Alla inlägg den 5 november 2017

Av Ia Weylandt - 5 november 2017 17:30

 

Nu står det november i vår vackra almanacka..

Och passligt nog får Herbert och Lova pryda första sidan denna månad..

Passligt för att det var i november förra året som dom flyttade hit till Sjövreten...

Man har verkligen glömt bort va liten och tunn Lova var när hon flyttade hit som 1-åring...

Idag är hon välmusklad, och SuperFin i kroppen...

Herbert är precis som sin matte något rundare än för 1 år sedan😂

 

Den gångna helgen har varit lite längre än vanligt, och väldigt skön...

Thomas hade ledigt på fredagen eftersom han jagat vildsvin, utan någon större lycka, natten mellan torsdag och fredag...

Och jag hade halvdag på jobbet,,, så jag var hemma redan vid 12...

Så då stack vi ut i dom vackraste av spårskogar...

 

Jag gick ut ett 1550m långt trixit spår till Glock,

Och Thompa knallade ut ett 600 meters till Dollar.

 

Väntetiden slog vi ihjäl med att plocka svamp...

    

Inget svårt att få tiden att gå i dessa svampplockartider...

Hundarna var pigga och hoppiga, och sprang omkring och lekte med pinnar...

 


Vi vilade en stund i bilen innan det var dags att släppa på...

Och jag blir så avundsjukt imponerad av Thomas...

Han säger,,,

jag sover en stund, väck mig när det är dags,,,,lutar sig bakåt, och somnar inom några mikrosekunder...

 

Önskar jag hade det lika lätt att powernappa...😴

 

Började sedan med att släppa på SuperDollar, som sin vana trogen spårade som en Gud....❤️

 

 


Glock började även denna dag med att ta ett skitsnyggt bakspår...

 

Fasiken att han ska ha så förbaskat bråttom jämt...💨💨💨💨

Han bara vräker sig ut i sin vanliga sorglösa stil,,, och sticker iväg åt det håll som näsan råkar peka när han kommer fram till spåret.

 

Sela av in i bilen och ha tråkigt en stund..

Och när T sen släppte på igen, så tänkte han till innan han drog iväg...

Kanske ska köra precis samma taktik i spåret som vi gjorde i rapporten när han alltid vände på tredje....

 

Iallafall så spårade han Super sen...❤️

Det är nog ganska lättspårat i marken nu,,, för även om han alltid ligger på ganska mycket i linan,,, så var det än värre denna fredagseftermiddag...

 

Supernöjd husse belönar såklart Massor efteråt.⭐️

 

SuperDollar och jag mötte upp vid spårslutet...

 

Jäklar va han fäller nu SuperHjälten,,, man borstar och borstar,,, men ändå ser han lite lätt tufsig ut hela tiden...

 

Vi kom hem från skogen med en lätt lördagskänsla i kroppen...

Såååå jäkla nice att det då bara är fredagskväll...

 

En lugn skön fredagskväll,,, där jag förberedde så mycket som möjligt inför lördagens Japan inspirerade middag...

 

Tyvärr så mår jag ju inte helt 100 just nu,,, så därför har det fått bli en Atarax-helg, med tillhörande trötthet.

 

På lördagsmorgonen, stack jag och hundarna ut på en 2-timmars i skogen,,, och Thomas åkte till Lindesberg för att köpa något till traktorn,,, jag är osäker på vad😱

 

Jag fullproppad med lugnande medel var tvungen att gå och lägga mig å sova efter morgonpromenaden,,, och sov till Thompa kom tillbaka...


Men då stack vi iväg till Strängnäs BK för lite lydnad....

 

Sheriffen skötte sig strålande...

 

 

Dollar fick rondera...

Det var verkligen länge sen,,, men dom gamla takterna satt i.

 

Visserligen bara 2 skul,,, men SuperHjälten var nöjd....

 

Än kan han,,, den Vackraste jag vet....

 


Vi hade stannat på vägen till klubben, och jag gick ut ett ängsspår till Glock...

Och efter lydnad, lek och promenad,,, stannade vi vid den jävligt blåsiga ängen och släppte på Glock...

 

Och jäklars vilket fint upptag han gjorde idag👏👏👏

 

Och sen spårade han Suveränt i den hårda blåsten...

 

Kul för mig att kunna se honom genom hela spåret...

 

Men jävlar, va frusen jag blev...

Frös så jag skakade hela vägen hem...

Hoppade in i en varm dusch, och tog sen Dollar med mig och gick å la mig och sov i 2 timmar...

Jävla Atarax😣

 

Thomas och Glock tog en ridtur med Linus,,, och när jag sen vaknade väntade en rykande varm och god Irish Coffie på mig...

 

Vinterns första, men troligtvis inte sista😋

 

Och sen stod ju Japansk mat på menyn...

Som jag längtat,,, och som det inte smakade bra...

 

Men det har nog med humöret att göra för Thompa tyckte det smakade super...

Framförallt hummertacosen med japanska kryddor...

Och dom ska jag nog testa igen,,,,, för dom låter godare än vad jag tyckte dom var igår...

 

Vi tände massor av ljus i hela huset,,, och tänkte på dom nära och kära som Tyvärr inte längre finns bland oss...

 

Det var en mysig kväll⭐️


Vaknade upp till ännu en dag fylld av panikångest...

Tänk va lite som kan ställa till det...😔

 

Thomas stack ut med hundarna,,, och jag proppade mig full av Atarax, och låg kvar i sängen....

Sov ända tills Thomas väckte mig vid 10.30

Då hade han packat och förberett allt inför dagens Rapportträning, då vi skulle få finbesök ända från Värmdö.

 

Vi åkte bort till samlingsplatsen,,, och jag blev så in i bomben glad när jag såg dessa Lyckopiller🍀 vara ute och knalla i ”min” by....😉

  

Vi åkte ut till den vackra rapportskogen, och hade turen att slippa jägarna...

 

Dom är lite svåra våra jägare,,, för vi hör alltid av oss innan,,,, när vi som nu har planerad träning,,, och vill fråga vart dom tänker vara,,, så att vi inte sabbar något för dom...

Men dom svarar bara,,, träna på ni,,, skogen är tillräckligt stor för att räcka till oss alla...

Och det är ju Fantastiskt att dom är så positiva till hundträning,,, dom tycker ju tom att det är BRA om våra hundar flyttar runt på viltet....

Men det skulle vara skönare att veta vart dom ska vara, så man inte Gud förbjude ändå en vacker dag, råkar sabba något...

 

Husse och Klonkan förbereder sig på A-stationen...

  


Dagens startande hundar var dessa 3 skönheter...

 

Och JÄKLAR vilken bra träning det blev för oss och Glock⭐️💖🍀🎈

Han visar på styrkor och trygghet i rapporten som absolut inte fanns för ett år sedan...

Såååå Jäkla Nöjda med den Lille Sheriffen💙💙💙💙

 

Och Underbart att få spendera flera timmar ihop med denna Glädjespridare😍

 

För träningen tog pga av vissa omständighter mycket längre tid än vad vi räknat med när vi var så få hundar,,, och körde relativt korta skick.

Men det var så jäkla trevligt,,, så att tiden sprang iväg, märkte man liksom inte av....

 

Vi avlutade med fika och mys därute i skogen...

 

Och OJ som jag njöt,,, ville inte åka hem...

 

Men allt Underbart har ett slut,,, så till sist var det dags att bryta upp och säga farväl efter en trevlig dag...

 

Hemma väntade hästpyssel....

  

Fyyyyy Faaaan som hästarnas hovar ser ut💩💩💩

 

Undrar hur Husbonden tänkte, när han torkade svetten ur pannan med sina leriga händer...

 

Tänk att jag har en alldeles egen DynamitHarry😂😂😂😂😂😂

 

Thompa hann med en kortare ridtur på Linus, med Lova som handhäst...

Jag och hundarna gick in och sov en stund...

 

Nu väntar snart en ny arbetsvecka,,, min sista som anställd tillhörande region Stockholm...

Ska tömma mitt lager under morgondagen,,,, och sedan väntar 3 dagars Konferans,,, och när den är slut tillhör jag region Öst,,,, vilket jag Absolut inte har något emot...🍀

Kommer att få en ny chef,,, (igen) den sjunde på 11 år🙄

 

Det som gör mig besviken, är att det finns ett ledigt distrikt som löper utefter E20 där jag bor...

I det fallet skulle jag ha mina närmsta kunder 6 min bort,,, och dom som ligger längst ifrån 1 timma bort...

Men till det distriktet ska företaget anställa någon ny...

 

Och jag har istället fått distriktet som löper utefter E4:an

Där närmaste kund finns 32 min bort,,, och dom orter som ligger längst bort finns 1timma och 43 min ifrån där jag bor...

 

Svårt för mig att förstå logiken, när syftet med omruttningen bygger på att vi säljare ska effektiviseras och spendera mindre tid i bilarna...

Uppenbarligen anses jag vara som mest effektiv när jag sitter i bilen😝

Jag tänkte spendera den extra tiden i bilen med att tex plugga språk via ljudböcker,,,så mig går det ingen nöd på...

Men effektivare vet jag inte om det blir,,, dessutom tycker jag det är Horribelt ur miljösynpunkt...

Men det är mitt tänk det...

HOPPA!!!!


Nu är Halloween över för detta år...

  

Nästa storhelg blir Julen,,, och efter det vänder det mot ljusare tider igen....

Så Stå Ut,,, och ha en bra vecka✊️🍀⭐️🎈

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards