Alla inlägg den 10 december 2017

Av Ia Weylandt - 10 december 2017 18:30

 

Usch och Fy...

För om förra helgen var en ”flitiga som myror🐜” helg,,,

så kan denna helegn summeras som ”gjort ingenting” helg...

 

Eller tala för dig själv,, skulle nog Thompa säga, om han fick komma till tals i bloggen...

Men det får han inte,,, för detta är MITT skötebarn😁

 

Helgen började bra med att vi sov längre än vanligt...

Jag kom inte ut tills skogs, förens klockan passerat 8.30

Men väl där bara gick, och gick vi,,, i över 2 timmar var vi borta...

 

Hemma fixade och trixade Thompa med hästarna och annat pul,,, men när jag kom hem gick vi in och käkade en sån jäkla gofrulle,,, med bananpannkakor,, smoothies,,, melon,, ägg och bacon...

Sååååå jäkla gott😋


Jag roade mig med att kolla minnen på FB...

Älskar dom där minnena som dyker upp..

Denna lördagsmorgon fick jag cravings efter mina 2 små älskade Jack russels❤️❤️

Jäklars så mycket skoj vi hade med dom...

 

Och jösses så mycket snö vi hade det året☃️⛄️☃️⛄️

 

Är ärligt talat lite kluven i hur jag står i snöns vara eller icke vara???

När Dollar var yngre, Älskade jag, och längtade efter snön,,, och att få åka skidor med honom...

 

Shit va många roliga och läskiga turer vi gjort.

Och så många vurpor.

Jag har brutit båtbenet i handen,,, fått hjärnskakning,,, och sytt 2 stygn i huvudet efter att ha drösat omkull bakom honom....🐕⛷

Men lika kul för det har jag tyckt att det varit...💃🤕

 

Shit, va jag just svävade iväg  🎈 saken gällde  ju snöns vara eller icke vara....

Och sanningen är nog den att,,, jag vill inte alls ha snö....

Visst, det blir ljusare,,, och hundarna och hästarna är renare...

Men jag vill hellre kunna träna hund...

Så snön är välkommen den 22/12,,, och sen får den gärna försvinna den 25/12

Det tycker jag vore bra 🙃

 

Och när jag ändå att där så passade jag på att beställa en ny bil inför nästa år...🚗

Jag Älskar ju min VW Passat,,, och är såååå glad att jag ska få fortsätta köra en sån...

Denna gång blir det dock en Passat Alltrack...

Och jag har varit så jäkla crazy och spontan,,, så jag har valt en röd😱

Lika röd som den nedan,,, men med svart tonade rutor från förarstolpen och bakåt...

 

Shit,,, ställer mig frågan igen,,,

Vem ÄR jag egentligen...????

Jag som Inte gillar färger,,, vill helst ha Allt i svart, vitt eller grått😲

Men det blir nog bra🙈

 

Frukosten blev precis så lång och mysig som den bara kan bli en lördag i december, när man samtidigt tittar på vinterstudion...

Så plötsligt blev det lite brått att byta om, och hoppa in i bilen och bege oss till Strängnäs BK och medlemsmöte...

 

Ville ju såklart komma dit lite tidigare för att hinna rasta hundarna...

Deltog på trevligt medlemsmöte,,, och sen blev det återigen en rastningspaus,,, innan vi högg in på den goda gröten,,, och Magiskt goda skinkmackor..

 

Shit va jag längtar efter egna goda skinkmackor!,,

Mysigt surr med andra både kända och för oss okända medlemmar...

Strängnäsfolket är verkligen Toppen!!!

Jag satt brevid en kille som kör både spår och sök på elitnivå,,, och när jag sa att jag var nyfiken på söket,, så var det direkt en välkomnande inbjudan att få komma med i deras gäng.👏⭐️👏⭐️

Magiskt🍀

 

Dagen gick,,, och det började mörkna så smått,, när vi på vägen hem stannade på Mariefreds golfbana för att låta hundarna rasa av sig en stund innan vi åkte hem och gjorde lördag...

 

Eftersom vi hade magarna fulla med tomtegröt, blev det bara lite räkor med aioli till middag...

Det räckte gott och väl...


Vaknade upp till en fin söndagsmorgon med Massor av planer...

Men se,,, det blir sällan som man har tänkt sig...😕

 

Thompa stack iväg med hundarna,,, och jag förberedde en liknande frulle som den dagen innan,, som vi skulle äta, samtidigt som herrarna körde sitt första slalomåk...

 

Och det började bra,,,

Men Plötsligt,,, utan någon som helst förvarning,,, mitt i frullen,,, slog den till,,,

KABOOOOM💥💥 panikångesten från helvetet....

 

Om jag bara kunde förstå varför????

 

Men som jag skrivit tidigare,,, jag får PANIK,,, vandrar hysteriskt runt, runt, runt i huset,,, 

Sliter av mig alla kläder, för att det känns som att allt sitter så hårt, och som att jag ska kvävas...

Även halsbandet, som Alltid sitter där, kastas av...

Såååå märkligt...

 

Tur ändå att dessa anfall inte kommer på offentliga platser,,, tänk er chocken från främmande människor om jag skulle börja klä av mig naken och riva sönder mina kläder...

Woaw,,, det skulle kunna ge DOM stora men för livet att se min vältränade kropp uti bara mässingen🙈🙈

Thomas,,, han är ju liksom van,,, och har dessutom varit med om att skapa denna ljuvligt kurviga kropp🤣

 

Så det va bara att plocka fram ataraxen och svälja piller,,, trots att jag då vet att dagen blir förstörd,,, för så fort jag sätter mig ner, så somnar jag...😴😴

 

Men det tar ju en liten stund innan pillren börjar verka,,, och då klarar jag liksom inte av att vara hemma,,, utan vill bara ut...

Så Glock och jag stack iväg ut på en närmare 7-kilometers i elljusspåret....

 

Ville inte ta med Dollar, eftersom dom precis knallat i en timma med husse innan vår frukost...

Nog för att jag tycker att även gamla hundar bör hållas igång,,, men det får vara nån måtta på det hela...

 

Elljusspåret är bra,,, men förbaskat jävla backit...

Upp och ner precis hela tiden...

 

Först så går det upp,,, upp,,, upp...

 

Phu,,, högst uppe på toppen....

 


Åsså ner igen,,,,,


Bara för att sen börja klättra uppåt igen...

   

Men det är väl så ett motionsspår ska se ut🙄

Själv föredrar jag mera platt... .😉

 

Ja, och sen sov jag bort resten av dagen😴😔

 

När dessa attacker kommer,,, så blossar hela mitt ansikte upp.

Jag får som stora röda blemmor i hela fejset,,, och det bränner och svider som helvetet i ansiktet på mig...

 

Sen försvinner det lika snabbt igen????


Thompa stack ut på en ridtur med både hästar och hundar...

Blir så arg😠 på honom,,, när jag ber honom fota,,, och han glömmer...

Idag var allt jag fick en bild på Knocke när han gick och la sig i halmen, medans Thompa mockade...

 

Å andra sidan förstår jag honom...

Han rider iväg på Linus, med Lova som handhäst,,, och har dessutom både Dollar och Glock att hålla reda på...

Kanske inte ska vara prio att fota då,,, bara för att jag vill ha bilder till bloggen😫

 

Dom var borta i närmare 2 timmar,,,  så det var nöjda hundar som kröp upp till mig efteråt...

Klonkan somnade direkt...

 

Och nu har jag masat mig upp...

Helgen liksom bara försvann upp i rök,,, vilket känns skit💩💩💩

Å andra sidan,,, så vad ska man göra????

 

Vi tänder det andra ljuset,,, och fortsätter se fram emot att det snart vänder.... ⭐️✨🌟💫☀️

  

Ha en Bra arbetsvecka...

2 veckor kvar till jullov🎄

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards