Direktlänk till inlägg 15 september 2016

Inget har hänt,, ändå händer det MASSOR.......

Av Ia Weylandt - 15 september 2016 18:45

 


Det svänger fort i Hockey,,,,

Brukar man säga,,,, men frågan är om det inte Svänger Jävligt mycket fortare här på Sjövreten....

Jag tänkte att eftersom det var konferansvecka för mig,, så skulle jag absolut inte ha något att skriva om såhär på torsdagskvällen då jag gästspelar i mitt hem...

Men OJ vad saker som hänt....


Måndagskvällen spenderade jag och Glock i fårhagen tillsammans med härliga vallgänget...

 

Och nog tusan tycker jag att vi gör framsteg,,, jag och den Underbara Sheriffen...

Och roligt har vi,, och lärorikt är det,,, inte bara när Glorre och jag är inne i träningshagen,, utan det är jäkligt nyttigt att kolla på alla andra också...

Alla hundar är så olika,,,!!!!


Thompa och Dollar hade en härlig kväll hemma i våra hagar....

 

Av all fysträning vi gjort under alla åren med Dollar,, så avskydde han det mesta,, men något som han verkligen gillade var att springa brevid 4-hjulingen...

Denna måndagskväll körde Dollar och Husse lugnt runt i markerna och kollade staketen...

SuperDollarn njöt av varje sekund... Och husse också förståss.....


Anledningen till staketkollen beror på att vi nog snart är en ganska så STOR familj här på Sjövreten...

För trots att vi ju sa innan att vi skulle vänta till våren,, så verkar det inte bli så....

Thomas har suttit många timmar på Hästnet och kollat annonser,, och sagt att han vill ha en häst ganska så omgående...


Själv har jag hållit hårt på att vänta,,, men sen i helgen så rycktes jag liksom med och började kolla annonser jag också...

Klart vi skulle ha varsin häst,,, vi ser ju fantastiska ut på hästryggen,,, eller????

 

Men sen när jag började tänka efter,, så känner jag ju att ,,,

-jag vill ju inte ha en häst,,, inte nu iallafall...

Jag vill hålla på med hund,,, jag vill ha får,, jag vill ha en hund till...


Thomas tog mitt beslut med ro,,, och verkar cool med att få agera cowboy på egen hand här på Sjövreten en bra stund framöver....

Och Läckrare Cowboy får man ju leta länge efter....

 

Eller hur?????


Å på tisdagen då, så stack jag iväg på konferans på vackra Marholmen i Norrtälje....

 

Som vanligt några härliga, fina dagar i goa kollegors sällskap...

Det kommer att hända grejjor framöver....

 

Taggad till tänderna nu att sätta fart med hösten mål...


Thompa and the Dogs har haft det bra medans jag varit borta,,, som vanligt,, trots att jag inte tror det innan...

Dom har gått prommisar i vackra Hagaparken,,,,

 

Dollar har ju blivit både klappad och fått komplimanger av vår vackra kronprinsessa där i parken,,, men Glock har hon ännu hittils inte fått äran att träffa...


Dom 3 muskertörerna har även kört lydnad på SSBk när dom ändå varit på tur i Stockholm...

Varmt, varmt, varmt,,

 

Vilket härligt jäkla septemberväder vi har....


Thomas har inte bara varit en aktiv hundtränare dessa dagar,,,,,

Utan han här även hunnit med att utöka vår familj bara lite grann...

Typ,,, så har han köpt detta vackra unga 6-månaders halvblodssto....

 

"Nanny Girl" heter hon,, och kommer att flytta hit förutsatt att hon går igenom veterinärbesiktningen...

Eftersom "NG" inte får bo ensam här på gården,, så passade husse även på att köpa ett litet sällskap till henne...

Så Välkommen säger vi även till denna lilla rara schettis....(vetrinärbesiktning avgör även där)

 

Och eftersom min sambo är världens bästa,,, så har han ju såklart inte bara sett över sina egna behov,, utan även mina...

Vilket innebär att så fort vi fixat staketet så kommer vi att få låna en 8-10 får som ska få gå här...

Så nu blir det till att börja hårdplugga fårkunskap...


Nä,,, som sagt,, här på Sjövreten händer det absolut ingenting....

Eller jo just det...

Min Kroatien resa har hamnat lite i farozonen...


Fick svar från röntgen förra veckan, och det visade sig att menisken fått sig en törn och behövde behandlas med hjälp av en titthålsoperation... 

Kanon,, svarade jag personen som ringde,,,,  när kan jag komma,,, trodde typ dagen efter...

-Jo vi har bokat in dig den 14/11 kl 09.15,,,

WHAT?????

jag började nästan grina i telefonen,, skulle jag behöva gå med denna jävla smärta i över 2 månader till...???

Visserligen har jag bra värktabletter,,, men min jävla mage då,,???

Hur länge ska den orka stå ut????

JaJa,, bara gilla.... jag är ju typ inget akutfall,,,


Och sen som en skänk från himmelen så får jag ett telefonsamtal i måndags,, där jag får frågan om jag vill ha en återbudstid tisdagen den 20/9 kl 14.30

JAAAAAAAA,,, svarar jag,,,utan tanke på vare sig tid eller rum...


Åsså Attans när jag lite senare kollar i almanackan,,, så inser jag att det är 14.30, dagen innan mitt plan lyfter till Kroatien kl 09.30 dagen efter...


Så nu står jag inför valet och kvalet...

  • Skippa läkartiden och dra till Medelhavet...
  • Ta läkartiden och skippa Medelhavet.....
  • Ta läkartiden och chansa på att åka till Medelhavet...

Som vanligt,, så har jag Världens Bästa Arbetsgivare,, som låter mig själv fatta beslutet hur jag vill göra...

-Tänk på att din Hälsa Alltid går först,,, och bestäm därefter var rådet jag fick,,,,,


Så nu sitter jag här,,, väljer mellan Hvar i kroatien....

 

Och en titthålsoperatioen i knät.... där dom ska köra in 2 eller 3 lååååånga nålar i mitt knä..

 

Huij,,, jag har tack och lov några dagar på mig att bestämma..!!!

Rysprickar över hela kroppen när jag tänker på dom där nålarna....


Men nu är det torsdagkväll,, och jag är lyckligt hemma på Sjövreten igen...

Konfan fortsätter imorgon,, men ikväll kan jag sova i min egen säng igen...


Thompa han jobbar på därute på gården...

Jag har dammsugat och städat hela huset,,, ett hett tips är att ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG, skaffa VITA golv om du har hund...

Jösses som all skit syns...


Som sagt,, inget har hänt denna vecka,,, men MASSOR av hänt.....!!!!!




 








 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards