Alla inlägg den 12 juli 2020

Av Ia Weylandt - 12 juli 2020 14:15

 
En av årets i vanliga fall mest älskade helger har precis passerat...

Men inte mycket har ju varit som "vanligt" hittils under 2020, så varför skulle just denna helg vara det???
För detta är ju vanligtvis helgen innan semestern börjar,
dom senaste 13 åren har jag haft semester v29,30,31,32, och således på fredagen denna helgen har känslan och semesterfeeelinegen varit på TOPP...

Vem ser inte fram emot 29 lördagar på rak liksom???

 

Men som sagt, inget är som vanligt, så därför ingen semesterfeeeling alls..

Tvärtom, så har detta varit min "jobbhelg" men jag har faktiskt inget emot det, semestern kommer när den kommer, när, det har jag valt själv,, dock kommer den i en något kortare version än vanligt...

 

För iom att jag bytte jobb sent i höstas, så har jag inte hunnit jobba in så mycket semesterdagar ännu.

Så av den anledningen kommer jag inte ens ha 3 veckors sammanhängande i sommar, men nästan,,, 18 lördagar på rak kommer det att bli, med start ons v 30...


Men nog känns det allt lite vemodigt med alla semesterfeelingsminnnen som dyker upp i mitt FB flöde i dessa dagar...

Men var sak har sin tid...

 

Vår Bästa tid är nu,,,,,,

Veckan som gått, har ju då som sagt varit min "jobbveckan" då jag jobbar 6/7 dagar.

Men trots det hinner vi med så mycket

Thomas rastar hundarna ca 30 minuter på morgonen innan jag vaknat...

Jag brukar sen sticka till skogs vid 9-tiden och gå i ca 90 minuter...

 
Sen käkar jag frukost/lunch, (klockan hinner nästan bli 11.30 innan jag är klar😇👌)

 

Efter frullen brukar jag pula lite hemma, trädgården eller med hästarna.


Iom att Thomas slutar tidigt på dagen, och jag börjar sent på eftermiddagen, så hinner vi aktivera oss och hundarna en stund innan jag sticker till jobbet...

Sheriffen har fått simma,,,

ibland efter Gummanbåten....
 
Och en gång tillsammans med husse...🥰
   

Försökte ha Olsson med efter båten, men hon var påväg att äta upp den...

Lilla Gummanbåten gillar INTE vassa schäfertänder eller klor heller för den delen...

 

Så Olsidejsi har fått ett par fältspår istället...

 
En dag la jag ett riktigt appellspår, 300m, 2 vinklar, 3 apporter...

 
Och lät också linan löpa ut på 10 meter innan jag började gå...
 
Och jädrans så fint hon spårade⭐️👏⭐️👏⭐️👏

Hon känns riktigt fin i spåret♥️


Glock har fysats med "Elis"🛴

Det tycker han är så jäkla kul,,, han kutar runt i åttor och slår nästan knut på sig själv innan dom kommer iväg...

Därav koppel på,,, han bara sticker annars,,, men sen efter nån km, så åker kopplet av...

 
Varannan dag får Klonkan en kvart på vibben....

Oj som han Älskar det,,,♥️

Han ligger kvar en lång stund efter att vibben stannat😴😴😴

Olson och jag, vi tragglar på med lydnaden...

Tycker hon känns Toppenfin när vi kör på hemmaplan....

 
Numer ha jag bett om att Thomas och Sheriffen ska hålla sig på planen samtidigt, så hon får lite störning...

 
Det funkade bra efter en liten stund, hon va lite tittig i början....

 

Lika nöjd var jag däremot inte när vi åkte från Strängnäs BK på lördagen😕

Första gången jag gjorde det lite tävlingsmässigt,

dvs, jag värmde upp utanför planen, och gick sen in för att bli kommenderad med TL och publik.

Och jädrans i havet va dåligt det gick, 

Väldigt tittig i början på linförigheten, men det släppte efter en liten stund...

Framförgåendet gick bra, men jag hjälpte ju henne med targets,

 
Första gången la hon sig inte ner på läggandet, andra gången la hon sig, men reste sig och följde efter när jag lämnade🤭

Inkallningen bra👍
Men avslutade med att tjuva på hoppet

 
Hmmmm🤔 jag som känt att hon är i det närmaste "klar" får nog tänka om lite.

Måste komma ut på andra ställen och få lite störning,,, 

så därför är anmälan gjord,,,,

   
Jag tänker åka ut och göra lite startklasser innan vi ger oss på apellen.

Vi tränar ju i princip bara själva, så jag ser det som nyttig träning i andra miljöer..

Ska bli skitkul, är aspeppad...

 

Vi hade trots att min lydnad sket sig, en riktigt trevlig dag på klubben.

Thomas lekte lite lydnad med Sheriffen

 
Och Team Fonzie som blev uppflyttade till högre alldeles nyssens, tragglade framåtsändande 

 

Jag testade en budföring på herr Fonzie, första gången på främmande mottagare.

Nog sprang hon allt, men hon snodde bara korven, sen sprang hon lika fort tillbaka till mig💨💨

Jaja, varför ska allt vara så lätt....

 

När hundarna var nöjda satte vi oss ner och fikade.

Så härligt att bara sitta å snacka med hundfolk, har blivit alldeles för lite av den varan i dessa  💩 CORONABAJS -tider💩

 

När vi kom hem igen, var det bara för mig att hoppa i jobbuniformen och sticka till jobbet...

 

Jag har varit jävligt kass på att gå å lägga mig både fredag och lördag.

Ända tills klockan fyra på morgonen har jag suttit uppe och ljugit för mig själv...

I lördags morse gick jag upp klockan 8.30 eftersom vi ville hinna äta frukost och gå promenad innan vi skulle träffas på Strängnäs BK.

Imorse sov jag till 9.30, men jag känner att det blivit på tok för lite sömn.

Inatt MÅSTE jag försöka komma i säng tidigare..

Men det är sååå jäkla skönt att sitta där på natten, jag fattar bara inte vart tiden tar vägen...

 

Idag som är söndag, har vi inte gjort många knop.

Vi parkerade oss nere på lydnadsplanen i princip hela dagen..

Olsson och jag med blandat resultat...

   
Jag måste lära mig att backa i träningen, och inte tro att allt sitter.

Jag har lätt för att vilja göra allt lite för tävlingslikt...

   
Olsson är ju faktiskt bara 10 månader ännu, så lätt att glömma bort, för hon är verkligen så duktig..

En väldigt lätt hund att ha å göra med, som vill göra rätt♥️
 
Men se en sån rolig stil hon har...

apporterar...

 
slår på en tvärnit innan ingången i inkallningen, så hon nästan står på öronen

 
Älskade KnockeBoy får också lyda lite grann

 
Men inte i alla moment,,, 

skäller för kung och fosterland

 
Vi har hunnit pyssla lite med hästarna också..

 
CowboyFrallan red en sväng på både Lova och Linus

 

medans jag tog en skogis med Hickan&Sheriffen...

 

 


När jag ändå var i farten på SBK-tävling, så passade jag på att anmäla Frk Olsson till MH i september.

 
Egentligen vill jag ju göra det tillsammans med resten av O-kullen, men även här ställer 💩 CORONABAJSET💩 till det.

Uppfödarens 2 planerade MH´n för M&N-kullarna under hösten har blivit inställda, vilket innebär att dom kullarna kommer att gå före O-kullen, vilket medför att O-kullen troligtvis inte kommer MH´as förens nån gång i vår...

Olsson blir 18 månader i februari, så OM vi skulle klara apellen under hösten, vilket är målet, så vill ju jag såklart starta lägre i vår, och då kanske jag hindras från att göra det, för att vi inte hunnit göra MH´t.

 
Så i samråd med Olsson´s Bästa uppfödare (för självklart diskuterade jag det med dom innan jag anmälde), så beslutade jag mig för att anmäla på hemmaplan i början på september.

Olsson kommer bara vara 1 år och 3 veckor, vilket jag egentligen tycker är lite tidigt, men jag tror trycken på höstens MH´ kommer bli stenhårt, så det kommer bli svårt att komma med...


Så det ska bli spännande,,, min lilla Frk O, stora tjejjen snart♥️

 

 


Nu har dr Franzon behandlat min onda jävla fot med Novafonen innan jag ska sticka å jobba....

Det är asskönt...

 
Tycker ändå att den känns lite bättre, men den gör fortfarande jäkligt ont..


Förra måndagen körde kiropraktorn akupunktur i fötter, hälsenor och vader.

Det blev en dyr behandling, för när jag kom ut hade jag fått 1300:- i parkeringsböter😩

Blir så jäkla ledsen...

Jag försöker vara en "bra" människa och göra rätt för mig.

Nu stod jag fint i en parkeringsruta, jag hade betalat parkeringsavgiften.

Snacka om att jag blev chockad över så dyra böter, och att det var bara min bil som var bötfälld...

Ringer parkeringsbolaget och frågar VARFÖR?

Får då den dyra vägen lära mig lite nya trafikregler, som jag inte hade en tanke på

 
Bilen på skylten visar att det är en parkering för personbilar...

Min lilla Pugge är lastbilsregistrerad, därav 1300:- i böter.

Så jävla tråkiga pengar 💸 som man kunnat gjort så mycket annat kul för...

( tex 2 extra fotbehandlingar, som ju kostar 650:-/gång) 

 

Det är ju tur jag har Dr Franzon som också pysslar med fotjäveln 🦶...

 

Nu är det dags att hoppa i jobbkläderna.

6 arbetspass kvar innan 2020 års semester infaller.

Längtar, men känner ingen brådska, gillar att ha den kvar framför mig....

 

Avslutar med ett minne på Dagens Dollar...

Älskar minnena som dyker upp på FB, även om dom också ibland gör en lite ledsen..

 
Ha en skööön vecka☀️

 

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards