Alla inlägg den 17 november 2017

Av Ia Weylandt - 17 november 2017 18:15

 

Gaaaaa,,,, den här förbaskade årstiden gör mig Gaaaaalen alltså....

Fy Faan va Trist att vara den Hatade månaden november😖

Finns det Liksom NÅN som gillar den????


Se nedan hur det ser ut när jag tittar ut genom fönstret just i detta nu,,  och då snackar vi att klockan är FEM på eftermiddagen....

 

Nu är det ju iofs självvalt att ha flyttat ut i skogen,,, men ändå😠😠😠

 

Och mornarna är mörka och trista dom också....

Dollar vill inte gå ut,,, han försöker gömma sig under sängen...

 

Syns jag inte,,, så finns jag inte...

Älskade hund😍😍

 

Turligt nog för Thomas, så slutar han så tidigt varje dag,,, så han hinner ännu sålänge hem, och ut i skogen innan dom sista solstrålarna försvinner ner bakom trädtopparna....

 

Och glädjande nog,,, så har Äntligen bonden tagit in korna från betet,,,,

 

Vilket öppnar upp för Ännu mer ytor för oss att promma och rida på....

 

Älskar när hundarna kan sträcka ut.....

 

För det är allt dom får i veckorna nu,,,,

promenader alltså,,,

Och jag Fattar inte varför jag har sån ångest för att Sheriffen inte får göra mer...

 

Dollar vilade helt från bruksträning 4:a månader,,,, Nov,, Dec,, Jan,,, Feb,,,,, VARJE vinter...❄️☃️❄️⛄️

Och jag hade Aldrig någon ångest över det,,, tvärtom tyckte jag det var skitskönt,,,

och suget att sätta igång igen i slutet på februari var Stort och Underbart...

 

Kan inte sätta fingret på varför jag inte känner samma lugn med Sheriffen😏

Vill träna, träna, träna vareviga dag...

Kanske tur ändå för Klonkan att detvär lite för mörkt och kallt....😜

 

JaJa,,,

Kan man inte träna i sin egen sport,,, får man väl supporta andra idrottsgrenar...

 

I måndagskväll käkade vi återigen Italienskt inför returmatchen mellan Sverige-Italien...

 

Såååååå Gott....😋

Men varför måste fotbollens avspark ske så sent???

Måndag,, man e trött,,, och jag hann somna innan matchen började....☺️

 

Men SuperGrattis Sverige 🇸🇪⭐️🇸🇪⭐️🇸🇪⭐️🇸🇪⭐️

Jag ser nyfiket fram emot vilka länder vi ska få äta mat ifrån.....🍔🍕🍣


Och appråpå mat,,, så har vi inget tema inför kommande helg heller...

Jag tror jag skrev för hårda regler,,, som gjorde att jag tappade orken lite...

Halvfabrikat,,, färdiga såser och fonder, va ju liksom förbjudet,,, så det blev för meckigt alltihopa,,,

 

Och Vem är Jag att ändra på reglerna,,, det var ju typ bara jag som skrev dom🤗

Ska ta ett krismöte med mig själv inför vårens hittepå lekar....👅

 

God mat åt jag även på torsdagskvällen,,, då jag hade äran att bjuda med kunder på en hockeymatch mellan Djurgården-Växjö..

Började med ett besök i omklädningsrummet😋

 

Det blev uppsnack och pepptalk tillsammans med DIF`s sportchef...

Det är jättekul och inspirerande,,,,

Men mitt hjärta klappar ju för ett heeelt annat lag,,,  

och på vägen ut var jag såklart bara tvungen att fota Världens Vackraste klubbmärke...❤️

 


Intog innan matchen en Supergod middag...

Dom andra åt buffé,,, men jag som inte vill äta kött,,, fick en heeeeelt ljuvlig wok med tofu...

 

Alltså det var sååå jäkla gott,,, och tofu blir mer och mer en Stooor favorit i min gastronomiska gom...

 

Och matchen????

Ja, den var väl spännande,,,,

Det jag njuter mest av, är när spelarna innan match åker in på isen medans facklorna brinner....

 

Magiskt vackert⭐️

 

Det blev sent innan jag kom hem...

Närmare midnatt eftersom det blev både förlängning och straffar innan Växjö gick segrandes ur striden...

 

Det spöregnade🌧🌧🌧🌧 hela vägen hem,,, 

Usch,,, tur det är fin motorväg hela vägen hem till Sjövreten,,, för jag tycker det är lite jobbigt med körning i mörker och regn,,, men det är Än värre om det fryser på...

 

Husse och hundar sov sköööönt när jag kom hem...

Hundarna var ute och tog en snabbkiss,,, men när jag kom ur duschen,,, så låg dom skönt deckade i sängen brevid husse....

 

Det var med nöd och näppe jag fick plats...

Klonkan flyttade sig bara jag puttade lite,,, men Dollarn låg  tungt och djupsov ,,, så jag fick sova ihopfälld som en fällkniv utan täcke....

Inte så skönt....

Men vad gör man inte för sin SuperHjälte❤️

 

Tänka sig,,, det blev ett inlägg även ikväll,,, trots att inget hänt i veckan,,,, och trots att jag inte var skrivsugen,,,

Men när jag väl sätter igång,,,, kan jag hålla på hur länge som helst😂

 

Nu väntar en helg, som börjar med Rapportträning med Botkyrkafolk imorgon...

Ser fram emot,, va länge sen,,,, hoppas få till överladdad Sheriff där vi kan försöka korrigera honom på framföring/nedräkning...

Jag har en plan🤔

 

Hästigt pyssel lär också hinnas med,,, 

Åsså hoppas jag på ett pass i vallhagen🐑🐑🐑🐑

 

Trevligaste Helgen önskar Vi🍀⭐️🎈😄❤️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards