Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Ia Weylandt - 15 februari 2015 17:10

Vi fick igår en Supermysig Alla Hjärtans dag kväll...

Maten var superb,, tyvärr mäktade vi inte med efterrätten,,  så den får vi försöka trycka i oss ikväll,,,,

Inget får förfaras,, och imorgon börjar bantar allvaret igen...


Däremot så lyckades vi mot alla odds hålla oss vakna för att se Fantastiska Frida ta silver i VM-slalomen...

Mellon däremot,,, är inget vi attraheras av att se,, har aldrig gjort,,, inte deltävlingarna iallafall,, sen kan jag tycka att själva finalen kan vara lite mysig...

Men vägen dit med direktkval och andra chansen känns mest som ett spel för galleriet...


Trots sen kväll igår,, så vaknade jag klockan 05,00 imorse,,,och kunde omöjligt somna om...

Det var ett tag sedan nu som jag hade dom där tidiga snurrmornarna,, men imorse var det som sagt dags igen...

Nu tror jag att en stor anledning var min braiga bok som jag började läsa igår....

Såååå Bra,,,, och jag ville bara upp och fortsätta läsa...


Så jag gick upp och la mig i Jesper's gamla rum,, det som Feng Shui kvinnan som var här för drygt ett år sedan, var husets mest harmoniska rum,,, jag är beredd att hålla med....


Där låg jag iallafall och läste ända tills jag klockan 08.00 fick ett SMS från Thomas (som befann sig på nedervåningen),, där han skrev att han stack till skogs med hundarna.....


När Thompa och hundarna kom tillbaka vid 09.30 hade jag fortfarande inte kunnat slita mig,, utan låg kvar och läste i godan ro.....

Gick iallafall upp och käkade frulle med T,, men så fort sista tuggan på mackan var svald så kröp jag tillbaka i sängen tillsammans med kriminalkomisarierna hos Hammarbypolisen.


Boken,,, och hela serien,,, är så J****a bra,, och jag vet ärligt inte vad jag ska ta mig till när den är utläst,,, detta är den sista boken av en serie om 6st,, och enligt vad jag hört, så ska det inte komma några fler...


Eller det första jag ska göra är att läsa om alla 6,,, jag läser alltid böcker 2 gånger,, det pga att när jag läser en bok för första gången,, är jag så jäkla otålig och vill bara komma till slutet för att få reda på hur det slutar,,,

Det gör att jag hoppar över vissa sidor,, och skumläser andra,, och på så vis ofta missar viktiga detaljer,,, det tar jag igen, när jag läser böckerna för andra gången,,, och har jag lite tur,, så har jag lyckats glömma vem som är mördaren....


Vid 12-tiden lyckades jag iallafall slita mig,, och fick lite dåligt samvete över det fina vädret som var utanför,, och där låg jag och bara läste...


Thomas är så gullig,, jag gick ut och sa att jag var redo att hitta på något,, men att jag helst av allt skulle vilja ligga och läsa hela dagen,,,,

Och hans svar var,,,,

-Men gör det då,, jag kan ta hundarna!!!!


Jag tycker det är så rart,, men samtidigt ville jag ju ut i vårsolen....

Så vi packade in oss i bilen och stack även denna vackra dag ut till Gålö,,, för stärkta av gårdagens lyckade spår,, så ville vi spåra mera....


Nu höll det på att gå åt fanders redan från början,, då skyltarna med "jakt med hund pågår" mötte oss direkt vi svängde av från Dalarövägen...


Men nu har det ju sina fördelar att vara sambo med en jägare,, och som dessutom är en i Gålö's jaktlag..

Thomas tog reda på exact vart jakten pågick just denna dag,,, och vi fick tillåtelse att hålla till på ett område som dom inte skulle vara på under söndagen...


Det området låg ganska mycket i norrläge,, vilket gjorde att det var en hel del snö i just det skogspartiet,,, förutom ett ganska långsmalt område i en slutning mot söder, som var helt snöfritt...

Jag valde det snöfria området till Dollars och mitt spår,, så det blev ett ganska avlångt spår,, med massor av roliga vinklar och serpentiner.....

Kryssen är apporterna....

 

Thomas gick ut ett spår till Glock som liknade ganska mycket det som han gick ut igår... 

Ca 300 m,, 2 vinklar,, fast idag åt vänster istället för gårdagens högervinklar,,, 3+slut....


Skillnaden idag från igår,, var att det blåste ganska hårt,, vilket gjorde att vi lät Glocken's spår få lite längre liggtid......


Glock var skittaggad när han togs ut,, och spårselen sattes på....

Dumt nog så var Gozzi med idag,, och just som Glock ska börja spåra,, så sätter Gozzi igång att ljuda som en mistlur i bilen,,, antagligen sur över att han fick stanna kvar,, och Glock komma ut...

Jag skrek då TYST!!!! till Gozzi,, och det räkte för att Glock helt skulle komma av sig, sluta spåra, och isället vända all sin uppmärksamhet mot Gozzi i bilen...


Jag fick lov att flytta bort bilen en bit,, och efter det var det inga som helst problem att få Glock att välja spåret,, jättefint spårade han,, och med superfina pinnmarkeringar...

Man lär så länge man lever,,,,,

Glock var såååå nöjd över att få komma och visa slutpinnen...

 

Finaste GlockiPlockiPinn!!!!


Även denna dag åkte vi ner till Gålö Havsbad och gick en prommis innan det var dags att släppa SuperD på hans trixiga spår...

Ganska blåsigt,, och ganska mycket mer folk än dagen innan,,, vilket vi inte gillar...

Vi vill vara själva i Paradiset!!!!


Släppte Dollar på spåret lite innan 2 timmars liggtid,, och det blir sån jäkla skillnad...

Satan i Helvet så stark han blir,, ju kortare liggtid spåret har....

Jag hade fullt sjå att hänga med idag,,, hängde och slängde längst ut i spårlinan,,, och det är tamejfaaaan ett under att han löser vinklarna så fint som han gör utan någon som helst hjälp från mig....


Men löste det gjorde han,, alla pinnar och slutet med hem....

Han ÄR Fantastisk!!!!


Igår när jag var ute på morgonprommisen,, så blev jag så vansinnigt sugen på att köra ett uppletande med Dollar,, va ett tag sen sist....

Gick förbi Södras ruta, och såg att den såg helt körbar ut....


Så på vägen hem från Gålö stannade vi på SSBK och gick upp och vallade rutan...

Eller Glock, Gozzi, Thomas och jag vallade,,,

sen gick T,G,G en prommis medans Dollar fick leta....


Han gjorde det mycket bra,,, 3 snabba,, sen lite svårt med ett litet plaströr som låg på mitten,, men han gav inte upp utan letade tills han fann det...

Duttigaste Dollar....!!!

Ska bli så spännande första gången vi ska testa med Glock....!!!!


Hem och la Dollarpojken på vibben.....

Oj som han njuter,,, idag somnade han och drömde till och med...

 

Efter vibben blev det nagelvård för alla 3....

Glock är precis lika duktig som Dollar på att få klorna klippta,, han bara ligger på sidan och är bäst..

 

Sen slocknade den lille Sheriffen i soffan och sov så skönt....

 


Jag ställde mig i köket och har stått där sen vi kom hem....

Gjort matlådor till Jesper,,,,!!!!

Och till hjälp har jag haft en liten härlig Fireball som värmt strupen...

Mums...

 


Till middag ikväll blir det hemmagjorda Calzones....

Typ,,,,

 

Gjorde dom förra helgen,, och det var såååååå jäkla gott,, så jag bara kände att jag måste bjuda Jesper på den magiska skapelsen....

I grundreceptet ingick skinka, men jag bytte ut det mot kyckling och bacon,, och dessutom kokar jag egen magiskt god tomatsås,, istället för köpt...

 

Alltså det var så gott så det k******e i munnen på mig.......

Medans tomatsåsen kokar ihop smaskar vi på Brietårta,,,

 

Inte helt fel,,,,

dessutom mysar jag lite framför datorn...

Lite rött,, lite brie,, lite oliver,, lite ölkorv....

En söndag när den är som bäst....

 

Fortfarande tänds det en hel del ljus i vårt hus,,, men snart är den tiden förbi,,, oj så mycket ljusare det blir för varje dag...

Härligt!!!


Nu väntar arbete en vecka igen...

Blir tyvärr inget Tärnsjö nästa helg heller....

Jag ska bort med jobbet torsdag/fredag,,,,

Eller bort,,, ?????

Jag ska ända till Globen,,, ca 15 minuter hemmifrån...


Men vi har årets Hockeyevent för våra kunder...

Vid det eventet får våra härliga kunder komma och spela hockey,,,


Oftast har vi fått spela i "rätt" lag och färger,,,,

Nedan är jag,, i Världens Finaste kläder...

 

Men jag har även fått förnedra mig med att hamna i fiendens omklädningsrum....

Det är jag där längst till höger,,, i kjol,, förstår inte hur jag tänkte....

 

Hur som,, ett trevligt event är det...

Vi spelar,,, käkar middag på Hovets VIP hylla,, kollar match,, iår är det DIF-Växjö,,, och sen slaggar jag över på Globen Hotel för att konferera hela fredagen...


Så för att förklara varför vi inte åker till Tärnsjö,, så beror det på att jag är borta på torsdagskvällen,, och den kvällen behövs för att packa och förberede inför Hobbehelg....

Nu går Allt bara man vill,,, och jag tror att hade vi vetat att det var barmark däruppe,, så hade vi åkt,,, men nu har vi bestämt att det inte blir så,, utan vi stannar hemma och tränar istället...


Söndag kväll och vi håller tummarna Hårt för våra svenska herrar i VM-slalomen...

Hoppas även kunna hålla mig vaken för att se nya avsnitten av fantastiska Arne Dahl serien som börjar ikväll...


 Väl mött med ny vecka,,, på språng mot våren!!!!









Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards