Alla inlägg den 24 november 2017

Av Ia Weylandt - 24 november 2017 17:45

 

Lugn,,, om man snackar hund...

Hektisk,,, om man snackar jobb...

 

För Attans Alltså,,, jag har jobbat på mitt jobb i 11 år,,, men nu med nytt distrikt med 100% nya kunder,,, så känner jag mig som den värsta bortkomna inkompetenta nybörjaren...

Just det att jag inte ens hittar i mina nya orter,,, utan snurrar och snurrar med bilen, och slösar en massa dyrbar tid,,, gör mig gaaaaalen😖

I veckan har jag varit i tex Köping och snurrat runt,,,,  

för 2 veckor sedan hade jag inte en blekaste aaaaaning om vart i vårt vackra avlånga land Köping låg i liksom...


Men det är kul också,,, med nya kunder alltså,,,, och jag har suttit längre än vad jag har behövt på kvällarna och kollat försäljningssiffror,,,, så det blir nog bra när det blir klart....

 

Glorre drog ju på sig en sträckning i lördags,,, och i förra inlägget skrev jag att det var en bra tid att ta det lugnt...

Och visst var det väl det,,,, om man ser det i normala synvinklar...

Men JAG, hade just denna veckan behövt låååånga promenader på kvällarna för att rensa ur skallen litegrann...

 

Men istället har jag fått finna mig i att bara gå en kortare prommis på kvällen...

 

Glock visade lite halta tendenser i måndags morse,,, men efter det har vi inte sett nånting...

Men valde ändå att ta det säkra före det osäkra, och hålla honom kopplad och ta det lugnt denna veckan...

 

Däremot har det blivit en kvart på vibben varannan kväll....

Han ser ju såååå lidande ut i början,,,,

 

Men efter några minuter somnar han sött....😍

 

Dollarn,,, han somnar direkt😍

 


Den här årstiden, händer det ju verkligen inte mycket skoj,,, därför får man vara glad för det lilla...

Ett glädjande exempel är att det inte verkar gå någon större nöd på våra hundar av att stå i hundgård på dagarna...

 

Thomas kommer oftast hem vid 14.30 på dagarna, och då blir hundarna superglada,,, springer runt,,, kommer med leksaker, och bjuder upp till dans...

 

En dag denna veckan, kom han av olika anledningar hem 3 timmar tidigare än vanligt....

Och hundarna verkade skitsura....😤

 

Glock´s favvoplats är på trappan på farstubron,,,

    

Och han låg kvar,,, och kom inte ens fram till grinden och hälsade när Thompa kom...

 

Dollar såg han överhuvudtaget inte röken av...

Thompa gick in, bytte om,, kom ut igen,,, ingen Dollar...

Ropade på honom,,, och då kom han ut ur det uppvärmda hundhuset,,, gäspade, sträckte på sig,,, och verkade mest förvirrad över att bli störd i sin skönhetssömn...

 

Snacka Om att dom gillar rutiner....

 

Men glada blev dom, bär dom fick följa med husse ut på en vintrig prommis...

Dollarn Älskar ju verkligen vintern, och lever upp, och blir en vild och vacker skogshuggare...

 

Klonkan, fick bara finna sig i att ta det fortsatt lugnt....

 

Vilket skedde under vissa protester...

Älskade Sheriff,,, nästa vecka ska vi börja powerwalka på kvällarna du och jag❤️❤️

 

Att ta det lugnt, är väl inte Sheriffens favvosyssla...

I vanliga fall märker vi knappt av honom när vi är inomhus...

Men denna veckan har han bjudit oss på en headbangersshow varenda kväll...

 

Mattorna i köket far åt alla håll när han studsar runt...

 


Men ikväll har han faktiskt fått leka runt en stund med en pipgris på tomten...

Oj så Skoj😂

Så nu är det faktiskt 2 ganska nöjda hundar som vi har i vårt kök.... ❤️❤️

 


Helgen blir fortsatt lugn på hundfronten...

Imorgon flyttar förhoppningsvis Hebbe...

Skriver ”förhoppningsvis” för vi har ju inte fått in honom i transporten ännu...

Men Snälla,,, håll alla tummar✊️ Ni har...

Det kommer bli bäst för alla om han får flytta...

 

Och Imorgonkväll ska vi på lite fest, med middag och sova över..

Ser så mycket fram emot💃

Hundarna sover såklart över dom me....

 

Ha nu en ToppenTrevlig helg🍀

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards