Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Ia Weylandt - 8 februari 2015 16:30

 


Vilken Underbar Magisk Helg vi har haft!!!!

Vilket väder!!!

Vinter, när den är som Allra Bäst,,, med lite inslag av vårkänslor....


I lördags morse vaknade vi tidigt,, men låg kvar i sängen i flera timmar,,,

Ja hundarna fick förståss mat,, och garagedörren ställdes upp,, så dom kunde gå in och ut som dom ville...

Dom var ute en snabbis,,, men sen låg dom alla 3 och gosade med oss i sängen...

Såååå Myyyyyys...

 

Dollar är en riktig myskille vid den tiden på dagen....

 

Finaste, Underbaraste, Bästa SuperDollar!!!!!


Vid halv niotiden gick vi upp,, och jag drog till skogs med djuren,, och Thompa drog till skjutbanan med både pistol och gevär...

Några timmar senare möttes vi upp hemma,, och gjorde upp planer för dagen....


Prio Ett,, denna lördag,,, (förutom hundaktiviteter förståss),, var att köpa nya kuddar...

Jag vaknar varje morgon och ser ut som en hormonstinn tonåring i fejjan...

Stora utslag,,, ser liksom ut som myggbett som pryder mina kinder,,, men som sen försvinner under dagen....


Vi har provat att byta tvättmedel mot allt skonsamt som finns,, men det hjälper inte...

I Hobbe har vi inte dunkuddar,, och i Hobbe har jag heller inga problem,,, så planen var att åka och köpa nya icke dunkuddar.....


Började dock i en jägaraffär,, eftersom Thompa behövde nya jägarbyxor, och även en ny jägarväska,, eller vad det nu var,, jag vet inte så noga för jag följde inte med in i affären,,,,men Thompa kom mycket stolt ut med massor av kassar,,,


For vidare till Ö&B där det bunkrades upp med schampoo, balsam, tandkräm etc etc...

Sen in på Grizzly,, där jag bunkrade upp med nya grisar till Glock....

 

Han har blivit en jäkel på att bita svansen av grisen,, och efter att svansen försvunnit så blir den inte lika skojjig,,

Jag la när vi kom hem ut alla grisarna i en hög på golvet,, och Glocken fick fritt välja ut en favvo...

Han valde den röda,,, så just nu är det den som aktiveras både inomhus och på tomten....


När vi sent om sider anlände till Sängvaruhuset Sova, för att göra det viktigaste inköpet,, så var vi ganska trötta, hungriga och less på att springa runt i affärer...

Plockade ihop 6 st kuddar,, och ställde oss i kön för att få betala...


Eller,,, korrektion,,, Thomas ställde sig i kön för att få betala,,, jag grejjar inte köer,,, framförallt inte en lördag, då det är massor med folk i kön för att få betala...

Thomas har vanligtvis en ängels tålamod när det gäller att stå i kö,, men denna lördag,, så ruttnade även han...

Det hände liksom INGENTING,,, kön rörde sig inte...


Till slut gjorde han en "IA" och släppte kuddarna och lämnade.....

Tråkigt för affären som missade 1600:- ,,, fast dom bryr sig nog inte,,, tråkigare för oss, som fick åka hem och sätta på örngott på dom gamla allergiframkallande dunkuddarn igen,,, och imorse såg min fejja precis lika hormonstinn ut igen...

Shit Happens!!!!


Vi åkte vidare mot Stockholms Södra BK,, där vi gick en mysig prommis....

Glada hundar som skuttade och for...

 

Gick förbi ett slags mirakel....

 

Plötslig barmark mitt i alla snö....

Tog ju givetvis tillfället i akt,, och körde lite lydighet med Världens Bästa Dollar...

 

Lydighet med störning...

Det brydde sig inte SuperD om,,, och lyckan var total,, när vi sen gick in och körde lite lydnad med både Dollarn och Glocken.....

   

OJ, Så Skoj,,, tyckte dom båda killarna....

Sen hem och Glorre ägnade resten av eftermiddagen åt att aktivera den nya röda grisen på tomten...

   


Söndag morgon sen,, och då stack Thompelompen iväg med hundarna,, och jag låg kvar och mojsade i sängen tills långt efter nio....

Sååååååå Skööööönt!!!!


Men sen gick jag upp och började tokröjja i köket....

Putsade luckor, lister och beställde även en ny spis...

Försökte rengöra ugnen efter bästa förmåga,, men va faaaaan,, så mycket ingrodd skit,, så det går ju fasiken inte att få det fräscht...
Nu kommer snart en ny,,, den ska jag sköta om från början.....


Och sen,, Härliga Söndag,, och Härliga Väder,,,, var vi ute hela dagen...

Började med att åka till Brantbrink och körde ett rapportrace med Glocksterizern....

Satan i gatan som han går....


Jag klär på den lille Sheriffen på A-stationen....

   


Husse tar emot och fotar ute på B.....,.,.,

         

Han är såååå jäkla härlig att se,,, vilket tempo,, dom korta benen går som trumpinnar...

Och det är fullt fokus framåt...

Goa Glaa Glock!!!!!!


Dollar fick efteråt ett 750m frispår i Glorres bana,, och även Mr D, gick som en flygande kanonkula....


Åkte bort till ängarna i Vidja och gick en lekfull prommis,,,,

Fotade massor....

Stilstudie av det Vackraste jag vet!!!!!

   

Glock kommer inte långt efter....

   

Kanske inte Alltid så vacker....?????

 

Men han räddar upp situationen....
 

Härligt med en massa lek och bus...

       


Gozzi hade också kul....

 


Dollar älskar sina pinnar....

   

Dom har så kul ihop....

 


Vackraste Glock....

       


En Helt Underbar söndag börjar gå mot sitt slut,,, vi har verkligen utnyttjat dagen och varit utomhus mest hela tiden....

Nu väntar ny arbetsvecka...


Imorgon fyller finaste Glock 1 år,,, shit som tiden går fort....

Underbara Fina Mysiga Glock,,,, han sprider så otroligt mycket glädje....


Ha nu en skön arbetsvecka,,, snart är det fredag igen,,,

Längtar!!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards