Direktlänk till inlägg 28 mars 2021

Våra Fantastiska hundar❤️❤️

Av Ia Weylandt - 28 mars 2021 16:30

 
Aaaaaaa, vilken härligt lång helg, och ännu är den inte slut, ledig imorgon också👌
Helgfirandet började faktiskt redan på torsdagskvällen då jag slutade jobba klockan 21.00

Kom hem vid 21.15, och då var Thomas fortfarande vaken och satt och kollade fotboll.

Jag sällskapade honom med ett glas vin en liten stund, men sen hoppade jag ner i bastun, som Thomas satt på tidigare under kvällen...

Såååå jäkla avkopplande...
 
Fredagen spenderade jag precis hela dagen i skogen.

Stack hemifrån vid 9.30, och kom hem igen kl 15.45

Började med att trampa ut varsitt spår till Glock och Olsson...
 
Ca 850 vardera.

 
Gick sen ut och gick en härlig en timmas promenad...
 
Eller, den kunde varit härligare, vi sprang på inte mindre än TRE älgar, som bara stod å glodde på oss när vi kom skridandes genom skogen.

Jag såg dom inte först, utan upptäckte dom när jag märkte att hundarna började vinda in dom.

Och jag tycker det är så jäkla läskigt när dom inte flyttar på sig🙀

okey liksom om dom lommar iväg när dom ser oss, men nu blev jag skiträdd, och sa till hundarna,

-att kom, vi går åt andra hållet,,,, åsså snubblade vi snabbt tillbaka åt det hållet vi kom ifrån, jag livrädd att dom 3 stora djuren skulle komma efter å börja jaga oss...

Men vi överlevde,,, phu 😰

 

Sen var det dags att släppa på Olsson först...

 
Och hon spårade såååå fint, och plockade alla pinnar🌟
 
Och Glock var inte sämre,,,
 
Han spårade också super🌟med mig flåsandes längst ut i linan 15 meter bakom...

Såååå skönt när pinnarna kommer så jag får pusta ut lite....
 
Sen ville jag inte åka hem.

Åkte istället in till byn och köpte lunch till mig...
 
Har börjat med att alltid ha foder och matskålar i bilen, OM det nu skulle bli som idag, att jag inte vill åka hem.

Ibland tycker jag det är lite jobbigt att vi ger hundarna mat 3ggr/dag, för det blir en jobbig tid att passa.

Men nu fick dom äta sin lunch i skogen...

 
Men innan jag åt min sallad, så trampade jag ut ytterligare varsitt spår till hundarna...

Eftersom jag planerade att Thomas skulle få gå Glock´s eftermiddagsspår, så gjorde jag det lite längre....
 

Och även Olsson´s blev något längre...
 
Vilade sen en liten stund på maten i bilen, innan jag åkte hem och fiskade upp Thomas, och drog tillbaka ut i spårskogen igen...


Började med lilla Hickan....
 
som återigen spårar så fint, så fint...
 
Hon är verkligen superskön att gå bakom..

Alla pinnar även nu⭐️
 
Sen dags för den vackra Sheriffen....
 
Som gör ett superfint upptag⭐️
 
Och också han tar sig runt med alla pinnar.

Han hade fått ett tapp efter andra pinnen, och snurrat en hel del, men hittade spåret igen♥️
 
Nöjda och glada tog jag och hundarna en promenad hem från spårskogen...

2 spår på en och samma dag, nästan som att vara på spårläger....

En Underbar fredag avslutades med en Underbart god middag....😋

mumslig lammfile, med västerbottenostpotatis och ljuvlig rödvinssås...

 


Lördagen hade jag verkligen sett fram emot,,, lite som "domedagen"

Dagen, då vi för första gången skulle träna rapport med Olsson i en grupp...

6 team, var vi som möttes klockan 10.00 på Botkyrka Golfklubbs parkering, för att sen ta oss vidare ut till den vackra rapportsträckan i Nolinge...


Och man vet ju faktiskt inte hur ens hund ska reagera första gången med så många okända hundar, så jag var allt lite nervös innan...
 
Men den där Hickan alltså❤️❤️❤️
Faaan vilken Grym hund hon är, ibland undrar jag vad jag gjort för att förtjäna henne❤️
Hon uppförde sig, som om hon aldrig gjort annat än träna bland en massa hundar och människor...

Sååå cooolt lägger hon sig bara ner och kopplar av när det inte händer något...
 
Och hon hade gått jättefint på utmarschen🌟

Kul att umgås med hundfolk och få snacka lite hund, länge sedan vi tränade med den gruppen...
 
I full fart kom hon in till mig på A, och låg så lugnt och fint och väntade på att få gå tillbaka till C.
 
Drog utan tvekan iväg, och sprang rakt igenom B-stationen, även det en ny erfarenhet med ett så pass stort stationsområde.

Och hon sprang på jämna tider med dom andra hundarna...

Sååååå Jäkla Toknöjda🎈


Vi hade bestämt innan, att om skicken gick bra, så skulle vi bryta efter 2 skick, och även om man var jävligt sugen på att fortsätta skicka, så tror jag på att man ska hålla sig till ursprungsplanen, och åka från träningen med en enorm nöjdhetskänsla i hela kroppen.

För Självklart har man ju en plan med varje träning,,, och också en reservplan om det liksom skiter sig,,, 

vad gör vi om det inte funkar???
 

Istället gick jag, när Olsson var i säkert förvar hos Thomas på C, ner till bilen och hämtade Glock.

Tänkte låta honom gå på frispår från A-D, så han fick sitta och se den första hunden gå iväg från A.

Vi hade "glömt" hans tjänstetecken hemma, så han fick springa i SuperDollarns lite för stora.

Hajja att det tecknet är närmare 13 år gammalt, och det ser knappt använt ut...

Det är vad jag kallar bra kvalité...👌

www.mach.nu

 
Och herre jävlar så taggad som han var, satt och vibrerade vid trädet, drog iväg i full fart, och sprang på en fin tid på den kilometerlånga sträckan⭐️

Så jäkla nöjda med båda våra hundar, var det gott att få lite mat i den kurrande magen, frukost för oss, fast klockan passerat 13.30
 
Jag hade velat passa på att köra både lydnad och uppletande på Botkyrka BK när vi ändå var i "stan"

Men man glömmer lätt hur den friska luften suger, när vi var klara ville vi bara hem, och jag tror det var bra för Olsson också,,, dagens äventyr tog ganska hårt på henne mentalt, för även om hon bara sprang två sträckor, så var hon ju liksom "igång" under många timmar...

Och hon var ganska "mör" hela lördagskvällen...

Älskade Underbara lilla Hicka❤️
 

Dagen som idag som är söndag, har bara varit jäkligt konstig.

Har Aldrig gillat själva dagen då klockan ställs om, speciellt inte när man som nu förlorar en timma på sin lediga dag.

Klockan hann bli halv tolv, ny tid, innan vi klev av frukostbordet🤯

Dessutom har det regnat hela dagen, jag hade mest lust att krypa ner under täcket igen...

Men det gjorde vi inte...

Vi behövde shoppa lite i Strängnäs, och passade samtidigt på att besöka Strängnäs brukshundklubb för lite träning...

Och vi som säger att vi inte vill träna i regn ☔️ 

 

Det blev lite lydnad med båda,
 

Och sen också uppletande i korridorer för båda två..
   

Jag ÄLSKAR att Hickan kan sitta uppbunden och vara tyst samtidigt som hon ser Sheriffen hämta in grejjer..

Men sen var det hennes tur...
 

Superfint letade båda två,,,

 

Måste nog köpa ett slit och släng tjänstetecken till henne, hade med hennes fina rosa, men ville inte blöta ner det i skitvädret🙈

 
Thomas släppte sen av mig en bit hemifrån, så hundarna och jag gick genom skogen hem...

 
Såg årets första tussilago...🌼
   
Jävlar, va blöt och frussen jag var när jag kom hem, det blev en bastu och en irish Coffie 🥃☕️, så nu börjar jag bli människa igen, men vill inte gå ut mer idag, får flörta med Thomas så att han kan ta hundarna på kvällsprommisen...

 

Nästa vecka är det påsk 🐣, det som brukar vara min absoluta älsklingshelg på hela året, men denna påsk jobbar jag hela helgen😪, så nääää, inte så mycket älsklingshelg just i år...

Men förhoppningsvis hinner vi med lite rolig hundträning på dagarna ändå....

Så med det önskar vi alla en 🐣GLAD PÅSK 🐣 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards