Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Ia Weylandt - 20 februari 2015 18:16

Det bästa med att vara borta,, är att få komma hem till de sina igen!!!!


Men som vanligt när jag är borta med jobbet,,, så det så trevligt...

Det kändes dock lite larvigt att bo på hotell 15 min hemmifrån,,,,

men det var samtidigt ganska skönt igårkväll, när hockeymatchen var över,, och det tog 10min så låg jag mellan rena svala hotellakarn,, utan en endaste uns av hundhår eller grus från dito...

Och vem säger Nej till en hotelfrukost liksom???


Vi började på torsdagen morgonen med konferans på Globe Hotel fram till lunch,,,

sen mötte vi upp våra inbjudna kunder och åt en härlig burgare på O'Learys...

Alltid lika smaskigt!!!!


Tog oss sen bort till Hovet för årets match,,,

Pga min fortfarande onda tumme,,, kunde jag inte vara med som spelare på isen,,, utan jag fick istället agera coach, tillika sargöppnare vid alla byten...

Iallafall det sista uppdraget,, att öppna dörren,,,, skötte jag med bravur,,, däremot förlorade "mitt lag"...

Shit Happens...

 

Men stämningen var på topp,,, och jag fick iallafall ta en selfie med Världens Vackraste klubbmärke....

  


När spelarna var nyduschade och fräscha gick vi på en mycket bra och givande föreläsning,,,, och sen var det hög tid för oss att inta våra platser på Hovets VIP-hylla för att imundiga en god middag, och samtidigt kolla på kvällen match DIF-Växjö...


Nu hejjar ju jag på AIK,, men jag är för den sakens skull inte sämre än att jag håller på ett Stockholmslag om AIK inte spelar...

Tyvärr förlorade DIF,, men det var en ganska spännande och rolig match,, många mål blev det....


Några fortsatte sedan kvällen på intilliggande krog,, men jag valde att krypa ner i sängen,,, och sov ovanligt gott för att vara på bortaplan...


Under hela fredagen konfererade vi i Globen Hotels konferanslokaler....

Det är skillnad på konferansanläggning, och konferansanläggning....

Föreläsarna prioriterar och betygsätter säkert sånna saker som ,, ett bra ljudsystem,,, fungerande dator,,, bra luft i rummet,,, etc etc,,, ger dom säkerligen 10poäng på....


Själv,,, det som jag prioriterar högst,, och som idag gav Stockholm Quality Globe Hotels det ABSOLUT högsta betyg man kan få.......

Är en egen Glassmaskin i konferansavdelningen...

 

Tänk att under en hel dag,,, i varje paus,,, kunna gå ut och hämta sig sin egen glass....

 

Jösses amalienborg,,, det blir ingen vägning denna vecka heller,,,,,

Men det var det Tamejfaaaaan värt!!!!!

 


Förutom Maniskt glassätande under hela dagen,, så upptäckte jag en sida hos mig själv,, som nog inte bara förvånade mig själv,, utan även fick resten av sällskapet att typ tappa hakan...

Är jag botad?????


Vår sommaravslutning iår kommer att ske i juni i vackra sommarstaden Båstad...

Vi fick själva välja om vi ville ta oss fram och tillbaka dit med flyg eller tåg....

Och alla nu som känner mig,, eller som läst bloggen,,, vet ju hur jag känner inför att flyga...

Så vad tror man då att jag väljer????


Jo,, jag sitter där i mitt sinnes fulla bruk,, och väljer flyget!!!!!!

Vem ÄR jag egentligen??? Trodde åtminstonde JAG kände mig!!!!


Men saken är den att jag sitter här hemma,, ett gäng timmar senare,, och känner mig nöjd med mitt beslut...

Tåget tar 5 1/2 timma,,,,   vs,,,,,,  flyget som tar ca 1tim....

När jag vill hem,, då vill jag hem,,, och tanken på att vissa skulle kunna ta sig hem på bara ingen tid alls,, medans jag skulle missa en massa värdefull tid med de mina,,, det känns inte Okey,,,,,

Så därför,,, valde jag flyget,,,, hoppas jag inte ångrar mig när det väl är dags!!!!!


Däremot,,, så blir det inget flygande till England för att kolla fotboll för min del...

Ni vet,, resan jag vann tidigare iår....

När vi tidigare i veckan fick besked om vilken helg det gällde,, så var det absolut den enda helgen på hela våren som jag inte kunde....


Eller kunde och kunde,,, jag hade kunnat,,, men det handlar om prioritering,,,,

I vår familj prioriterar vi våra hundar och framtiden med dom,,,, jag hoppas att få anledning att återkomma i ämnet,,

men ännu är det inte läge för några avslöjanden....

Lite tråkigt såklart att inte få hänga med på resan,, men jag hoppas ju att det är värt det!!!!


Till något roligt då istället.......

Årets bilförhandling för mig är klar.....

Även om det känns som igår,, som jag bytte bil,, så är det trot eller ej dags igen nu till hösten....


Det är lite nervöst innan vi får veta vilken bilmodell det blir som vi skall komma att köra nästkommande 3 år...


I år var det flera olika bilmodeller på tapeten,,,,

Jag bryr mig inte speciellt mycket om märken och vad bilen heter,, däremot så har vi ju ett personligt intresse iochmed att det inte är många personbilar som får dra en husvagn av Hobbes storlek...


Det var något som vi var mycket medvetna om när vi köpte Hobbe,,, men jäklar va jobbigt det känts under tiden som ovissheten i vilken bilmodell det skulle bli fanns...

Vi har ju verkligen lärt oss Älska denna Underbara Hobbehusvagn,, men vi började faktiskt kolla runt på något mindre,, ju längre bilförhandligen drog ut på tiden....


Sen i slutet på januari,, så fick vi besked om att det stod mellan två olika modeller som båda skulle klara Hobbe's vikt,, och då pustade vi ut litegrann,, men höll ändå tummarna mer för den ena, än för den andra...


I måndags mitt på dagen fick jag ett mail där det i rubriken stod att årets bilförhandling var klar...

Shit,, jag vågade inte öppna det från början...

Drog ut på det,, men till slut körde jag åt sidan i en gränd på Kungsholmen,, och öppnade mailet.....


Och TADAAAAAAA!!!!!!!

Vår drömbil var ett faktum....

 

Underbart,,, !!!

Nu har vi säkrat tre år till med Hobbe,,, och sen får vi se,,,, då blir han ju ändå åtta år,, och det kanske är dags att byta ut honom ändå....


Det var vi ju naturligtvis tvungna att fira på något vis....

Och eftersom det var Fettisdag,, så blev ju det naturliga valet att fira det med varsinn semla...

Nu är ju inte jag någon semmelfantast,,, Thompa gillar det med varm mjölk (pensionärsvarning hörde jag på radion)......


Däremot,, så gillade jag ideén med Semmelwrapsen jag hört talas om....

Så in till Tösse's bageri på Östermalm för att brottas med miljoner andra stockholmare denna tisdag,,, men jag vann,,,,,

 

Och Jädrans i Havet va goda dom va!!!!!!

Allt blev så jämt fördelat,,, varje tugga innehöll en liten bit av allt det goda liksom...

Jesper va lika lyrisk som jag,,,

Thompa va sådär,, han gillade den,,,, men föredrar nog att äta semla på pensionärsviset....


Turligt nog för min del,, så slank wrapsemlan ner på tisdagskvällen efter att jag, hundarna och Fru Abbot traskat milen i Brantbrink....

Underlaget på tisdagen var faktiskt bland det bästa på länge,,,, och jag var full av energi när vi även möttes upp på onsdagskvällen för ytterligare 10000 meters traskande...


Men Kära Nån,, det är tur man inte vet vad man ger sig in på när man påbörjar prommisen....

Tyngre än tyngst var det att gå i den moddiga snön,, och kroppen värkte värre än värst när det äntligen var över....


Thompa och hundarna har föresten haft det bra när jag varit borta....

Dom har knallat i Hagaparken och på SoSu under dagtid,, och på golfbanan kvällstid...

Promenaderna är i princip snöfria nu,, och bilderna jag fått skickade till mig ger en sån härlig vårkänsla så det spritter i kroppen....

   

Underbara Härliga Tid vi har Framför oss nu!!!


Underbara Härliga Hundar vi har,, som kryper upp tillsammans,,, alltid nära....

 


Ser fram emot mycket härlig hundträning i helgen...

Trevlig Helg!!!!!!!!!!






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards