Alla inlägg den 2 november 2017

Av Ia Weylandt - 2 november 2017 18:00

 

Ja, jävlar, nu har jag ramlat ner i skiten igen...

Precis när jag trodde att jag klättrat upp och var påväg tillbaka,,, så SPARKAR man undan benen på mig..

 

Jag har inte skrivit om det här,,, men grejen är att jag har varit sjukskriven på halvtid i princip hela 2017.

Och det är ju typ inget man är stolt över,, men som blev en nödvändighet efter att kollapsat inte bara En gång på jobbet.

Nu i november, efter närmare 1 år av rehab,, så skulle jag gå upp på heltid, och såg fram emot det...

Mådde faktiskt bättre än vad jag gjort på länge....

 

Men då jäklar,,, får man ett besked som gör så att det känns som om kraschen är nära igen,, och denna gång kanske inte landningen blir lika mjuk...

Såååååå jäkla trist😢😠😪


TUUUUR då att man har sina Älskade hundar❤️❤️

 

Vad skulle man göra utan dom???

Dollar är så Underbart lyhörd över hur jag mår...

Han blir så orolig när jag går och snyftar på promenaderna.

Fina Fina SuperDollar...


Annars så har denna vecka mest innehållit vallning, nästan varje kväll...

 

2 besök har det blivit på Stora Trana...

 


Första besöket var på måndagen....


 

Jag gillar verkligen dom fåren.

Pigga och alerta, och passar Klonkans vallningsstil mycket bättre än våra....

 

Jag hoppas få köpa några av dom till våren...

 


På tisdagen var ju meningen att jag skulle träffa Jesper över en middag och fördelsedagspresentshopping...

 

Men han fick erbjudande om att ta ett extrapass på sitt jobb...

Och jag uppskattar att han ville ta det...👏👏👏

Vi ska göra ett nytt försök att träffas på måndag istället...


Det hann bli mörkt innan jag kom hem,,, så det blev en 3 km`s PW med både Dollar och Glock....

 

Och på onsdagen sedan, var vi tillbaka i vallhagen igen....

 

Jag filmade lite på Klonkan,,, och har tagit några skärmdumpar...

Synd att dom är så suddiga...

 

Skulle verkligen få fler läckra bilder på honom i vallningen,,,

Tycker en vallande BC är något av det Vackraste som finns...

 


Och i veckan tog vi beslutet att stryka Glock från rapporttävlingarna  i Norrköping på lördag...

Det är flera orsaker till beslutet...

En är att vi känner oss så Otroligt nöjda med Glock`s tävlingsår...⭐️⭐️⭐️

Så skön känsla att gå i vintervila med den nöjdheten i kroppen...

 

En annan är att vi måste få ordning på framföringarna...

Mina var skitdåliga i Göteborg,,, och ännu sämre i Jönköping...

Jag tappar honom helt...

Jag känner att om vi bara tävlar på,,, så finns risken att det blir ett invant dåligt mönster...

Hade velat hinna träna mer,,,

Men nu har vi hela vintern på oss...

Försöker styra upp en träningssöndag här hos oss redan kommande helg...

 

Eftersom det inte blir något Norrköping,,, så drog vi ett helgtema,,,,

Och ÄNTLIGEN kom lappen som jag längtat mest efter.....

 

🇯🇵🇯🇵🇯🇵HURRA🇯🇵🇯🇵🇯🇵

Shit, jag är så full av ideer,,, det kommer bli som fyra små rätter,,,!!!!

 

Ikväll är det torsdag,,,, och här sitter jag emsam och öfvergifen😪

Thompa har dragit iväg på jakt,,, och tagit Glock`s får med sig😢😢😢😢😢😢

 

Usch,,, jag känner mig som en Hemsk människa som sålt Sheriffens Älskade får...😤

Men han ska ju få nya till våren🐑🐑🐑🐑🐑

 

En Lycklig Klonka fick iallafall hjälpa till att valla in dom i transporten....

 

Sen blev han så jäkla snopen när fåren gått in, och vi stängde luckan..,

 

Han måste ju tro att dom bara gått upp i rök liksom🌪🌪🌪🌪🌪

 

Han tittade uppåt,,,

 

Han sprang runt och kollade framför,,, 

Och han kollade under.....

 

Elaka, Elaka Sheriffens matte👺

 

Fåren flyttar till Vingåker,,, och passligt nog så jagar Thompa vildsvin där inatt...

 

Även Herbert, min vackra Mammuth är såld,,, men flyttar inte förens den 25:e november...

Får verkligen hoppas att det går att få in honom i transporten den här gången...🍀

 

Nu ska jag njuta av ensamheten med en god svamprisotto...

Imorgon är det halvdag,,, och jag satsar på att hinna ut i spårskogen innan mörkret kommer...

Ett tag var vi sugna på att hänga på Hobbe och dra ner till Norrköping och Hejja, utan att tävla själva...

Bara för att det är så trevligt där...

Men vi blir kvar hemma....

 

Trevlig helg alla goa glada!!!!

  

Knocke har intagit helgpoosen💖

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards