Alla inlägg den 30 juli 2021

Av Ia Weylandt - 30 juli 2021 16:00


Hajja känslan jag sitter med här just nu....

Det är nu torsdag kväll, klockan är 21.30, jag har precis sparkat av mig jobbkläderna, satt på mig mysisar, tänt en massa ljus på altanen, hällt upp ett glas vin, svept in mig i en filt...

Och sätter mig ner för att minnas tillbaka på dom senaste dagarnas samtidigt som jag ryser av välbehag över att min semester börjar imorgon.

Absolut en av årets Underbaraste kvällar😍

 

För att inte tala om dom dagar som just har passerat...

 
Mormis Morris med föräldrar dök upp här på Sjövreten vid 14-tiden på tisdags eftermiddagen.

Då kom dom från Gålö, där dom hälsat på Morris morfar mellan måndan och tisdan...

 

Någon som som vanligt blev överlycklig över att få ett barn att gosa med, det var Glock det...😍😍

 
Han lämnar helst inte Morris sida, utan vill bara gosa, och Morris är sååå jäkla fin med honom, och med våra andra djur också för den delen.

Så lugn, och inte yvig i sin rörelser, utan klappar så fint...


Vi slog oss ner och tog en fika ganska omgående, för det var mellistime för Morris.
 
Och Glock var ju med på ett hörn förstås, och fick smaka både jordgubbar och glass av Morrison...
 
Sen gick vi ut för att titta på fåren...

Men snacka om att det var en liten kille som lyste upp, när han plötsligt stod öga mot öga på en livs levande traktor....
 

Jag försökte locka med mig honom på en åktur,,, men nääää, se där gick gränsen....
 

Men titta in i den en liten stund gick bra...
 
Sen ropade vi på fåren, som allihopa kom sättandes i full fart....
 
Och även i denna situationen var han så lugn med djuren,,,

Så även dom som är lite skyggare, vågade sig fram för att kolla in vad det var för en liten människa som uppehöll sig i deras hage...


      
Det finns inte något så mycket vackrare än ett bra samspel mellan barn och djur...

Vuxna och djur också för den delen☺️
 
Det var så mysigt att bara gå omkring där bland fåren,,,,
   
Sen stannade vi till i garaget, och där tror jag verkligen att Morris tyckte han hamnat i himmelriket😇

Såååååå mycket roliga saker och maskiner i PlusMorfars garage.

En motorcycykel......

 
En fyrhjuling,, 

och motorsågar, kompressorer, högtryckstvättar, en båt etc etc etc...
 
Pappan är lika prylgalen han, så dom hade rena rama High Chaparral där under några timmar...
        
Och även en liten ridtur hans med, dock inte på Linus, utan på en gammal gunghäst från dackefejden som stod i ett hörn...

 
Tiden verkligen sprang ifrån oss, tanken var ju att vi skulle äta middag ihop alla fem, men eftersom Morris går och lägger sig klockan 19.00, så blev det brått att få i honom middag...

Så Mormis slängde fram grillad korv med pommesfrites lite snabbt...
 
Morris blev överlycklig och åt med mycket god aptit...
 
Sen när Jonna gick upp för att lägga Morris, så preppade jag våra grillspett som vi fyra vuxna skulle äta till middag...

Men vänta nu,,, 🤔,,, var vi inte fyra som skulle äta???
Varför ligger det bara 3 spett på fatet??????
 
OOOOOOOOOOLLLLLLLLLSSSSSSSSSOOOOOOOOOONNNNNNNNNN🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡🤬

Förbannade j***a hundj***l,,,, i ett obevakat ögonblick var hon snabbt uppe och satte i sig ett grillspett, med träpinne och hela skiten...😡

Omtänksam som hon är,,, så måste jag ändå ge henne cred för att hon lämnade några av grönsakerna...
 
Det går ju självklart aldrig att bli arg på en hund, för att vi som ägare inte har bättre förstånd än att vi kan lära oss att ställa undan frestelser...

Thomas och jag delade på spett, och njöt istället som mest av vår makalöst goda egenodlade potatis...

 
Det blev endel i år,,, och den är skitagod 😋

och tack och lov, så verkade det som att ungdomarna blev mätta🥰
 
Sen satt vi uppe och surrade och hade mys, till strax innan midnatt, då vi alla kröp i säng....
 
Jag sov som vanligt skitgott, men våra gäster var allt annat än utsövda på morgonen.

Dom tyckte det var alldeles för varmt, så dom öppnade fönstret och blev totalt uppkäkade av myggen,,, och sen började ju grannens tuppjävel gala konstant vid fyratiden...

Blir nog svårt att få hit dom en sommarnatt till😂🤣😂🤣


Pga diverse sömnproblem så, var vi upp ganska så tidigt på onsdagsmorgonen...

Thomas åkte till Sjötäppan för att hämta barnbarnet Love inför dagens roliga aktivitet.

Och jag Morris och hundarna roade oss på tomten i den tidiga morgontimmen...

Underbaraste Glock, lämnar ju helst inte Morris sida, han vill bara gosa hela tiden....

 
Olsson blir mer av en lekkompis....
 
Superkul när Morris slängde grus i badbaljan, och Olsson dök i med hela huvudet för att plocka upp gruset och spotta ut det på Morrisons fötter...
 
Så kunde dom hålla på hur länge som helst.....

Och jag bara stod bredvid och njöt av skådespelet.❤️

När Thomas kom tillbaka med lilla Love käkade vi frukost...

 
Underbara lilla trygga Love, som bara kastas in i ett hus med främmande människor, och bara är så cool.
 
Det var väl lite stelt i början, men så fort vi släppte lös dom från frukostbordet så släppte det, och dom lekte som om dom känt varandra hur länge som helst.

Älskar barns lätthet💞 det skiljer 16 månader mellan dom, vilket kan vara mycket i den åldern, men det funkade Toppen❣️
 
Men sen var det kul att få följa med farfar/porfar (plusmorfar) ned till stallet, för att få varsin liten hink med pellets för att även idag få mata fåren med...
 
Så ivriga och glada stack dom ut i fårhagen med varsin hink....
 
Och även denna dag, kommer fåren sättandes i full fart för att få smaka på gottiset.....

Och det krävs faktiskt lite styrka och jävlaranamma för att hålla emot när ivriga får alla vill få köra ner sin huvuden i hinken...
 
Och jäklar som dom kämpade båda våra två små krigare💞

Man riktigt ser koncentrationen i Morris ansikte...
 
Och i Loves....
 
Och sen är Love så coool, när hinken är tom, så vänder han den uppochner, sätter sig på den och bara låter fåren bonda med honom...
 
Vi ville aktivera hundarna lite innan avfärd för torsdagens aktivitet,,, så vi tog en prommis i skogsdelen i vår egen hage,,, och då följde fåren med...
 
Grabbarna hittade den gamla trädkojan, och ville ju såklart upp och leka i den....
 
Men den är i så dåligt skick, så det finns inget golv.

Farfar/Porfar lovade att dom skulle bygga en ny till nästa sommar😃

Lugnt grabbar,, jag har löftet på film😂😂😂

 

2 små härliga buspojkar som fann varandra därute i vår hage...
 
Det var magiskt mysigt att knalla runt där, och hundarna hoppade och for...
   

Love och farfar,,, inte helt olika varandra....
   
Sen ville iallafall Love gärna åka traktor med farfar,,, så dom tog en sväng runtom i hagen....
      

Morris ville fortfarande inte, men vinkade glatt från sidan.....

 
Vi passad på att flytta runt på lite höbalar, så dom äldsta skulle hamna längst ut innan vi fyller på med nytt...

Tycker så mycket om bilden på mig och Sebbe, där vi ser ut att samspråka i bästa harmoni💞
  
Världens Bästa Svärson❤️

Och sen blev det dags för höjdpunkten.....

Jag hade köpt biljetter till en heldag på parken zoo i eskilstuna....

 
Och jaaa, jag vet inte när jag var i en djurpark senast,,, men som Jonna upplyste mig om,,, 

det var nog väääldigt många år sedan.....

Men jag tyckte verkligen det var såååå jävla trist☹️
Djur som man inte såg skymten av, för dom bara låg och sov, vilket är förståligt, för att våran hundgård är tamejtusan större än vildkatternas hägn...

Vad ska dom annars pyssla med liksom, än att sova...????

Ändå var lejonen, dom som verkligen visade uppe sig...

 
 
Morris, min Morris somnade i vagnen, och eftersom han ändå inte roas av karuseller, så passade vi på att låta Love åka medans Morrison sov...

Jonna, Love och Farfar i en gunga...
 

Love och Farfar flyger, med Love som kapten....      

    
Åsså virvelvinden som dom åkte flera gånger, och Love,,,,tjööööööt av skratt varje gång.....😂

 

Vi andra strosade omkring med en sovandes Morre i vagnen,,, kollade hans eget café...
   

spelade på chokladhjul,,,,, där jag INTE vann,, 

men vissa andra i min närhet vann flera kg choklad....

 

Man ska glädjas åt andra😝 men ibland är det svårt...

Skojja🥳
 

Vi käkade lunch, och Love ville ha pannkakor...

Undrar just om vi får låna Love mer, om föräldrarna ser vilket bordsskick vi lät honom ha😱

      

Men mätt och nöjd blev han🤪

 

Och dom är ju bara föööör gulliga dom där små😍😍😍

 

Dom gick tilsammans, sprang tillsamman, red på olika leksaksdjur tillsammans....
 

Och ibland, när Morris, som ju är nästan 1 1/2 år yngre hamnade på efterkälken, så hörde man,   
vovve stop  änta, anna, änta mojsi

översatt,,,

Love Stop, vänta, stanna, vänta på Morris🥰

Såååååå jäkla Underbart⭐️⭐️⭐️
 

Och klappa getter, är ju nästan lika kul som att klappa får....

 

Vi hade under en lång stund sällskap av en Alpacka under vår vandring runt parken...
 

Det var trötta och nog väldigt nöjda ungar som började röra sig mot utgången vid 17.30- tiden.

Och så även vi vuxna som gick med ganska trötta fötter.

Som avslutning fick grabbarna gå in i souvernibutiken, och välja precis vad dom ville...

Dom hade lite olika prisklasser på sina val....

Morris, som var så trött så ögonlocken hängde, sken upp som en sol när vi kom in i butiken och sa,,,

"Shere Khan"

och sen grabbade han tag i den största mjukistigern, 

Pris 499:-
   
Love fastnade för en rosa flamingoballong,,,

Pris 99:-

  

Men båda grabbarna var precis lika glada för sina fynd...
 

Bensinen tog sen verkligen slut hos båda grabbarna.

Morris, Jonna och Sebbe satte sig i bilen och körde direkt från Eskilstuna tillbaka till Jönköping igen....
 

Jag gjorde allt i min makt för att försöka hålla Love vaken i bilen hem.

Men det tog inte många minuter innan han slocknade...

 

Thomas släppte av mig hemma vid 18.30 tiden, och då var jag också ganska trött, och hade helst av allt önskat att få stoppa ner mina ömma fötter i ett varmt fotbad....

Men se hemma väntade 2 små gulliga hundar, som blev väldigt glada att se mig efter att ha stått i hundgården hela dagen, så det var bara att snabbt byta om, och sen sticka till skogs med dom, medans Thomas körde hem Love...
 

Jag hade planerat att gå en riktig rackarrunda, men jag orkade faktiskt inte,

Gick väl i en och en halv timma, sen gav jag upp,,,, fotbadet skreeeek på mig😉
 
Tog igen det på torsdagen, då det blev frispår för båda, och dessutom lydnad...

 

Idag, som nu är fredag, har vi ägnat oss åt intensivt packande av Hobbe.

Så svårt pga väderomslaget att planera kläder för kommande 10 dagar på rull.

Vi lämnar Sjövreten imorgon, och tar oss ner till Kalmars BK, där vi sover natten mellan lördag och söndag.

I Kalmar handlar vi all mat på söndagsförmiddagen, innan vi rullar över bron till Öland, där vi ser fram emot 7 dagars mycket bra hundträning och annat skoj och mys...

Och iår ska jag försöka titta när vi kör över bron, så jäkla jobbigt att blunda i 3 km🤣

Men det säger jag varje år, åsså ändå sitter jag där och blundar och hyperventilerar....

 

Jag är så otroligt glad och tacksam över den gångna veckan❤️

Att Äntligen efter 9 månade få träffa den underbara lilla familjen från Jönköping.

Att ha fått ge Morris julklappar och födelsedagspresent.

Att få ha umgåtts så tight under över ett dygn.

Och det Bästa är, att nu dröjer det inte länge innan vi ses igen.

I slutet på augusti åker vi ner till Jönköping för att tävla SM🇸🇪
och Självklart kombinerar vi det med MorrisMys❤️

Ha nu en Underbar helg alla Glada❣️
 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards