Alla inlägg den 3 december 2017

Av Ia Weylandt - 3 december 2017 18:00

 

Jösses Amalienborg, va vi har slitit och släpat i helgen....

Jag är Heeeelt slut,,, ska bli skönt att gå å jobba igen...

SKOJJA!!!


Men jag skojjar inte, när jag skriver att vi varit igång från tidig morgon till sen kväll hela helgen😰

 

Efter morgonprommis och frukost i lördags,, hängde vi på hästtransporten och åkte till Granngården i Södertälje...

 

Där handlade vi förutom lite smått och gott till både hundar och hästar, en hel pall med torvströ...

 

Kroppsligt tungt att bära in bal för bal i transporten och lasta ovanpå varandra...

Hundarna hejjar på....

 


Även tungt när vi bal för bal körde in dom i stallet...

 

Vi använder den tredje boxen som förråd...

 


Vi har tagit in hästarna varje dag och spolat av deras leriga ben, och torkat ur karlederna på dom...

 

Linslusen står så stilla....

 

Lova sköter sig faktiskt också över förväntan.

Hon trampar runt litegrann,,, men står allt som mest stilla...

 

Efteråt har vi släppt dom antingen i den lilla skogshagen,,,

 

Som ju av naturliga själ inte är lika söndertrampad som stora hagen...

 

Eller så har dom fått gå i ett par timmar i paddocken och torkat upp hovar och ben...

I paddocken blir dom så pigga och yrsliga....

 


Vi har mockat lösdriften....

 

Vi har fyllt på med halm i lösdriften....

 


Vi har mockat inne i boxarna...

 


Det är så jäkla blött i markerna just nu alltså,, så att ”floden” är helt översvämmad...

Och ni ser ju hur jäkla lerigt det är...

 


Annars ställer vi ju höhäcken låååångt ut i hagen för att hästarna ska röra lite på sig,,, men nu är marken så jäkla söndertrampad,,, så nu ville vi flytta den närmare lösdriften där marken är lite torrare...

 

För att onte köra sönder den mjuka marken ännu mer,,, så beslöt vi oss för att manuellt gå ut och hämta den otympliga foderhäcken,,, istället för att som vanligt flytta på den med traktorn...

 

Så skitigt och tungt när vi rullade den genom hagen...

 

Kom på att det kanske skulle vara lättare om ”vi” drog den på floden...

 

Vilket det var en stund,,, ända tills den hamnade på sniskan och fylldes med vatten och plötsligt blev skittung...

Men ”vi” tog till alla krafter vi hade och lyckades dra upp den och ställa den på plats på en liten torr kulle.

 

Vidare så har vi fyllt ett gäng med hönät inför veckan som kommer...

 

För hovslagaren kommer klockan 08.00 en dag i veckan som kommer,,, och med tanke på hur skitiga dom blir, så får vi nog ta in dom kvällen innan och snygga till dom, så at dom har rena och fina ben när ”Hovis” kommer...

 

Vi var också förbi Biltema en sväng och köpte en ljusslinga till altanen,,, som ”vi” satte upp🤗

 


Sen har vi ju även bakat lussebullar,,, käkat pepparkakor, och druckit vinterns första julmust.

 

”Vi” knådar,,, kavlar ut,, och fyller med en blandning av smör, mandelmassa och vaniljsocker...

 

”vi” rullar ihop,,, skär upp,,, och lägger i formar...

 


Och ”vi” passar dom minutiöst när ”vi” gräddar dom i ugnen....

 

Sen måste ”vi” ta hand om disken efteråt...

 

”Vi” packade även min bil full med skräp och åkte till återvinningen...

 

Bilen blev så full,,, så jag fick inte plats...

 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

 

Jag sitter här och asgarvar...

För jag ser ju hur jag skriver ”VI” överallt,,, 

men på bilderna ser det mest ut som om det är Thomas som jobbar...

Och så är det ärligt talat i verkligheten😎

Jag kommer mest med braiga ideer och glada tillrop...👏💪

 

Men lite har även jag faktiskt gjort i helgen😹

 

Jag tog en bastu i fredagskväll...😎

   

Jag drack en iskall supergod fireball, medans Thompa fixade scampin till lördagsmiddagen😎

 


Jag ledde ner Tinitus från skogshagen till stallet😎

 


Jag har vibbat båda hundarna😎

 


Och jag har gett båda hundarna varsitt tuggben...😎

 

😂😂

Dessutom har vi Faktsikt gått rejäla skogspromenader tillsammans både lördag och söndag...

 

Däremot har det inte blivit någon hundträning alls...

Hade tänkt spåra,,, men ingen av oss hade lust...

Och alltså, det känns dumt att träna hund bara för att...

Är så säker på att suget kommer tillbaka när vi om en månad tippar över på 2018,,, och tävlingssäsongen ligger inom räckhåll...

 

Och finns det något mysigare än att gå lååånga promenader tillsammans,,

Promenader som inneller Massor med lek och bus utefter vägen...

 

Båda hundarna blir så skuttiga och glada när vi går tillsammans...

SuperDollar blir som en unghund på nytt❤️❤️

 


Även så prommade jag runt i metropolstaden Södertälje med hundarna medans Thompa lastade in torvströet...

 

Ni ser väl SCANIA-skylten i bakgrunden???

Såååå typiskt Södertälje😁

 

Och kolla👀

Det finns även bildbevis på att jag hjälpt till i stallet...

Jag och hundarna hjälptes åt att sopa stallgången...

 

OBS: arrangerad bild!

Nä,,, de va ett skämt,,, jag sopade😃

 

Det är även jag som fixat superfrullar båda dagarna..

Kokt ägg, stekt ägg,, bakeoff bröd,, skinka, ost, avocado, tomat, gurka, paprika och varm choklad med vispgrädde😋

 


Och sist,,, men inte minst,,, så har jag städat och adventspyntat hela huset⭐️⭐️⭐️

 

Nu handlar det numer mest bara om att byta ut vanliga lampor, mot stjärnor och stakar istället...

Skillnad var det i Huddinge,,, där bytte jag gardiner och hela kittet,, så det får skitfort här...

 

Förra året snösprejjade jag köksfönstren,,, men iår ville jag inte det,,, men eftersom vi har så mycket snöspTay, så vi skulle kunna öppna butik, så bestämmde jag mig för att altandörrarna skulle få snö...

Det blev skitfult😝

 

Tur det bara är La Familia som behöver se eländet😆

 

En enkel tradiotonell ljusstake i vårt sovrum.....

 

Likaså i gästrummet....

 


Mest CRAZY😆saker har skett i köket,,  där jag letat nya stakar under en tid...

 

Och jag som är så anti allt som inte är som vanligt,,, svävade totalt iväg och köpte adventsstakar som jag aldrig i mitt liv trott skulle komma in i mitt hem...

Jag gillar den 7-armade staken,,, som sett likadan ut i år efter år...

 

Kolla ovan,,, så vackert vanligt,,,,

Och kolla nedan,,, så inte som det brukar...

 

Men det mest konstiga är att jag Älskar dom nya stakarna😍

Vem Är jag egentligen???

Ibland blir jag rädd för mig själv😝😝😝😝


Ett hårt jobb som jag har under december månad, är att jag Alltid vill ha vita hyacinter blommandes i mitt hem...

Älskar dom vita,,, tycker dom doftar såååå gott...

 

Så av den anledningen, måste jag hela tiden ha blommor som blommar och doftar gott,,,

Men även se till att hela tiden ha påläggskalvar som är beredda att ta över när någon av de 10 hyacinterna börjar tappa doft...

 

Nedan står nösta generation redo att ta över,,, och fler måste inhandlas i veckan som kommer...

 

Pust,,, jag säger då det,,, december Är en tuff månad,,, men jag Älskar den ända fram till den 23 december...

Sen går jag i ide den 24:e, som är årets mest hatade dag,,, för att efter det leva upp igen den 25:e 😍

 

Ja, se Kära nån,,, en så hektiskt helg vi haft,,, som sagt Heelt slut nu😃

 

Hundarna verkar också nöjda,,, och ligger å laddar batterierna inför 2018....

 

Skrivs snart igen,,, allt närmare nytt år och ljusare tider💪☀️🍀⭐️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards