Direktlänk till inlägg 31 maj 2019

Underbart är kort!

Av Ia Weylandt - 31 maj 2019 17:30

   

Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig..

Som jag längtat och sett fram emot årets Rapportläger i Tierp.

En av årets absolut mest efterlängtade helg. 

Men för oss tog det slut nästan innan det hunnit börja😢 

 

Fast det började ju bra!

Vi kom iväg från Sjövreten vid 13-tiden i onsdags, och anlände Tierps BK strax efter 15.00 

Då var redan några husvagnar på plats. 

    

Vi installerade Hobbe, och vartefter anlände fler husvagnar.

Totalt stod det 12 vagnar där under helgen, några sov hemma, så jag tror att vi totalt var 25 personer..  

    

När hundarna var rastade, och Glock fått ett lydnadspass,,, slog vi oss ner och bara mööös av det trevliga sällskapet... 

    

Solen strålade, men det blåste nåt grönjävligt,,, men i lä va de skönt... 

 

Klockan Åtta på kvällen hade vi genomgång och samling i klubbstugan... 

 

Så klockan 9.00 på torsdagsmorgonen, stod vi redo för helgens första rapportpass. 

Det blev 2 rapportgrupper, en som körde på fm, och sen en bebis/unghundsgrupp som körde em.

Några spårade... 

 

Första dagen fick vi låna en av Tierps BK´s tävlingssträckor.

Där fick vi också ha skyttar i skogen..

TOPPEN!!! 

 

Sheriffen förbereds på A-stationen... 

    

Det var definitivt ingen lätt grundsträcka.

Hela vägen ut till B gick klurigt i råterräng... 

    

Efter B, fortsatte sträckan ut på en stooor äng, där vi vinklade höger in mot C.

Inte helt lätt i dom kraftiga vindarna som ven... 

Jävlar va vi frös därute.

Hade behövt både mössa och vantar...  

 

KnockeBoy syns som en liten vit prick på väg in på C... 

    

Och jävlar, va nöjda vi var efter dagens träning.

Glock är Fantastisk!

Kopplar av sååå fint mellan skicken... 

    

Men taggar till som bara den när han hör 3 MINUTER... 

 

Jag valde med flit att starta honom ganska sent från min station, och jag band också upp honom, så att han verkligen såg hundarna framför honom dra iväg på sina kommandon... 

Och det ryckte i hela kroppen på honom,,, men inte ett ljud sa han...

Dessutom är jag asnöjd med mina framföringar...  

    

Kul också att han tidsmässigt hänger med, trots att det kommer yngre, hungriga hundar med längre ben😊 

    

Verkligen en ToppenBra träning...

Jag var sååå jäkla nöjd och stolt över vår Älskade hund på tillbakavägen... 

    

Kommer tilbaka till klubben.

Käkar lunch, hundarna vilar.

Vi ser fram emot uppletandet aom ska starta efter lunch. 

Så ska jag bara rasta hundarna en snabbis.

Och då reser sig Glock, och hoppar på 3 ben...

Vill INTE stödja på vänster bak😔  

 

Vi förstår väl ganska snabbt att det handlar om att han har sträckt sig, för nästan direkt när vi börjar röra på honom, så rör han sig som vanligt, så Vi blev liksom aldrig direkt oroliga.

Däremot så insåg vi ju genast att det inte skulle bli någon mer träning på lägret. 

Och det kändes väldigt ledsamt... 

 

Så istället för att köra uppletande med dom andra, så gick vi och la oss och sov middag.

Luften gick liksom ur en lite..

När vi vaknade masserade jag igenom hela Knocke, vilket han verkligen njöt av,, men han var fortfarande väldigt, väldigt halt under resten av kvällen direkt efter att han reste sig från vilande...

Trist... 


Men, vi fick iallafall njuta av en god gemensamhetsmiddag på kvällen...

Vid 18.30 tändes grillen,,, och grillmästarna satte genast igång...

I början var dom bara några få,,,,, 

 

Men vart efter fylldes det på med massor av gottas... 

    

Jag har varit kass på att fota under helgen...

EN bild tog jag på middagen😝 

    

Men, det var jättegott,,, det var jättetrevligt, och det blev jättesent🥳 

 

Det till trots, så vaknade jag som vanligt väldigt tidigt...

 

Redan vid 05.30 tassade jag och hundarna ut till en hiskeligt vacker morgonpromenad... 

 

Och det Bästa av allt, var att Glock inte visade det minsta av spår till hälta...❤️  

 

Ohalt till trots, så valde vi ändå att packa ihop och åka hem..

Visst hade vi kunnat stanna och umgåtts och haft trevligt... 

Men samtidigt kom vi dit för att träna, och när vi då vet hur mycket som finns att göra hemma, så kändes det bättre att åka hem till dom andra djuren... 

 

Så vi lämnade Tierp vid 10, och anlände Sjövreten vid 12...

Bytte ut dom Uppländska rapportskogarna, mot våra vackra sörmländska promenadstigar... 

    

Glock har inte visat nån hälta på hela dagen ”peppar””peppar”,,, 

Men han kommer ändå få vila ett tag framöver nu..

Vila som i ingen rapportträning, vallning, eller andra explosiva aktiviteter.... 

    

Däremot så blir det promenader,,,, fler men kortare, och vi försöker hålla dom lugna...

Det är lite svårt med en leksugen Sheriff🥳  

 

Thomas ”rastlös” Franzon, farit runt som en skållad råtta och utfört en massa små projekt sen vi kom hem...

Själv tog jag tillfället i akt att bara va en solig dag som denna... 

Har legat i solen och läst... 

   

Imorgon är en annan dag☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards