Alla inlägg den 23 december 2017

Av Ia Weylandt - 23 december 2017 17:45

 

Jamen Satan i Gatan,,, dagen med Stort D, kom tillslut...

Inte bara D, som i dJullov😜,, utan först och främst D,, som i ”D blir ljusare nu” 🙏

Och tänk att jag känner redan skillnad,,, Närå,,, så dum är jag inte,,, men psykologiskt är det en sån Enorm skillnad,,,

Nu är det liksom så mörkt som det kommer bli,,, nu blir det inte värre,, bara bättre⭐️


Och jag är sååå jäkla glad och nöjd över mitt beslut att ta ledigt i mellandagarna...

Annars brukar jag inte göra det,,, men av någon anledningen så bestämde jag mig för det iår...

Och det är verkligen behövligt för både knopp och kropp...

 

Knoppen,,, för det har varit väldigt ansträngande de senaste månaderna att bara besöka nya kunder i nya städer...

Kroppen,,,,för den har blivit lite misshandlad sista veckan på jobbet...

 

Började så illa, så att jag halkade omkull på en jävligt isig trottoar i Köping i början på veckan...

Typiskt nog så höll jag i ett långt lysrör i handen som jag skulle byta ut i kylen inne hos kunden..

Såklart splittrades det i miljarders bitar,, men turligt nog så låg det som inne i en kartong,,, så jag fick inget glassplitter i handen...

Men jag låg där som en strandad valross på marken och kippade efter andan,,, för jävlar så illa jag gjorde mig..

 

Verkar som om det blivit någon låsning mellan skulderbladen,, för varje gång jag vrider huvudet det allra minsta åt vänster,, så hugger det till som fasiken där emellan😰

 

Inte blev det direkt bättre dagen efter när jag skulle hämta osålt snus från en butik som skulle stänga igen, i centrala Eskilstuna.

3 sopsäckar släpade jag bland alla julhandlande människor genom centrumet mot garaget där jag hade min bil...

 

Och det var sååå satans tungt,,, så jag var tvungen att stanna och vila flera gånger...

 

Plötsligt kommer det fram 2 unga män som presenterar sig från någon organisation som hjälper utsatta under 25 dagar runt jul..

Och vips, så fann jag mig inbjuden på sopplunch kommande söndag...

 

Alltså Jösses vilket intryck jag måste gjort där med mina 3 sopsäckar,,, dom måste ha tagit mig för en uteliggare som behövde hjälp under julen...

En ny,, inte så smickrande erfarenhet måste jag säga...

Men självklart Toppen att det finns hjälpande människor på vår jord❤️

 

Nu låter jag säkert lite lätt gnällig,,, vilket inte alls är meningen...

Jag är Superglad över mitt nya distrikt,, det kommer bli Toppen,, och kunderna är Underbara...

Har fått Massor med fina julklappar,, vilket värmer så enormt i hjärtat efter så kort tid...

 

Men kroppen skriker efter lite vila,,, och vila ska den få nu under mitt jullov😴


På hundfronten har det ju av naturliga själ inte hänt så mycket under veckan som gått...

Jag knallar en timma med dom på morgonen,,, sen knallar Thompa en timma när han kommer från jobbet,, och sen har jag och Glock knallat 3 kilometers slingan varannan dag ungefär...

 

Jag spenderade även en kväll på ICA Maxi, brottandes med tusentals andra om den finaste skinkan och dom andra läckerheterna som hör julen till...

 

I vanliga fall brukar vi ägna dagen före dopparedagen till att göra klart allt...

Men deta året valde vi istället att göra klart så mycket som möjligt under fredagskvällen,,, för att få en lugn skön och avslappnad uppesittarkväll...

 

Vi slog in alla julklappar...

Ser nu att jag återigen skriver ”vi” fast det enligt bildbeviset ser ut som om det är Thompa som slår in...

 

Och det är nog sanningen också,,,

Jag har så jäkla dåligt tålamod,,, tycker pappret kämpar emot,, och tejpen krånglar mest hela tiden...

 

Men jag har ju såklart också en uppgift...

Först och främst dricker jag white russian,,, vilket jag Älskar,,, men typ bara dricker till jul, nyår och semester..

 

Vidare, så är det också jag som väljer ut vilket papper som ska användas till varje paket...

Jag gillar variation...

Sen är det också jag som vanligtvis arrangerar klapparna under granen,,,

Nu har vi ingen gran iår,,, men jag står ändå för arret,, om man säger så...

 


Att köpa julskinka är lika spännande varje år...

Är ju verkligen ”att köpa grisen i säcken”

Kan gå hur som helst, men jag försöker välja så svenskt och rättvist som möjligt...

 


Läcker ser den ut efter att ha griljerats,,, 

 


Sen skulle det även kokas revbensspjäll,, något som jag tycker är bland det bästa på julbordet, nu när vi valt bort, sillen, laxen, räkorna och löjrommen...

 


När dom kokat en stund,, får dom nu ligga i en magiskt god och sliskig marinad i 2 dygn....

 

Ooooo,,, kommer smaka himmelskt imorgon...

 

Självklart måste vi ha köttbullar på vårt lilla julbord...

Vi gör vanliga kalasgoda köttbullar,,, ingen speciell julkryddning,, 

”vi” det är Thomas det😛

 

Det blir ju bara jag och Thomas på självaste julaftonen...

Ungarna kommer dagarna efter,, men då vill varken dom eller vi äta julmat...

Har varit inne på att välja bort julmaten helt...

Men sen är det ändå lite mys,,, framförallt under förberedelserna,,, så lite juligt blir det med skinka, köttbullar, prinskorv, revben och rödbetssallad...

 

Hundarna myser av julpysslet dom med...

 

Tuggandes på varsitt ben, njuter dom också...

 

Men båda föredrar faktiskt att vara ute mest hela tiden...

Det blir väl så eftersom dom står ute hela dagarna,,, dom sätter en päls som lämpar sig bättre för utomhusbruk...

Glock trivs som allra bäst på trappan...

 


Imorse, som i lördag, var det Underbart att få ligga kvar i sängen tills det började ljusna,, för att sen sticka iväg ut på en 1 1/2 timma lång prommis...

 

Hundarna var så skuttiga och glada,,, sprang som dårar,, så man stundtals står med hjärtat i halsgropen när dom halkar till på det slarviga underlaget...

Inte konstigt om dom sträcker sig nu,,, samtidigt vill jag låta dom hållas,, och leka runt när dom har så kul...

 

Passerar alltid badplatsen,,, och Dollar kollar längtansfullt efter att få bada igen😍

 


Hem käka frulle,, och smaka på årets julskinka...

 

Om den va god?.

Tja,, egentligen spelar det inte så stor roll hur den smakar,, jag Älskar senap,, och dränker mackan med den...

En bra skinka för mig,,, är en med så lite fettslamsor som möjligt,,, och hittills på det jag sett från årets gris,, så blir det tummen upp 👍

 

Efter frullen tog jag tag i att storstäda huset...

Ganska otacksamt med tanke på vädret...

Men jag bytte alla lakarn och sånna grejer inför ungarnas ankomst på måndag...

Lär få gå ännu ett varv med dammsugaren och skurtrasan på måndag morgon...

 

Thompa var under riden ute och pysslade med hästarna, och allt dom hör det till...

   


Stack sen till Granngården i Södertälje...

Behövde köpa hundmat till Doklar och Glock,,, 

Och passade också på att köpa lite julgott till både hästar och hundar...

 

20 kg morötter för 39,95,,, tur man inte ska livnära sig på att odla och sälja morötter😱

 

Hundarnas tuggben har nog liiite bättre marginal...

 


Och när vi ändå var i Södertälje,,, gjorde vi något så crazy och spontant,, så vi drog till BK´n och körde lydnad med Sheriffen....

 

Och JÄVLAR i havet, så bra han gick...

 

Eller iallafall i dom flesta momenten....

Fria följet var Magiskt,,,, såååå fin i positionen❤️👏❤️👏❤️

 

SuperDollar skötte sig Fantastiskt som störande publik😂


 


Gjorde ju inte så många moment..

fritt följ, som som sagt var Magi..

en rak inkallning,,, inga konstigheter

framåtsändande,,, nja,,, där ser man att konternuerlig träning behövs...

Wroooooom💨💨💨💨💨 sa det,,,

och sen var Sheriffen nästan framme i Strängnäs innan Thompa fick STOPP på honom...😂

Ljudgivningen var Super

Och metallapporteringen ToppKlass⭐️⭐️⭐️

 

Han går verkligen All In...

 

Trodde hundarna använde svansen att balansera med,,,

Men kollar  man på bilden nedan,,, så använder tydligen Sheriffen ena bakbenet som autopilot😂💨😂💨

 

Underbar att se är han iallafall...

 

Han förvandlas liksom till ett lågt flygande reaplan.....

Fort, Fort, Fort ska Allt gå...

 

Underbara Älskade lilla hund❤️❤️


Faaan va kul det var att träna igen..

Vi blev så jäkla toktaggade,,, så på vägen hem,, åkte vi förbi träningsskogen för att se hur våra rapportsträckor såg ut..

Fördelen är ju att inte så mycket folk rör sig där,,, och mycket riktigt så var en av våra rapportsträckor heeelt orörda och isfria....

 

Så Tadammm,,,, imorgon på självaste julafton om inget oförutsett väderfenomen händer,,, så ska vi ut och köra ett rapportpass....

Jag är just nu sååååååå jäkla lycklig och peppad...⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

 

Kör ju Alltid rapport på Midsommarafton,,, och nu kanske vi inför ett lintet roligt race även på självaste Julafton.

 

Thomas släppte av mig och hundarna där i skogen så vi knallade hem,,, och Thompa fixade med hästarna...

Så när jag anlände hemma var allt klart och vi kunde går in och göra danföredan klart...

 

Egentligen det enda som återstod var efterrätten till juldagen,,, en cheesecake ...

 

Inte så vidare värst ansträngande,,, så här sitter vi och njuter av lugnet och juldoften.....


Allt i mitt liv är inte Bra,,, Mycket Ångest,,,

Men just nu tillåter jag mig att stanna upp och Njuta en stund...

Tex,, över denna Fantastiskt Vackra blomma som står i vårt kök och sprider harmoni...❤️❤️❤️

  


SUPER GOD JUL ALLA UNDERBARA❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards