Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Ia Weylandt - 13 februari 2015 17:30

Det blev ingen invägning imorse,,,,

Kan väl motvilligt erkänna att veckan som gått,,, INTE gått i nyttighetens tecken direkt... det spårade liksom lite ut redan i måndags kväll...


Eller spårade ut,, är taskigt att säga,,, vad som hände var att vi firade Världens Bästa Glock som fyllde 1 år....

 

Först hade vi inte tänkt att inkludera oss i fireriet,,, men sen slog det oss att vi firat SuperDollars födelsedag varje år,,,,

så varför skulle vi inte göra det samma med Glock???


Så jag slängde ihop det bästa jag vet,,, Spagetti med Köttfärssås,,, som både vi och hundarna smaskade på....

Jättesmarrigt tyckte vi alla...


Glock hade ju såklart även superkul med den nya fina grisen han valde i för tidig present i lördags...

 

Superkul,,, tills den helt plötsligt gick sönder och började tappa en massa innehåll...

Ledsen Sheriff!!!!

 

Jag inser när jag ser bilderna,, att grisen,,, på riktigt inte är någon gris,, utan en ko....

 

Men Glock tror nu också att det är en gris,,, och "hämta grisen" är ett ord som han förstår precis vad det betyder...

Ibland när Glock har varit ute och lekt med grisen i snön,, så kan han helt fräckt lämna honom därute,, och komma in utan,,, och då behöver man bara säga "hämta grisen",, så springer han ut och tar med sig den lilla grisen in... 


Efter att vi begravt den röda lilla trasiga grisen,,, fick dom alla 3 varsitt ben till efterrätt,, men det vara bara Glock's som var inslaget...

Undrar om han såg det som en fördel egentligen,,, han ville hellre ta ifrån Gozzi hans, än att öppna sitt eget paket...

Thomas och jag firade med en ask toffiefee,,,, bästa födelsedagsgodiset.....


Vi hoppas ju såklart på att Glock ska gå i Dollars fotspår, och bli en lika bra tävlingshund...

Vissa likheter har vi redan märkt,, både bra och dåliga...


En mindre bra,, är tjuveriet av mat,,,,,!!!!


Vi är ju så ruskigt dåliga på att plocka undan i köket på kvällen,,,, jag är ju en morgonmänniska,, och är som mest städgalen direkt på morgonen,, därför lämnar vi allt som oftast rester och dyl kvar på diskbänken, och så tar jag hand om det morgonen efter...


Vad som händer på måndagnatten efter Glock's födelsedagsfirande,, är att jag vaknar av att Glock hoppar upp till mig i sängen,, och liksom lägger något kallt och blött på min kind...

Tänder lampan och upptäcker att det är köttfärssås sleven,, men köttfärs och allt,, som Glocken kommer farandes med...


Inte så fräscht,, och där har han lite att lära av Dollar,,,,,

Dollar visar aldrig upp sitt "byte",,, utan äter i smyg,,, Glock kommer stolt och visar upp sitt kap...

Vilket ju resulterar i att han blir av med det....


Nu kanske det inte gjorde så mycket,, för när jag kom i köket på tisdagsmorgonen,, så låg både pastakastrull och köttfärssåsgryta på köksgolvet...

Pastasleven var söndertuggad,,,

Och den lilla Glocken,,,, han va alldeles brun och kladdig i ansiktet av all stulen köttfärs...


Inget Kalas utan Kras,,, och jag tror iallafall hundarna var nöjda!!!!


På tisdagen hade jag samåkning med min chef,, och då fortsatte matsynderiet genom att vi åt en onyttig lunch...

Nu valde jag iofs att äta Sushi,, vilket känns bättre än mycket annat,,, men det var trots allt inte enligt mitt matchema...

Så efter det kändes det som jag lika gärna kunde ge upp denna veckans bantning,,, chocka kroppen med en massa gott,,, för att sen ta nya tag på måndag istället...


Men knallat milen har vi iallafall gjort 2 gånger i veckan...

Nu får vi improvosera lite med tanke på skidspåren,, så riktigt 1 mil har det inte blivit,,, men å andra sidan är det så förbannat jävla tunggått,, så nästan 1 mil har tagit  2 tim och 20 min...

Alltså underlaget i spåret har känts som strösocker,, vilket är jäkligt tungt att ta sig fram i...

Längtar sååå till att snön försvinner,,, jäklar va lättgått det kommer att kännas då...


Hundarna har så jäkla skoj,,, Glock och Abbbot springer konstant,,, och även farbror Dollar har hängt på och varit riktigt leksugen...


Kanske kom Dollars leklust, av att vi en dag i veckan på lunchen träffade Dollardottern Vinci med matte,, och gick en supermysig prommis...


Dollar är ju inte van vid att någon av Glock eller Gozzi vågar försöka ta hans pinnar...

Dom kan hoppa runt lite och låtsas försöka,, men ingen vågar...

Vinci vågade....

 

Hon vågade också vägra släppa,,, så det blev rejäla dragkamper mellan far och dotter....

Glock ville gärna vara med på ett hörn,, men han var klok nog att hålla sig lite i bakgrunden...

 


Gozzi är orosmolnet på vår himmel just nu.....

Han följer inte gärna med på några promenader längre...

Men ibland tvingar jag honom....


Får bära ut honom till bilen,, och väl där står han bara och skakar,, och vägrar hoppa in...

Tänkte först att det kanske är hans ryggskada som hämmar honom från att hoppa in...

Han blir ju trots allt 11 år i maj,, och har haft diskbråck i 7år,, så snart säger väl kroppen ifrån......


Men det är beteendet inne i bilen som är mest oroväckande...

Gozzi har åkt mycket bil,, och alltid älskat det...

Nu plötsligt blir han helt rabiat bara vi ska åka dom ca 7 kilometrarna till SSBK...

Han hässjar,,, klättrar på väggarna,, och klämmer sig emellan lastgallret, fastnar och får som panik...

Konstigt tyckte jag,,, tills jag träffade en tjej på SSBK som också har russlar...

Den gången var inte Gozzi med,, och hon frågade ju såklart vart han var...


Jag berättade som det var,, och sa att det var skitjobbigt att ha honom i bilen,, och då berättade hon att hennes russel också betett sig precis så,, och då visade det sig att den hunden blivit dement...


Det lät ju inte så jäkla upplyftande,,, men som den kunskapstörstande individ jag är,, så åkte jag raka vägen hem och googlade på allt jag kunde hitta på demens hos hund...

Och det är nog så att vi får inse att vår lilla Jack Russel börjar bli dement...


Han har börjat kissa inne,, vilket inte är så kul,,, speciellt inte med tanke på att det ställe han valt ut som sin pissoar är mina mossgröna sammetsgardiner i matsalsdelen...

Han kanske tror att dom är en gran....


Igår fann jag honom sittande bakom en blomma,, och bara stirra rakt in i väggen...

Nä,, det känns inte så upplyftande med den lelle Gozzen....


Liten Gozzi 8 veckor gammal då jag hämtade honom i närheten av Lindesberg  


SnyggoGozzen 3 år gammal....

 


Usch ja,, det finns verkligen en baksida av hundägandet!!!!


Till något lite skojjigare då....

Iallafall för oss.....

Jag flyttade tidigare på en jacka i garaget,, som inte använts på länge,, och som hängde på en krok,,,,

Och vad hittade jag där??????


Jo,,, Kvallistorna från SM i rapport 2010 och 2011

Vi hade skrivit ut dom, laminerat dom,, och satt upp dom på en vägg i garaget...

Snacka om Magiskt SuperHärlig Nostalgi!!!!!


Här är från 2010,,, första året SuperD kvalade,,,, Åhhh va jag önskar jag kunde dra tillbaka tiden....

 

2011 års kvallista,,,, tänk va många nya vänner vi fått lära känna Tack vare SuperDollar...

 


Så kul att hitta dom gamla solblekta listorna där på garageväggen,,,, en anledning till att jag nu tamejtusan inte vill sälja huset...

Tänk så mycket härliga minnen vi har här,,, allt kul vi fått uppleva tacka vare Dollar...

 

Och på tal om kuliga saker....

Vi har bokat in årets första läger....

Det blir rapportläger Valborgshelgen...

Ska bli Superkul,,,, träning i dagarna fyra med Underbart Härliga människor,,, Oj va vi ser fram emot,,, inte bara träningen,,, utan även det härliga umgänget runtomkring...


Nu firar vi helg i det Dollarianska hemmet.....

Fredagen den 13:e är snart förbi utan några större blesyrer so far....

Hoppas det håller i sig...

Spännande att se vad helgen har att bjuda på!!!!!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards