Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Ia Weylandt - 27 februari 2015 18:15

Jag tycker allt är så härligt just nu alltså....

Kommer på mig själv med att allt som oftast ha ett litet leende på läpparna,,, och ibland måste jag stanna upp och fråga mig själv,,,

varför jag känner mig så lycklig???


Och då svarar jag mig själv,, att det beror på den fantastiska tid vi har framför oss nu med våren och ljuset som väntar runt hörnet,, och som gör sig mer och mer påmind för varje dag som går...

Nu är jag mycket väl medveten om att det kan komma bakslag vad gäller snöoväder, kyla etc,,,

men ljuset,,, det kan inget ändra på nu...


Så Underbart att det blir ljusare och ljusare för varje dag,,,


Ljuset gör att lusten att träna hund har kommit tillbaka,,, och i måndags kväll hann vi med att åka till ängarna och köra ett par öppna rapportskick med Glock...

Ville ge honom lite positiva motivationsskick efter söndagens rapportträning i Enköping...


Sen åkte vi bort och gick en härlig prommis på golfbanan,, som nu återigen är fri från skidåkarna...


Jag fick plötsligt ont i nedre delen av ryggen under måndagen,,, en smärta som eskalerade rejält på tisdagen,, men trots det mötte jag upp Abbotarna för att knalla milen på tisdagskvällen...


Jag hade bara Dollar med mig,,, Thomas känner han också vill komma ut på kvällarna nu när det börjar bli ljusare,, och om jag då sticker iväg med både Dollar och Glock, så blir han (Thomas) sittandes hemma i soffan hela kvällen...


Så Glock och husse drog själva till golfbanan,, och jag tycker det är ganska skönt att bara ha Dollar med,,, blir mer avkoppling då...

Det var bra mycket mera lättgått i spåret än det varit senaste tiden,, och milen tog "bara" 2tim och 10 minuter,,, istället för som tidigare 2,25...

Vi ska ner under 2 tim är tanken sen när all snö är borta och vi på riktigt kan trampa på....


På onsdagen gjorde ryggen ändå ondare,, och dessutom blev jag väldigt sen hem från jobbet,, så då blev det ingen milprommis..

Thomas tog hundarna och åkte sen och pangade,, medans jag låg hemma inlindad i en värmedyna...


På torsdagen tog jag mig knappt ur sängen,,, satan i helvet så ont som jag hade,,, har nog aldrig haft så ont i ryggen förut...

Fick tack och lov tid hos företagets naprapat,,, och det i kombo med att jag låg på vibben,,, började käka en kur voltaren,, och min sambos massage med voltarensalva 2 ggr/dag,, gjorde att jag imorse som var fredag vaknade utan något ont alls....


Mirakel!!!!

Jag är övertygad om att det är vibben som lagat mig,,, medans Thompa såklart tror det är hans omsorger som gjort det....

Hur som helst,,, jäkligt skönt att det gick över...


Åsså är det äntligen fredag igen....

Jag Älskar att vakna på fredagsmornarna och känna att hela härliga helgen bara ligger ett par timmar bort...

Det får mig att vilja kasta mig ur sängen och ta tag idagen,,, för att sen få komma hem och känna fredagsmyskänslan ändå ut i tårna...


Så känner jag nu,, när jag sitter här med ett glas rött, lite ölkorv och några oliver....

Mums!!!


Har haft en bra fredag....

Hade "lagerdag" på jobbet,, vilket innebär att vi städar våra lager,,,, (mitt ligger i Älvsjö 3 km hemmifrån),,, vi städar och tvättar våra bilar och planerar och förbereder inför nästa säljrond som börjar på måndag...


På lunchen han jag och mina 3 älsklingar gå en magisk prommis på golfbanan.....

 

Denna platsen är ett av mina älsklingsställen på jorden....

Jag tycker det ÄR så vackert!!!!

 

Nu låg ju tyvärr solen rakt på,, så bilderna blir inte helt bra,,, men jag njuter ändå....

 

Och det gör hundarna också!!!!

Jag tog av mig jackan,,, satte mig på den,,, och bara satt och njöt över solen, våren och den magiska utsikten...

Ser ut som Glock delar min uppfattning....

   


Sen satt jag och tejpade returer framför TV:n och kunde se våra duktiga svenska herrar ta silver i skidstaffetten....

OJ så spännande det var,, och OJ så kul det var att få se ett lopp live...

Nackdelen när alla lopp går dagtid,,, att man inte får uppleva känslan i direktsändning utan fått finna sig i att se sammandraget på kvällen....


Kul,, och som sagt,, en mycket bra fredag,, som inte är slut ännu.....

Stack iväg med hundarna tillsammans efter jobbet,, och gick en mysig prommis....

Nu är dom nöjda och ligger och tuggar ben lite utspritt här och var i huset,,,


Jag tror att alla 3 har samma favorit mysplats i vårt hem,,, iallafall,,, så är det alltid någon av dom som ligger just där...

Just nu är det Glocken med sitt ben,, han var väl snabbast helt enkelt...


För favvoplatsen är i soffan på fårfällen från fåret som Masse en gång i tiden vallade....

Hoppas att den lille Sheriffen också får valla ett får såsmåningen om som vi kan få fällen av...

Snart dags att tända honom på får...


Kung SuperDollar av Fårfällen......

 

KronPrins GuldGlock av Fårfällen.....

 

Överste GozziGoz av Fårfällen....

 


Ikväll ska jag äta musslor igen....

 

Igen,, för att jag käkade ju det typ en gång i veckan tidigare och tyckte det var det bästa som fanns,,, och sen bara pang bom plötsligt så tyckte jag inte om det längre...

Tyckte rent av att det smakade skit redan i munnen...


Jag är verkligen konstig i smaklökarna,, det kan gå från abstinens till avsky från ena dagen till den andra.....


Vilket plötsligt fick mig att inse att det på onsdag den 4/3 är exakt 2 år sedan som jag slutade röka....

Och det var ju också en sån där från en dag till en andra grej...


Från att miljontals gånger tidigare försökt att sluta,, med misslyckade resultat vareviga gång,,, så satt jag bara i rökhörnan en onsdagskväll och kände att:

Fy Faan,, det har smakar inte gott,,, nu slutar jag...


Så jag släckte en halvrökt cigg,, och sedan dess har jag inte tänt någon igen....

Och inte ens haft en tanke på att göra det heller...

Kan faktiskt inte för mitt liv ens se tillbaka på mig själv med en cigg i handen...
Jättemärkligt!!!


Två gånger sedan dess har jag känt röksug....

Första gången var när T&D tävlade lägre skydd,,

Bjuder på lite fina bilder från då....


Dollar i fasttagandet....

 

Svårt att tro att det är samma hund,, bilder tagna med mikrosekunders mellanrum....  

Tjooooffff... Grodan Boll????

 

Dollar var alltid så Jävla förbannad när munkorgen väl åkte av,, så den blicken skulle inte jag vilja möta en mörk natt...

Ilskan gjorde ju att det var liiiiiite svårt att släppa ärmen efteråt...

 

Jag kan sakna skyddet,,, tyckte det var roligt och lärorikt,,, dessutom märkte man ju hur mycket Dollar Älskade det....


Men tillbaka till mina smaklökar då....

Jag hoppas ju att musslorna ska smaka så himmelskt bra som jag fantiserar att dom ska göra,, för jag känner mig verkligen supersugen på en härlig Moules Marineres till middag ikväll..

Thompa, Jeppe och Sanna som inte ens vill ge min soppa en chans,, dom får varsinn hummer istället....

 

Tråkmånsar.....


Nu ser vi fram emot lite rolig hundträning av något slag i helgen...

Kommer faktiskt att anpassa oss lite till skid-vm,, men nåt ska vi väl hinna med,,, dagarna är ju så ljusa nuförtiden...


Ha en Magiskt trevlig helg alla glada!!!!







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards