁


Började sen med att spåra med Olsson, som spårade mycket fint, vet dock inte vart bilderna från hennes spår tog vägen🤷‍♀️
Bara borta...


Glock, vår lille Magiker, var faktiskt som synes på bilden, ute och snurrade lite på sitt spår denna dag...
 
Plockade alla pinnar, men var ute på en stoooooor extrasväng, som jag inte har en aaaaaaning om varför...

Kan ju bara konstatera att även solen har fläckar🌞🌚, 

men han är Bäst ändå,,, vi tog oss ju runt....

 

Sen blev det brått hem, för våra hundar hade tid hos veterinären för en check innan vi skulle få Bravecto utskrivet.

Thomas skulle åka med dom, och det sista han sa innan jag drog till skogs, var att han INTE ville åka dit med skitiga

hundar...

Men Tji fick han,,, både Glock och Olsson var både blöta och leriga efter vår skogstur...

 

Det gick både bra och dåligt hos vet,

Dollar är gammal,,, det vet vi..✔️

Glock är en Mycket trevlig och hanterbar bordercollie, det vet vi också..✔️
Olsson är också otroligt hanterbar, hon stod på bakbenen med tassarna på veterinärens axlar, när denne skulle kolla henne i halsen.

Men att vi skulle få bastning för att vet, tyckte Olsson var för tunn och smal,,, DET såg vi inte komma✖️

Jag personligen tycker att Olsson är perfekt i kroppen,

visst, vi håller henne mer åt det slankare hållet  än tvärtom, men vi väger henne varannan vecka för att se att viktuppgången följer sin kurva,,, och det har den gjort hittils...

Men ändå,,, vilka jävla skuldkänslor jag fick när Thomas kom hem och berättade...

Tänk om man har blivit hemmablind...🥺

 

Nu lyckades ju också hundskrället (Olsson😜) bli lite dålig i magen dagarna efter vetbesöket, detta antagligen  pga att hon satte i sig ett helt paket med Stimorol tuggumin😩

Kan inte mycket om foderlära för hund,, men antar att tuggummi inte är en del av den..

Så lite lätt löst bajseri💩💩i några dagar,,, har lett till att jag tycker hon ser heeelt utmärglad ut.

Men med handen på hjärtat❤️
Olsson är pigg, Olsson är glad, hoppas Det inte går någon nöd på henne...

 

Hyss hittar hon ju på iallafall...

Återigen sprängt sönder buren i bilen....

    

Och kanske är det designer hon borde bli,,,

för se så fint hon stylat husses tofflor🤣
 
Tisdagskvällen lekte vi SPA här på casa Sjövreten...

Mina hälar🦶är inte att leka med...
Sånna tjocka hårda förhårdnader, som liksom nästan känns som dom brinner🔥 när jag går på dom...


Tänkte att jag fixar mitt eget SPA...

Balja med hett vatten, fotalat och barnolja,,,,

    

Där körde jag ner fötterna, och satt både länge och väl....

    

Och jädrans vilka mjuka mysiga tossar jag hade när jag klev upp några timmar senare...

Dett gjorde verkligen susen, och tål att upprepas....


Onsdag torsdag denna vecka tror jag knappt vi lämnade gården...

Promenerade,,,

Glock har fått valla,  
 

och Olsson har fått spår i våra hagar...

   

Älskar att vi kan aktivera oss utan att behöva använda transportmedel i form av tex bil🚙

 

Men tillbaka till idag som är fredag,,, så lyxade vi till det lite genom att åka till det som vi kallar för spårskogen...

Jag knallade ut ett roligt drygt 1100 meter långt spår till Sheriffen, ,

 

Följt av ett ett knappt 200 meter långt spår till Hickan...
   

Fick känslan när jag gick ut Hickans Spår att detta skulle bli för svårt för henne, för jag gick på ett nytt ställe, där jag inte kände till terrängen, trodde Därför att terrängskifterna kanske skulle kunna Ställa till det.

Gjorde av den anledningen inte spåret så långt...

 

Meeeen som hon imponerar på mig⭐️⭐️⭐️

Gick utefter grusvägen,,, och hon suuuuger själv in spåret i näsan...

    
Kommer iväg jättefint,,, och spårar suveränt...
    
Måste bara införskaffa större mindre pinnar som vi kan kampa med...

Hon biter sönder mina händer🤚


Glourios Glock gör sen ett helt Magiskt upptag⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Och spårar sig felfritt genom det 1200meter långa spåret...

Underbara lilla hund⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    
Hemma igen,,,

Thomas pysslar med hästarna, mockar, borstar, longerar.

Jag pular med Middagen inomhus,,,

hundarna ligger kvar ute, och jag njuter när jag kikar ut genom köksfönstret❤️❤️❤️

    

Ikväll blir det lite räkor med goda tillbehör, och skumpa...
    

Vi firar Allt som Firas kan🥂

Ikväll firar vi Återigen att vi är stolta ägare till Världens Bästa Sheriff❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️
Tidigare i veckan släppte SBK listorna för Årets Hund...⭐️Världens Bästa Mest Älskade Glock placerade sig som den 4:e Bästa Brukshunden 2020⭐️  Shit, vilken jäkla Magisk hund vi har, och såklart helt värt att fira i dagarna 7,(eller resten av livet).... 

 

Men nu är  det dags att göra fredag...

Fick en *vink* från Mormis Morris att han se fram emot att ses imorrn....

Den känslan är ömsesidig....

Ses imorron Morris💙💙


  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards