Direktlänk till inlägg 20 april 2020

Deppigt värre

Av Ia Weylandt - 20 april 2020 03:15

 

Så slog SBK i sista spiken i kistan, när dom under tisdagen meddelade att SM i Bruks och IGP 2020 ställs in😫

Snacka om att jag blev 😞 besviken.

Visst var man kanske inställd på det, men så länge inget beslut togs, så kunde man ju iallafall leva på hoppet..

Och jag tycker det är tidigt att bestämma när det är över FYRA månader kvar...

Många skriver på FB att det var bra att beskedet kom så tidigt...

VARFÖR DÅ???? undrar jag????
Hade man tänkt åka dit, har man nog redan lagt in om semester och skaffat boende, så tänker jag iallafall...

 

Och för arrangörerna så bör ju det mesta vara klart nu, iallafall har det varit så på dom SM jag varit funktionär..

Det sista handlar ju mest om finlir...

 

Och jag tycker det är synd att man inte väntade för att se hur det utvecklar sig med 💩CORONABAJSET💩

För TÄNK tanken att det lagt sig, och folkhälsomyndigheten släpper på restriktionerna,,,

skulle det inte då vara precis den Hundfest som SM är, svenska hundfolk hade behövt efter en jävligt trist vår??

Jag är mer deppig över själva festligheterna runtomkring, än själva tävlandet, det är den gången om året som man träffar ALLA från norr till söder samtidigt...

 

Så under tisdagen och onsdagen gick jag runt och kände mig alldeles "tom".

Jag pratade med Jonna på onsdagen, och hon frågade direkt om något hade hänt, för jag lät så ledsen.

Och jag var verkligen det, så jäkla ledsen.

Hur laddar man om nu liksom, vart finner man motivationen att träna rapport?
Som det känns nu, lägger vi rapporten på is, åsså får tiden utvisa om vi tar upp den igen...

 

Men, nu är det som det är,,,,,, 

Sååå, efter att ha brutit ihop, var det dags att komma igen.

Vill ju faaan inte deppa bort en ledig torsdag.

När jag vaknade på torsdagsmorgonen, så hade Thompa redan gått en rastningsrunda med hundarna, så jag tog med G&O på en rackarrunda i kohagen....
    
Och herrejösingen som dom där två kan röja runt.

Ett Underbart skådespel att beskåda....

    

Torsdagar är ju också handlings och städdag inför helgen.

Så efter att ha avnjutit en god frukost, drog jag till Strängnäs för att veckohandla.

Blev såååå Lycklig när jag kom ner till Solberga handelsplats, och upptäckte vad som kommer öppna där inom kort...

DollarStore$, 👍👌det tycker jag är en rolig affär....

    
Kom hem, packade upp matvarorna, ååå va jag Älskar välfyllda kylskåp och skafferier😆

Städade bort påsken, dammade och dammsög hela huset.

Och sen drog hundarna och jag till skogs.

 

Thompa fick vackert stanna hemma och jobba lite till...

Han håller på att odla CoronaSlutsSpelsSkägg...

Vi (jag) har bestämt att han inte får raka sig förens 💩CORONABAJSET💩 är under kontroll, och han får återgå till kontoret...

Har vi riktigt otur, så vet vi vem som agerar jultomte till jul🎅

Thompa hoppas nog på att 💩CORONABAJSET💩 snart är över, för han gnäller lite över att det kliar, men jag tycker det är en kul grej i dessa pissdystra tider...


Iallafall drog jag till skogs, prommade, och trampade ut varsitt spår till G&O.

Åkte hem och fiskade upp den blivande 🎅 jultomten, och åkte sen för att släppa på...


Började med fröken O...

Och det är nog det Absolut Bästa spår hon gått,,, OM man bortser från en liten detalj...

Hon plockade Inte pinnarna😫 


Kommer iväg så fint,

Riktigt suuuuger in spåret direkt...
 

Går bara över första pinnen, som jag plockar...

Jaja, en gång är ingen gång, tänker jag, och blir överlycklig när Olsson själv plockar andra pinnen⭐️
Åsså går hon sen bara rakt över den tredje också, bara för att snyggt markera och plocka den fjärde????
Avslutar sen med att traska rakt över slutet, och skita i den pinnen också 🤔

 

Gick det bra??  

Frågar T som vanligt när vi kommer tillbaka...

Och vad svarar man på det???
NJA!!!!!
Hon spårade som sagt suuuuper, så lugn, näsan i backen, lättläst, ser direkt när hon hamnar fel hur hon höjer nosen och "vindar" sig tillbaka...

Men man måste plocka pinnar också...

Minns att Glock också hade en period, då spårandet var roligare än plockepin, så det är väl bara för mig att bli roligare helt enkelt...

Bara det att det gör såååå jävla ont att bli biten när vi ska kampa med pinnarna....

 

Glocks tur sen då...

Vår Underbara lilla Magiker🎩 som återigen gör ett kanonupptag....

    

Och spårar suveränt👏👏👏
 

Det är ju inte så konstigt att man känner för att lägga ner rapporten och satsa på spåret istället....

 

Nöjda och glada åkte vi hem för att fredagsmysa, eftersom jag skulle jobba hela helgen.

 

Och det kanske inte låter så kul med jobbhelg, men jag måste säga att det är helt OK...

Självklart om jag fick välja, så skulle jag hellre vara ledig såklart, att påstå något annat, skulle vara att ljuga.

Men det gäller att väga fördela mot nackdelar, och då vinner "jobbhelg"

 

För min fredag var heeelt Underbar🤘
Började med en supermysig promenad i kohagen...

SuperDollar var i sitt esse...

    

Vissa dagar den senaste tiden har vi känt varit bland dom sista tillsammans med honom,,

Men sen så bara blommar han upp igen,,,

i fredags såg man inte ett spår av hans snart 13-åriga liv.

Han var som en unghund, som snodde pinnar från både Glock och Olsson♥️♥️♥️♥️
    

KronPrinsGuldGlock, han släpper ju direkt när KungSuperDollar vill ha pinnen...

KronPrinsessan Olsson försökte väl sig på en liten uppstickare,,, men se där var Kungen framme och tillrättavisade...

En 👑 kung👑 är en Kung 👑 liksom,,, hur mycket man än gillar sin KronPrinsessa👑

 

För nog tusan gillar dom varandra dom där två❤️❤️

  
Hickan som blev 8 månader i fredas, är nu 60 hög, och väger 26 kg.

Märkligt, jag tycker hon känns jätteliten, ändå ligger hon ju liksom på den övre gränsen för hur höga tikarna ska vara...

Och kolla den blicken nedan,,, den Vet vad den vill, 

    

Och kolla DEN blicken nedan

det är Mormis Morris,,,,❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    

Vilka jädrans ögon detta A-barn begåvats med alltså😂😂 


Men, tillbaka från den Underbara promenaden, så klev jag och Glock direkt in i fåhagen för lite rolig vallning på fredagsförmiddagen....

OJ, sicken olydig hund,,,men OJ så kul vi hade det, och det blev bättre efter en stund❤️
    

Bytte ut duktig fårhund, mot mycket duktig lydnadshund.....

 

Faaaaaaan va kul det är att lära in nya moment med en hund som bara vill göra rätt❤️
Blir så ledsen när man hör andra, där dom beskriver att hundarna pekar ☝️ finger åt dom....

Älskar att Olsson vill jobba Med mig, och inte Mot mig❤️ 

Efter närmare 4:a timmars hundaktivitet,där hundarna kändes nöjda,,,

gjorde jag faktiskt grejjer för min egens goda skull😱

 

Inledde med en bastu mitt på ljusan dan...

Dushade, Bastade, satt i Fotbad, tände ljus,,, trots att solen strålade in från fönstret...

    

Och det var supermys.....

Avslutade med en kvart på vibben,,, vilket min sargade kropp Verkligen uppskattade...
 

Åt sedan en riktigt god och vårig sen lunch innan jag stack till jobbet.

Mumslig marinerad mozzarella mellan två tunnbrödsskivor som jag grillade på grillen tills osten smälte.

Grillad sparris, prosciutto, och pinjenötter på rucullabädd...

Ingen dålig fredagslunch/middag😋

    


Sov ända tills klockan 9 på lördagen😱

Usch måste bryta mina dåliga vanor att sitta uppe till 3 på natten när jag jobbat.

Känns som om jag sover bort hela dagarna😌

När vi käkat frukost är klockan närmare halv elva, så kan vi inte ha det...

 

Vi drog iallafall direkt efter frullen ner till Strängnäs för att köpa planteringskragar och mera jord och en ny TV, då våran i vardagsrummet pajade förra helgen..

Thomas stannade och släppte av mig, Glock och Olsson, åsså tog vi en ca 45 minuters pw hem...

    

Därhemma började vi inreda mitt framtida blomstertivoli...

 

Snart växer och frodas här tomater, potatis, örter och en massa färgsprakande blomster.

Fast vi har inte planterat något ännu, det är för kallt...

 

Jag kunde inte motstå frestelsen att shoppa loss på ett litet cafeset, som placerades i min örtagård.

Tänk så mysigt att sitta där och dricka kaffe bland allt fint växande.

Nu dricker ju inte jag kaffe, men man kanske kan sitta där ändå...

 

Frallan tror aldrig vi kommer sitta där, och inte jag heller egentligen, men det ser trevligt ut🌞

 

Jag hann sen med en sväng på lydnadsplanen med Frk Olsson,,,,

 

Och Thompa tog en sväng med Sheriffen...

    

Och sen grillade vi på ett par korvar som vi njöt av i solen innan jag stack till jobbet...
  

Och om vi nu inte kommer att sitta vid caféet och dricka kaffe, så var iallafall bordet utmärkt som avlastningsbord.
 
Där låg korvarna i säkert förvar för tjuvaktiga små schäfertösar...

Vi får ju faktiskt skylla oss själva när vi gjort picknicbordet till hundsäng...
   
Men både Olsson och Glock Älskar att ligga i den sängen...

 

Sen stack jag till jobbet, och Thomas hade en mysig kväll framför den nya TV:n

  
När den gamla pajade, bar vi ner sovrumsteven, den blev liiite i minsta laget, så Thompa var glad att slippa kolla TV med kikare...🧐

 

Åsså satt jag uppe till 3 även på lördagsnatten, vilket gjorde att jag sov till 9.30 på söndagen😱
Nu måste jag fanimej säga åt mig själv på skarpen å gå å lägga mig

Det blev ingen långsittning på frukosten denna morgonen inte...

 

Direkt efter frullen gick jag ut och vallade både länge och väl med Glock.

Han är jävligt olydig alltså, men jag släpper liksom igenom det, och bara kör på för att det är kul...

  
Sen var det HickeliPicks tur att få lyda lite...

 
Hon e såååå duktig😍

Och Thompa han bara latade sig undertiden🤪

Närå, han bytte däck på min Pugge...

 
Det har känts som jävligt länge att köra med vinterskor, men det är ju fasiken fortfarande minus vissa nätter när jag ska hem från jobbet.

Men nu är iallafall Pugge sommarfin ☀️ 

  

Sen ville Thomas rida, och jag chockade mig själv, och säkert Thomas också, genom att säga att jag också var lite sugen.

Så på med ridkläder, åsså gick jag lite före ner till stallet och började borsta på Linus..

 
Husbonden kommer ner lite efter, och jag höll på att kikna av skratt när jag såg honom...😂🤣😂🤣😂🤣

 
Seriöst liksom, skulle han se ut sådär.

Han såg ut som självaste Zeb Macahan´s bortglömde broder😂🤣😂🤣

Men Frallan var så stolt över sin outfit,och gick igång med ryktborsten på Lova.

 
Men jag tror han var ganska varm där under rocken.

Tyckte han pustade lite av svett...

 

Jag ångrade mig angående ridningen, och longerade bara Linus lite lätt medans Thompa gjorde Lova ridklar 

 

  
Sen longerade Thomapa Lovisen, 

 
För hon behöver bralla ur sig innan Frallan sitter upp,,,

Jädrans vilka bocksprång hon gör, svårt att fånga på bild...

 
Men sen så, satt han upp, 

 
och red runt runt i paddocken..

Kan ju tycka att det ser "sådär" kul ut🤪

 
Men Frallan va nöjd, och det är ju det viktigaste.

Men nog tyckte jag han såg nöjdare ut när han satt upp på Linus trygga rygg, och tog Glock med sig för en tur i skogen..

 

Själv gick jag in och tog en dusch, satt på mig jobbuniformen och drog till jobbet...


Och nu är det söndag natt,,,

Jag är hemma igen,,,

Klockan börjar närma sig 3,,,

Och här sitter jag och skriver utan en tanke på att gå å lägga mig...

 
S*U*C*K* va de e jobbigt att bryta dåliga vanor...

 

Men imorgon, som är måndag....

DÅ ska jag gå å lägga mig direkt när jag kommer hem😆

 

Ha en fin vecka Alla Glada ❤️

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards