Alla inlägg den 15 december 2017

Av Ia Weylandt - 15 december 2017 18:15

 

Årets sista Normala helg....

FY FAAN va skönt det är att få sätta dom orden på pränt...

För det är ju verkligen så psykologiskt viktigt att hela tiden gå och pränta in i mitt huvud att nu snart vänder det...

 

För nu jobbar jag i 5 dagar till,,, sen ledig i 10 dagar 💞,,,, jobbar 3, sen ledig 3...

Jobbar 1 vecka, och sen drar vi till Jukkasjärvi och ishotellet...

När vi kommer tillbaka från Kiruna står det slutet på januari i vår almanacka,,, och då är det ju i stort sett ”nästan” vår...

 

Eller kanske inte riktigt vår☺️ Men man börjar iallafall ana ljuset i tunneln,,, och kan börja bygga inför kommande tävlingssäsong...

I februari brukar vi ju börja hyra 1 timma i veckan i Nykvarns Hundhall, och sätta igång lydnaden så smått igen...

Och februari är ju så kort,, och när sen står underbara vårmånaden Mars och knackar på dörren...

 

OJ OJ OJ,,, så Äckligt positiva toner🎼 Som dansar bakom tangenterna denna urriga, burriga fredagskväll...

Vem ÄR jag egentligen??😱😂

 

För veckan som gått har ju inte varit sådär Superkul om jag ska vara ärlig...

 

I början på den, kom det en jäkla massa snö,, och blev lite kallt..

 


Och visst tusan finns det en liten charm i det hela..

 

Det blir Vackert, det blir Ljusare,, och hundarna är rena och torra efter promenaderna...

 

Jag blir dessutom varse om att jag och hundarna inte direkt är ensamna i våra skogar....

Visst ser vi ofta vilt på våra prommisar,,, men det handlar mest om rådjur, harar.

Några enstaka gånger har vi stött på grävling och älg...

Men nu när snön ligger,, så ser jag hur jäkla mycket vildsvin som rör sig i vår omgivning...

Och av storleken att dömma så är det inga små söta griskultingar,,, vissa spår är större än mina händer...

Men Tack och Lov har vi inte behövt stå öga mot öga med någon gris ännu🍀


Tyvärr så blev ju inte snön långvarig...

Bara eftre en dag, blev det plusgrader, och det vackra vita förvandlades till slaskigt grått, men genomsura hundar som följd...

 

Och otrevligt nog gör det ju också att det blir jobbigare att köra bil, när det bara blir sörja på vägarna...

 

Nu har jag ju tur att bo så nära E20, som ändå underhålls på bästa tänkbara vis...

Men jag har ändå bestämt mig för att Aldrig stressa och ligga och göra tokiga omkörningar...

Jag lägger mig i lugn och ro bakom lastbilarna, och tuffar fram i ungefär 90km/tim.

Man förlorar inte så mycket tid på det, idag tex, när jag åkte till Eskilstuna tappade jag enligt GPS’n bara 5 min...

 

Vad är 5 min av ens liv liksom???

Och när vi ändå snackar GPS,,, så har GPS-tanten fått slita hårt sista två månaderna sedan jag bytte distrikt...

Jag hittar ju Ingenstans,,,, och måste förlita mig på att tanten i GPS’n lotsar mig rätt mellan varje kundbesök...

 

Och jäklar så mycket mer påfrestande på mitt psyke det varit, än vad jag trodde från början...

Allt är ju nytt,,, nya städer,,, nya kunder...

Idag var jag som jag tidigare skrev i Eskilstuna och jobbade,,, och plötsligt så visste jag inte i vilken stad jag befann mig...

Kunde för mitt liv inte komma på om jag var i Eskilstuna eller Södertälje🙄🤔

 

Det har också varit mycket jobbigare än vad jag trodde att ha 100% nya kunder...

Jag har känt mig så jäkla anonym,,, ingen på hela dagarna som vetat vem jag är😔

När man som tidigare kört i 11 år på samma kunder,,, så blir den omställningen brutalt jobbig...

 

Därför höll jag på att börja grina häromdagen,,, då jag faktiskt gjorde ett återbesök på en kund,, och när jag klev in i butiken, så lyfte butikschefen på armen,, vinkade,, och sa,,

Hej Ia....

Alltså den känslan,,, att bli sedd,,, jag hade kunnat springa fram och krama honom i det läget...💙

 

Och det kommer bli bra när jag får åka runt ett par varv...

Av en annan kund som jag gjorde återbesök på fick jag en SuperFin julklapp full med härligt godis...

 


Och inte nog med det,,, så väntade ett Magiskt vackert blomsterbud på mig häromkvällen..

Eller jag åkte själv till blomsteraffären och hämtade den,,, våra hundar går ju ute på dagarna,, så att försöka hänga något på dörren, är inte en så god idé,,, vilket blomsterhandlarn i Åkers vet,, så därför lägger hon det som det kostar i utkörning på blomman istället...

 

En hälsning från chefen och företaget, som tackade för ett bra år...🌺

Sånt gör en så glad⭐️


Shit, vilken ordbajseriblogg detta blev...

Man va ska man annars skriva om när inget händer....

 

Kvällarna har jag ägnat åt mörka prommisar med hundarna...

 

Så jäkla glad ändå att vi har den upplysta cyckelbanan precis utanför huset...

 

Den är verkligen Toppen såhär på vintern när det är mörkt...

Sjön Visnaren på ena sidan,,, och högt viltstängsel på andra...

Där kan man tryggt släppa hundarna....

 


Och att inget händer förresten😱

Imorse hände det något, som fått mig att ha en klump i magen nästan hela dagen,,, fast det är inte hundrelaterat,,, så då gills det liksom inte,,, fast det borde,,,

För det kunde ha blivit dyrt och framförallt krångligt...

 

Imorse, som i fredag gick jag upp som vanligt,,,, 

gav hundarna käk,, fixade köket,,, satte på en diskmaskin...

Inga konstigheter..

 

Tog en timmas prommis med hundarna,,,

Kommer hem lite lätt svettig,, för det är tunggått nu,,,

Ska duscha,,, och VA,,, inget vatten????

 

Provar alla kranar på alla 3 våningar,,, inte en tillstymmelse till vatten...

Kollar disken i diskmaskinen,,, som ser skinande ren ut,,, så då måste det funkat....

 

Ringer Thomas,,, som genast sätter sig i bilen och åker hem...

Jag,, oduschad och med oborstade tänder hann sticka innan han kom hem...

Huvva,,, va ofräsch jag känt mig idag🤢

 

Hoppades ju på att det bara var en säkring som gått...

Men Thompa skickade SMS om att så inte var fallet...

 

Och jag fick så jäkla ont i magen av oro...

Värsta tänkbara dagen att bli utan vatten...

Skulle vi bli tvungna att stå utan vatten över hela helgen...

 

Vi agerar ju olika jag och min sambo i krissituationer...

Jag började kolla runt efter hotell att ta in på under helgen,,, medans Thomas gav sig faan på att försöka lösa problemet...

 

Usch,,, jag gillade verkligen inte att han höll på med att krypa omkring i små hål i marken...

Vad hade hänt om han fastnat,, eller fått en stöt liksom...???

 

Usch,,, nä,,, det var verkligen en orosfredag....

 

Men Thomas fick telefonguidning från sin Bästa vän och jaktkompis,,,

som jag lite ironiskt brukar kalla ”Idolen”,,, 

just för att Thomas verkligen ser upp till honom,,, för han kan liksom Allt om Allt,, ,

och faktiskt,,, efter idag,,, så är han även min Stora Idol⭐️

För han lyckades via telefon och filmer hitta felet,,, och Thomas kunde därefter åtgärda det...

 

Så under dagen fick jag en film skickad till mig från Thomas,, där vattnet sprutade för fullt ur kranen igen...

SHIT vilken lättnad❣️

 

 Så får man Äntligen komma hem och göra fredag...

Helgen ligger oplanerat härligt ledig framför oss..

Inte en endaste tid att passa,,, om man nu inte vill se vinterstudion förståss...

Ska bli sååå jäkla skönt...

 

Gick precis upp och kissade,,, och såg Knocke ligga å mysa i vår säng❤️

 

Och nere ligger Dollarn och njuter i en biabädd...❤️

 


Själv tänkte jag nu ägna kvällen åt att skriva en julsång eller två...

Hörde att Maria Carey tjänar ca 4 miljoner 💰 varje år på sin jullåt..   

Kan jag tjäna hälften,,, är jag meeeer än nöjd🤑

 

TREVLIG HELG ALLA UNDERBARA🎈⭐️🍀

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards