Alla inlägg den 10 november 2017

Av Ia Weylandt - 10 november 2017 18:00

Cooolt,,, jag har öppnat min dator för första gången på jag vet inte hur länge...

Änvänder ju mest paddan nu förtiden...

Men det var kul,,, hittade en massa gamla fina foton,,,

och framförallt gamla blogginlägg från förr...

Hittade ett roligt från bloggen 2014, men händelsen utspelade sig redan 2012...

Tänks så Fantastiskt många roliga minnen han bjudit oss på,,,

Denna Mycket Högt Älskade SuperDollar....

 


Läs och njut.......



I maj 2012 tog SuperDollar sitt 3:e spårcert i fina Underbara Knivsta,,,och kunde där efter lägga titeln ”SpårChampion” på sin meritlista…

Sättet han gjorde det på, var faktiskt ganska roligt,,, och en dag vi kommer att minnas för alltid…

Vet att jag skrivit om den tidigare,,, men jag gör det igen…


Vi skulle tävla rapporten i Knivsta på söndagen,, och var även anmälda till spårtävlingen på lördagen,,, men lottades som 17:e reserv…

Eftersom vi ändå skulle ta Hobbe upp, så chansade vi, och åkte upp redan på fredagskvällen,,,

Någon ordinarie kunde ju strunta i att dyka upp på lördagsmorgonen,, och då skulle vi stå redo och beredda med spårselen i högsta hugg…


 Vi övertalade även våra goda vänner Jaegrarna att hänga med upp på fredagen,, även dom skulle tävla rapporten på söndagen…

Och den fredagskvällen,,, kommer föralltid att bli ihågkommen som kvällen då Herr Jaeger blev utan middag…


Vi anlände till Knivsta nån timma innan Jaegrarna, och hade redan hunnit smaka på vinet när dom såsmåningom rullade in på Knivsta BK…

Herr Jaeger var hungrig redan då,,, men vi bjöd in dom på en liten välkomstdrink i Hobbe,, innan det var dags att sätta igång med middagsmaten…

Och se där,,, blev vi liksom kvar hela kvällen,,, medans vinflaska på vinflaska tömdes…

Herr Jaeger tjatade ett par gånger efter mat,, men vi andra 3, var fullt nöjda med det vi hade i glaset,,,

Till slut tog jag fram vårt frukost bröd och bjöd Mr J på en macka,, och sen fortsatte vi vinpimplandet…


Det blev nog en hel del vin,,, och det blev nog ganska sent innan vi kom i säng…


För inte tusan hörde vi väckarklockan på lördagsmorgonen,,, utan vi vaknar av ett sjuhelsikes bankande på Hobbedörren…


Thompa tassar upp i den råkalla gryningen och möts av en röst utanför som säger ,,,,,

-det är ett återbud,,, vill ni vara med eller?????

Det var vår snälla klubbkompis, vars fru fanns i startfältet, och som visste att vi åkt upp för att hoppas på tur,, som kom och väckte oss…

Eftersom jag inte vill nämna några namn i bloggen utan att fråga om lov först,, så kallar jag honom Mr Pysen…


JAAAA,, svarar Thomas,,,

BRA,,, säger Mr Pysen,,, det är lottning NU!!!!!!


Oooops,,, Thompa hoppar i kläderna,,, så även gör jag,,,,

Jag ger hundarna mat,, och tar ut dom på en snabb rastningsrunda…

Regnet fullkomligt VRÄKER ner…


När jag efter ca 10 minuter kommer tillbaka,,, möter jag Thomas,,, som säger,,,

-Jag fick startnummer 13,,, ska in på lydnadsplanen om 10 min….


Ingen jättebra uppladdning inför att gå in på lydnaden,,, men dom gör det ändå OK…

Regn och Rusk väder är inget som någonsin påverkat Mr D,,

tvärtom,, så är nog till hans fördel….


Efter ett par timmars väntande var det dags att släppa på spåret,,, efter ett litet snurrigt upptag kommer dom iväg,, och ca 30 min senare är dom tillbaka, nöjda och glada med 1 pinne bort…

Det visade sig sen, när vi kom tillbaka till BK’n att 10/15 brytit efter spåret,,, och dom fyra övriga som var kvar,, hade fler pinnar bort än Dollar…


Uppletandet kommer jag faktiskt inte ihåg hur det gick,,, men jag minns att han hade högst betyg av alla dom 5 som var kvar…


Nu började pulsen höjas,, endast platsliggningen mellan ett SpårChampionat eller inte…

Blev lite nervösa, när föraren till hunden som skulle ligga brevid Dollar meddelar, att hon haft stora problem med att hunden lämnat platsen på dom senaste tävlingarna…

Och mycket riktigt,,, det gjorde den även denna regniga eftermiddag…

Men den lämnade bara, och tassade efter sin matte,, och Dollar låg kvar…

PUH!!!!


JippiTjoohoooo,,, så glada vi blev när det var dags för prisutdelning,,, och Dollar fick mottaga den eftertraktade blå/gula lappen…

Dessutom fick han sitt namn inristat i vandringspriset som segrare i  Walloxkampen,, som Knivstas vår tävling kallas…

Där kommer hans namn finnas kvar för alltid!!!!


Tack SuperDollar,, och även Ett STORT Tack till Mr Pysen,, utan hans knackning på Hobbedörren,, kanske inte SpårChampionatet funnits….


För vi har ju inte direkt varit flitiga att tävla spår med SuperDollar…


För att få Championaten offentliga måste man ansöka om dom,,, och det var i alla fall på den tiden 2012,, en ganska så krånglig historia vill jag minnas…

Sedan tidigare så hade vi ju BruksChampionatet,,

men hade inte ansökt om RapportChampionatet,,, när nu spårtiteln kom, så tänkte jag ändå att det kan ju vara värt besväret,,


Så jag fyller i alla papper och skickar in,,,

Och inget händer….

Det blir september,, och fortfarande har jag inte hört eller sett något…

Tänker att ,,,, Asch,, det har ju varit semestertider,,, det kommer nog…

En kompis, tar sitt 3:e cert i september 2012,, ansöker om championatet,, och får tavlan och titeln i oktober 2012…

Då börjar jag ju undra….


Skriver till SKK,, och får svaret,, att dom ligger efter som bara den,, men att tavlorna ska komma…

Minns nu att vi snackar 2012…..

Jag tänker att vår ansökan måste kommit bort,, men orkar liksom inte bry mig om att fylla i en ny,, så besvärligt måste det ha varit,, vet inte om det är lättare nu…

I alla fall,, nu är det september 2014,, och förra veckan gick jag runt i huset och letade efter det bästa stället att hänga upp den otroligt fina tavlan vi fick från SBK’s Stockholmsdistrikt…


Thomas säger,,,

-Häng den brevis championattavlan (brukschampionatet)….

Och DÅ,, slår det mig plötsligt,,,

Vart Faaaan tog dom andra tavlorna vägen??????


Går in i datorn,, hittar mail konversationen som jag hade med SKK för 2 år sedan,,, och skriver lite på skoj,,,

-har ni inte kommit ikapp ännu????

Detta var på onsdagen den 17/9…

Får ett mycket ursäktande svar på torsdagen att ansökan ”nog” måste ha kommit bort…


fredagen var titlarna inne på SKK hunddata…

Och idag,, mindre än en vecka senare,, kom tavlorna på posten…

Jag tycker det är skitsnyggt gjort av SKK att vara så snabba när jag väl påminde dom,,, och hoppas verkligen att handläggaren inte tog illa upp…

Jag hade ju kunnat påmint långt tidigare,,,


 Nu ska jag ut och leta ramar till dom 3 tavlorna…

BruksChampion tavlan är ju inramad sedan tidigare,, men den ramen köpte vi 2010,,, svårt att tro att vi ska hitta 2 likadana till,, och jag vill att alla 3 ska vara lika…


Vet att många fnyser åt detta med titlar…

Dom betyder ju ingenting…

Det kan dom tycka hur mycket dom vill…

Jag tycker det är kul att ha ett mål,,, för det har man ju med allt annat tävlande…

Först uppflyttning ur alla klasserna för att komma upp till Elit,, och det är ju där man sen börjar ”tävla”…

Alla får sätta upp sina egna mål,,,


Med BC,, kan ju tyvärr inte BruksChampion vara ett mål,,, men visst tusan är målet att göra honom till RapportChamp…

Nu gör vi Onsdag,, och firar en 3 faldig Champion…


Världens Bästa Mest Älskade SuperDollar!!!!

 


Ja, Kära nån så många Magiska Minnen vi har från SuperDollarns Fantastiska tävlingskarriär...

Inte lätt för KronPrinsGuldGlock att fylla dom skorna inte...

Men Sheriffen har startat bra...

Vi siktade ju som texten ovan vittnar om, att satsa på ett rapportchampionat,,,

men istället kom den första Champion titeln i spåret...

Får väl hoppas på att det även ligger ett litet rapportchampionat och lurar framöver...


Sååå Nostalgiskt det var att öppna datorn...

Lär komma fler Ia-Nostalgia inlägg....

 


Trevlig Helg!!!!!


 


 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards