Alla inlägg den 9 november 2017

Av Ia Weylandt - 9 november 2017 19:00

 


WOAW!!!

Länge sedan jag återvände från en Konferans med såååå mycket positiv energi, så att jag nästan spricker...

Med dom orden förstår säkert dom som läst mina tidigare inlägget, att det ”jobbiga” på jobbet fått en bra lösning...

Jag är Såååå jäkla glad och peppad just nu...🍀

 

Däremot får man ju aldrig vara riktig glad tyvärr😔

Måndagskvällens aktivitet blev en riktig besvikelse...

Och nu börjar jag på riktigt bli orolig...

Jobbet i jämförelse känns som om det kvittar....

 

När det kommer till privatlivet så börjar det handla om liv och död...

Och jag börjar känna att jag snart kommer få mitt hjärta krossat💔

 

Men det kommer jag inte skriva om här,,,, jag har berört ämnet vid några tidigare tillfällen,,, men än sålänge stannar det där,,, och jag försöker fokusera på det positiva...

 

Och positiv har jag då som sagt känt mig efter veckans Konferans....

Checkade in på vackra Quality Friends Hotel i tisdags...

Utsikten från hotellrummet på 20:e våningen var magnifik....

 


Vi konfererade klart,,, men på kvällen blev det BIO-kväll i VIP-avdelningen på Mall of Scandinavia...

 

Och vilken jäkla kväll det blev...

Även för mig som inte är något vidare stort Faan av att gå på bio...

 

Började med en trevlig mingelbuffe i faojagen innan bion....

 


Sedan tidigare hade vi fått välja mellan olika filmer att se...

Jag valde att se skräckfilmen ”DET”


VIP-salen var liten men  Mycket naggande god...

 


Och så jäkla coolt, och icke svenskt på nå vis,,, att man kunde beställa in mat och dryck i salongen....



Jag nöjde mig dock med popcorn, läsk och vatten....

   

Vin och film,,, tror jag hade renderat i 😴😴😴😴😴😴 från min sida....

För fotöljerna inbjöd verkligen till det...

Rejäla skinnfotäljer som kunde fällas i liggande läge....

 

Men sååå jäkla cooolt att ha en hel salong för bara oss som valt filmen DET....


Och jag måste säga att jag blev sååå jäkla positivt överraskad över hur bra filmen var...

Hade lite blandade känslor innan....

Men Alltså den va Skitläskigt.....

 

Jag SKREEEEEEEEK rakt ut vid ett flertal tillfällen🤡🤡🤡

MyyyyyyysRyyyyyyser!!!!!!!

😱får ryyyyys nu när jag ser bilden😱

 

 Hoppade in på O`Learys efteråt för lite lugnande med goa kollegor....

Hamnade inte alls vid ett Grabbigt bord....?????

 

1 glas skumpa🥂 och 8 öl🍻

Skumpa,,,,, de e jag🍾

 

Thompan som veeet hur orolig jag är över hundarna när jag är borta, skickade ju såklart delrapporter som visade att dom hade det bra....

 

Det lugnar ett mattehjärta❤️❤️❤️

Jaja,,, såklart även ett sambohjärta❤️❤️❤️, men det är ju en annan sak😂

 

Trevligt konfererande under hela onsdagen...

ÄLSKAR Quality Hotel,,, som har både glassmaskin och popcornmaskin på sina konferansplan...

 

Olika strössel att välja mellan,,, och jag som satt att jag inte gillar glass och lakrits i kombi...

  

Jag ljög,,,,,

Älskar vaniljglass och lakritsströssel....

Åt nog typ 5 om dagen...

På måndag är en ny dag......


Framåt kvällen  på onsdagen skulle vi leka leken ” På spåret” för att ta reda på vart nästa Konferans skulle utspela sig...

Jag var heeeelt fel ute,, men blev såååå jäkla glad, när det visade sig att vi ska åka till Ishotellet i Jukkasjärvi,,,

 

Shit, vilken dröm som går i uppfyllelse...

 

Vilken dröm som nu går i uppfyllelse...

 

För att riktigt förstärka och förbereda känslan,,, så bjöds det på vargtass i isshotsglas...

 

Sååå Coolt,,, jag försökte dricka,,,

 

Men det smakade tyvärr skit💩  redan imagen,   

Men tanken var god😂

 

Thompa skickade ännu en bild,,, som fick mig att toklängta hem...❤️❤️❤️

 

Fasiken,,, det är ju på landet jag vill vara.....


Meeeeeeen,,,,det får ju ingen större nöd på mig... 

 

Och nu kan alla som inte gillar mat sluta läsa...

För SHIT vilken kväll vi fick....

 

Inledde med Magisk Sushi 🍣

 


Sen började kocken laga mat,,, mitt framför  ögonen på oss...

 


Efter sushin blev det ris, och läckert grillade jätteräkor....

 


Bla, bla,,, bla...🍷

 

Majsigt att sitta där medans maten tillverkades....

 

Laxen var MAGISK

 



Sen var det dags för varmrätterna,,,

Och då fick La Weylandt specialkost eftersom hon inte äter kött....

 

FATTAR inte varför jag blir ”LaWeylandt” gång på gång???

I mina ögon låter det som en bordellmamma typ😱

 

Istället för kyckling ,, smaskade jag på en torskrygg som bara,,,,

 

Smäääälte i munnen...

Ser jag nöjd ut heller??????

 


Men Bästa Bästa av allt på hela kvällen,,, och som tyvärr kom in som sist när man var proppmätt var ju pilgrimsmusslorna....

 

Vår kock flamberar entrecoten framför ögonen på oss.. 

 


Dom som åt köttet älskade det,,,,

och jag verkligen toknjöt av musslorna,,,

 

Tamejfaan det Bästa jag ätit på länge... 

Efterrätten flamberades också,,,,

 

Men den var jag Alldeles för mätt för att ens orka smaka på...

Jag är ju ingen efterrättare....

 

Jag må ha varit nere och negativ det senaste året...

Men med nytt starkt blod bakom årorna,,, känner jag mig mer positiv, engagerad och motiverad än på länge...

Tror och hoppas på att det kommer bli TOPPEN nu när olika frågetecken raderats ut..

Shit som jag ska kämpa💪 Och visa att beslutet var rätt 👊

 

Fortsätter att njuta av T och hundarnas Underbara prommisar medans jag varit borta... 

 

Imorgon hoppas jag får gå en sväng själv....a.

 


Men framförallt, så njuter jag över att se dom ligga å chilla i vår säng....

  

I helgen händer ingenting...

Bara frispår,,, Spår,,,lydnad, uppletande, vallning

En bra helg helt enkelt😂


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards