Alla inlägg den 11 juli 2021

Av Ia Weylandt - 11 juli 2021 14:30

 
I veckan har vi Välkomnat ytterligare ett gäng tackor för att boa in sig hos oss på Sjövreten....,

Vi hämtade dom i lördags, strax norr om Älvkarleby....

Och jösses som det drog i nostalgitarmen då vi passerade MARMA, och mindes alla härliga läger, träningar och tävlingar vi upplevt där....
 
Verkligen en Högsta dröm att få åka på läger dit igen🥰


Fårflocken vi köpt, bestod av ytterligare 7 åsentackor...

Dom var lite skeptiska i början då vi släppte ut dom...

Undrade nog,,, vem faan är ni???
 
Men dom fann sig snabbt, och drog iväg för att beta...
 
Blev liiiite skraja och skeptiska, när Linus kom gåendes med raska bestämda steg,,  
 
Men lugnade sig snabbt, och intog lugnet, lugnt betandes brevid Limpan😍
 
Sen tröttnade dom nog på mig, som bara stod och glodde, och drog till skogs istället....

Gillar att dom utforskar sin nya hemmiljö😇
 
Skönt, nu kommer jag framöver ha en grupp på 12 tackor, vilket innebär att jag kan bjuda in kompisar hit för att valla.
Tycker det varit lite skämmigt att jag blivit inbjuden överallt, men inte kunnat erbjuda något tillbaka...

Men det ska det bli ändring på nu😍

Stolpar och stängsel är beställt för att kunna göra en riktig 25:a

 

Annars har det varit en lugn vecka med tillhörande lugn helg...

Jag har gått långa sköna skogspromenader varje morgon...

   

Hundarna är skuttiga och glada, och Sheriffen rullar sig fram...

   
Har kommit tillbaka från varje promenad med en hundbajspåse full med fina gula kantareller som jag ställt mig att rensa och förvällt...
 
Thomas och jag har ätit varsin svampmacka till lunch varje dag,,,

Mums😋
 
Nu har vi också börjat skörda både tomater och jordgubbar..

Första året vi får ha gubbarna ifred från sniglar, men så är det också första året vi har nät på dom😝

 
Sen har jag lidit av värsta städnojjan 😱

Började med att jag köpte en ny byrå till hallen, och då blev det ju naturligt att tokröja i hallen samtidigt.

 

Man hittar mycket skoj när man röjer...

Tex Dollars protokoll från SM i Värnamo 2011.
 

Man kan ju verkligen undra varför det låg längst ner i en byrålåda i hallen🤔

Likaså kuvertet vi fick från dom Underbara "Pallentjejjerna" när vi hade "Pallenfest" efter SuperDollars SM-Brons i Nynäshamn 2014

Det var bara kuvertet, inte själva kortet🤔

 
Kul minnen ändå❤️

Slänger in en bild på den Bästa hejaklacken från "Pallenmiddan"❤️❤️❤️❤️❤️
 
När jag ändå varit i farten, så gjorde jag om lite i myshörnan på övervåningen...

Och som jag alltid säger,,,

Ska man skapa ordning, måste man först skapa kaos!
   

Och jag blev riktigt nöjd med resultatet.

Nu tog jag tyvärr ingen bild före, men det blev så ombonat och mysigt i myshörnan, så där ska jag sitta och dricka te ☕️ på nätterna när jag kommer hem.
   
Kan ju vara gott som omväxling till vinet 🍷🙈

 
På onsdagen var jag ledig, så då blev det en tur till Granngården i Södertälje, och givetvis passade vi på att stanna på Södertälje BK för lite lydnad...
 

Passar på att klättra lite på deras fina lilla stege...
 

Jag skulle så gärna vilja ha en egen sådan, får väl försöka snickra en själv 🔨 
 

Och apropå lydnad, så fick jag så fina bilder på mig och Olsson från Mixalexlägret.

Bilder tagna av Therese Tibelius och Hilda Andersson.
 

Älskar Olssons fokus på mig 💖
   

Du och jag matte❤️❤️
 

Eller ja, här kanske fokuset låg mer på vattnet😅

men jag gillar bilden, tycker hon är sååååå fin⭐️
   

Riktigt fina apporteringsbilder❤️⭐️❤️⭐️❤️
   
 
Så jäkla kul att titta på en massa fina foton på fina hundar från lägret....

 

Helgen, den försvann i ett nafs.

Hela lördagen gick ju åt till att hämta fåren.

Jag skulle ju egentligen ha jobbat på lördagskvällen, så vi hade verkligen gjort en kalkyl för hur lång tid vi skulle få ta på oss för att jag skulle hinna.

Men sen kände jag, att va Faan, det är djur vi ska hämta, dom kanske inte har en tanke på att vilja hålla min tidsplan, så därför tog jag en semesterdag, och tur var väl det...

För tidsplanen sprack med en och en halv timma😱

Jag skulle ha börjat jobba 15.15, men 15.30 anlände vi på Sjövreten,,, hade blivit liiiiite svettig 🥵 att hinna till jobbet.


Så det blev en mysig ledig kväll, då vi käkade sushi 🍣 och njöt av utsikten av hela fårflocken

 
Jag vallar ju inte på fåren ännu, men däremot så tar vi in dom på nätterna, och då får Glock hjälpa till.

Och jävlar va duktig han var att hålla reda på 12 stycken, där ser man hur värdefullt det är att ha en hund till hjälp, vi hade aldrig klarat det utan honom⭐️💖⭐️💖⭐️💖⭐️

Idag som är söndag, har vi mest slappat hemma.

Jag drog till skogs tidigt imorse, skönt för husbonden att få sova ut nångång...

 
Sen direkt efter vi käkat frukost gick vi ner och körde lydnad.

Då var det fortfarande ganska molnigt och det fläktade, så det var inte så hiskeligt varmt...

   
Sen ägnade vi en stund åt att köra sly.
 
Vi hoppas ju såklart sen att fåren ska hitta bort dit och röja, dom tycker iallafall det är jäkligt gott när vi serverar dom det.

Satt sen inne i hagen och bondade med flickorna...
 
 
Vi vill ju ha dom lite tama, så att man kan klappa och gulla lite med dom...
 

Och det går bra, dom är väldigt nyfikna och framåt...
 
Och sööööööta, jag Älskar får❣️
   
Sen unnade jag mig altanhäng i solen fram tills det var dags att sticka till jobbet...

Bloggade och läste bra bok...

 
Våra tokiga hundar som ligger mitt under den gassande solen🌞

Glock värmer mina fötter😰
   
Åsså får vi inte glömma att lilla hästen fått ett namn.

Han ska heta Qalms White Wild Card
 
Det var Thomas som fick bestämma helt själv, och han gillade namnet.

Jag vetitusan vad vi ska kalla honom??
Thomas tycker "Wille", men jag tror det blir "whaijti"

 

Snart ska jag dra till jobbet, sen väntar min "lätta" vecka.

Thomas jobbar en vecka till, sen har han fyra härliga veckors semester🕺
Jag har inte tagit ut så mycket sammanhängande semester, men det blir nästan som 3 veckor ändå, för jag kommer jobba fyra pass på 3 veckor, det gör mig ingenting, och sen blir det ytterligare en vecka i samband med SM i slutet på augusti.....

 

Tills vi skrivs igen, så önskar jag Alla en Underbar sommar☀️👙😎🌻
 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards