Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Ia Weylandt - 22 februari 2015 17:00

Snacka om att hakan blev lång, när jag tittade ut imorse och det var alldeles vitt....

Vart fasiken tog våren vägen???


Plankorna igår blev supergoda,,,, och ganska vackra också om jag får säga det själv...

 

Våra Fantastiska diskmaskiner fick ett härligt kvällsjobb med att slicka upp resterna....


Detta är en Dollar'deLuxe-07,,, en rutinerade diskmaskin som varit med förr....

 

Rookien, en GlockPerfection-14,, gjorde sitt första plankjobb och klarade det med bravur..

 

Själv satt jag både länge och väl framför brasan med ett glas rött och bara njööööt...

 

Vem behöver TV och Mello,,, när det finns öppen eld....

Inte jag iallafall......


Vi vaknade tidigt imorse, pigga och utvilade...

Jag får ju lite dåligt samvete över Dollar när vi tränar rapport med Glock,, speciellt sådär tidigt på morgonen,, så därför vill jag att Dollarn ska rastas ordentligt innan...


Så medans Thompa stack till golfbanan för en timmas promenerande i snöslasket,,, så packade jag ryggsäckarna,,, bakade baguetter som fylldes med kycklingröra,,, skar upp korv och leverpastej,, och kokade varm choklad.


Vi packade sen in allt i bilen,, och stack direkt när T var tillbaka...

Kom fram till samlingsplatsen i god tid,,, och tog först ut båda två på en rastningsrunda i detta vackra vädret...

 

Sen gick jag en sväng ensam med bara Dollar,, och vi körde lite lydnad utefter vägen...

Fritt följ, inkallning, framåtsändande och skall....


Det Vackraste jag vet!!!!

 


Sen var det Äntligen dags för rapport....

Dagens upplägg såg ut som så,,

att vi skulle gå ut en grundsträcka på 450m, sedan göra en förlängning på ca 150m, för att avsluta med en 400meter förlängning med en vinkel...


Vi bestämde att Glock bara skulle gå dom 3 första sträckorna,,, och sen skulle jag gå ner och hämta Dollar som skulle få gå dom 2 sista...

Kändes mycket bra i mattes ångesthjärta....


Vi förbereder oss på A-stationen

 

Fina Enduros Granit (Nisse)

 


Husse och Glock går ut till B.....

 

Det är inte helt lätt att gå med honom,,, benen är mer i luften än i marken....

Måste träna mer på att gå i koppel,, men det är ju så jäkla tråkigt....

 


Taktiksnack på A

   


Det blev en mycket bra träning på flera sätt, där Glock utsattes för störningar som han inte är van vid,, och vi inser vad vi behöver träna mer på...


När T skulle skicka första skicket från B-A,, så skällde en hund som var kvar på stationen till just som Glock stack iväg,, och hundens husse skrek då TYST till den...

Och det var tillräckligt för att den lille Glocken skulle göra en tvärnit och vända tillbaka till husse igen...


Och det som var "bra" med det,,, var att det blev liksom inget kvarstående av det,,, utan Thomas gjorde om framföringen och skickade direkt igen,, och utan några som helst tveksamheter drog han iväg i full fart....


Från mig gick han iväg i full spruta,, men tror nästan benen ska slå knut på sig själv....

   http://youtu.be/d3aasXxXLp0


Glock gick som sista hund från A-C,, och de tidigare hundarna hade kommit in lite snett och vint allihopa,,, men Glock gick exact i banan,, vilket känns super...

Duktiga Duktiga Glock....


På tredje skicket skulle Glock gå först för första gången...

Vi valde då att göra så att Thomas gick bakåt med honom i banan,, samtidigt som jag gick och mötte upp,,, visade mig snabbt och sprang sen tillbaka...


Massor, Massor med Beröm,, och sen gick jag och satte Glock i bilen och hämtade Dollar istället...

Thomas stannade kvar ute i banan och agerade störning åt hundarna som kom efter.

Det klarade dom alla med bravur...

Duktiga hundar.....!!!!


Dollar trodde nog knappt sina ögon när han kom upp till en station full av hundar...

 

Jag skickade honom som på ett frispår upp till husse på D-stationen ca 1km bort,, och Dollar visade verkligen att gammal är äldst,,, då han som enda hund bara klockrent tog vinkeln...

Förarna på D såg hundarna komma och dom andra snurrade rejält innan dom alla hittade rätt...

Finaste,,, Finaste Kung Dollar...

Tycker allt han ser ganska stolt och mallig ut där han sitter...

 

Under den tid som Dollar fortfarande var aktiv tävlingshund i rapport,,, så skickade vi honom aldrig på ett femte skick,,,

Men nu som glad pensionär fick han även springa dom ca 1000 metrarna tillbaka ner från D-A...

Tror och hoppas att han är nöjd med sin dag!!!!


Avslutade med varm choklad, kycklingmackor och bra eftersnack....

 

Dollar nöjd åskadare...

 


Sen lämnade vi Enköping och begav oss tillbaka till Stockholm igen...

Stannade på Västerängarna på vägen hem och gick en runda med hundarna...

Vi var hemma vid 15-tiden, och efter vibb och mat är det nu ett nöjt gäng som ligger och snarkar här och var i vårt hus...


Thomas kollar sprinten på SVT-play,,,, och jag sitter i köket med tända ljus och söndagens lilla otroligt goda Fireball...

 

Ska strax ställa mig och göra oxfilé pasta,,,, mums....


Imorgon är det måndag och en ny arbetsvecka tar sin början....

Känner mig otroligt nöjd med helgens härliga hundträning....

Vilken supermysig tid vi har framför oss nu!!!


Ha en fin vecka,,,,

Vi skrivs........




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards