Direktlänk till inlägg 9 juni 2019

Spår-DM och Lydnads-SM

Av Ia Weylandt - 9 juni 2019 16:30

Min telefon har fått spel.

Ibland funkar den inte att ringa på, eller svara i🤪

Nu plötsligt la kameran av, så inte ett foto har jag kunnat ta dom senaste 2 dagarna.. 

Så det blir till att hålla till godo med lite begagnade bilder... 

 

En gammal höstbild från ett spårslut, får symbolisera helgens spårtävling...  

              

För i lördags for vi till Nynäshamns BK för att försöka försvara DM-titeln i spår👣👣👣 

Nynäs har aldrig varit någon favvoklubb att tävla på, och hade det inte varit för att det var DM, så skulle vi aldrig ha anmält. 

Och varken Thomas eller jag kände nåt speciellt sug tidigare i veckan.

Kan ju också bero på att vi ställde in oss på att vänta och se, om Sheriffen skulle visa nån mer hälta efter sträckningen. 

 

På fredagen pratade vi ihop oss, och bestämde oss för att inte tävla.

Men i kombo med att vi ändå var tvungna att åka dit med vandringspriserna,,, Och att vi såg att det inte fanns några reserver att plocka in, 

så bestämde vi oss för att vi kör... 

 

Jag gnäller ju alltid över att Thomas alltid får ”ta” den sista lotten vid lottningen... 

Denna dag fick han dra den första,,, och vad tar han startnummer 10, jag sliter mitt hår...

Ville ju ha ett tidigt startnummer pga av morgondaggen som troligtvis skulle dra som en jäkla avlöning så fort solen började värma...

Men så blev det inte.

 

Dom andra tävlande stack iväg, men vi fick vänta på klubben i 1 1/2 timma innan vi blev hämtade till vårt spår, som låg alldeles bakom klubbstugan... 

De blev en trevlig väntan i trevligt sällskap med gamla klubbkompisar från Södra...

Kul å snacka gamla minnen....

 

Klockan 10 var det dags att släppa på.

Glock hittar spåret i den jättefina upptagsrutan, och tuffar med bestämda kliv iväg...

Ser ut som om han fått ett jäkligt bra fäste direkt.

 

Vi står som liksom på en traktorväg och tittar på påsläppet, och jag höll på att sätta hjärtat i halsgropen, när jag ser att Glock korsar vägen lite längre bort...

Lugn, bara lugn, säger spårläggaren, han går rätt, han ska över vägen och ut på fältet...

 

Attans då, hinner jag tänka, att komma ut på öppet fält sådär direkt efter påsläpp, det har ju samma effekt som att komma ut på ett kalhygge, det här kan bli svårt...

Och det visade det sig också att det blev.

Glock snurrade och for, kämpade, letade, men fick inget spår i näsan.

Thomas tog tillbaka honom till därifrån dom kom ut ur skogen, men det hjälpte tyvärr inte🙁utan Thomas selade av och kom tillbaka...

Så var dagen över!

Eller ”kunde” ha varit, om vi inte haft turen att få Världens Bästa spårläggare...🥰 

 

Han blev ju såklart jätteledsen för att Glock missade, sån är man ju som spårläggare, man vill ju att just ”sin” hund ska lyckas bra...

Så han erbjöd sig att gå med ut och visa hur spåret gick där Glock fick tapp, 

Så jag, han och Glock stack iväg, för att se om vi skulle kunna ta oss runt. 

 

Men det hjälpte faktiskt inte att han pekade vart spåret gick.

Glock fick inte fäste där ute på fältet.

Vi lyckades liksom promenera oss fram till första pinnen, som Glock fick Massor beröm för när han plockade upp.

 

Sen släppte jag på igen, och då kändes det som han fick fäste i ungefär 25-30 meter, där kom en vänstervinkel som han tog fint, men sen var det tapp och snurr igen. 

Återigen med spårläggarens hjälp, lyckades vi krångla oss fram till pinne nr 2 ute på det blåsiga fältet...

När Glock plockade den pinnen, berömde jag Massor, och sen selade jag av. 

Kände att Glock skulle  få avsluta med att ha ”lyckats” vilket jag tycker är jätteviktigt.

Han kämpade som faan..

 

Tack snälla Underbara spårläggare😍för att du tog dig tid att låta oss få åka därifrån med en hund som kände att vi var supernöjda med honom.💙

Han missar ju liksom inte ett spår med flit... 

 

Tråkigt nog för arrangören så fullföljde bara 2/10 dagens spårtävling.

Lika trist var att INGEN sökhund fullföljde..

Och idag, som i söndag, så fullföljde ingen i rapporttävlingen heller...

Inte så kul😔 

 

Hem till Sjövreten med oss istället, för en skön dag i solen...

 

Vi slappade i solen, och framåt eftermiddagen, tog Thompa med sig hundarna på en barbacka tur på Linus, bort till badet..

Begagnad bild från i våras...(med sadel)

 

Hundarna njöt av det svala vattnet... 

    


Jag var kvar hemma och förberedde kvällens middag.

Alltså, onsdags köpte jag en bukett vita liljor.

Första, men Absolut inte sista...

Shit va vackra dom är,,, och vilken jäkla härlig doft dom sprider i precis hela huset, (nja undervåningen iallafall) 

    

Jag ÄLSKAR dom, kommer Alltid att vilja ha vita liljor hemma framöver... 

 

Det blev en mysig kväll.

Jag satt uppe både länge och väl på den nypimpade balkongen.

Sen började det regna, så jag hoppade ner och satte mig under taket på altanen.

Mysigt det med.

Jag sov faktiskt ute på altanen inatt.

Det gjorde jag massor med nätter förra året också.

Svalt och skönt, men man blir ju som ett smörgåsbord för myggen... 🦟 

Tycker jag klarade mig ganska bra inatt ändå... 

 

Imorse stack vi tidigt ner till Hallsberg för att kolla finalen på Lydnads-SM🇸🇪

Vi stack tidigt, för att den som vi hejade på, och ville se, hade startnummer 3, och skulle få i första startgrupp direkt på morgonen....

Och jag måste erkänna, att bortsett från fria följet, som är föööör jäkla långt i lydnadslydnaden, så tycker jag att den lydnaden är mycket roligare att se än Brukslydnaden...

 

För jag blir sååååååå jäkla imponerade av dom som tävlar.

Fy Fasiken vilka härliga uppvisningar dom gör.⭐️⭐️⭐️

Jag ryser och gråter om vartannat.

Så jäkla avundsjuk, för även om jag höll på i 100 år, så skulle jag aldrig kunna bli lika duktig...  

 

En trevlig dag, med trevliga möten, bra shopping även om vi inte behövde något.

Men som jag brukar säga,,, man kan alltid skapa sig ett behov, leksaker kan man aldrig få för många av...

 

Hundarna kanske inte tyckte det var lika lattjo...

Som kompensation bad jag Thomas att släppa mig och Glock en bit ifrån hemmet, så knallade vi sista biten...

 

Det var skönt, och uppenbarligen funkar DogTrack i mobilen idag,,, får se vad som funkar imorgon... 

 

Nu väntar en lååååång arbetsvecka..

Hur nu det ska gå till🤪

Ärligt talat ska det bli ganska skönt, tycker inte jag hinner få något gjort när jag bara jobbar 2 1/2 dag här, och 2 1/2 dag där...

Veckan efter jobbar jag bara ute på fältet 1 dag...

Usch, det går alldeles för fort nu,,, snart är det Midsommar☀️ 

 

Under veckan sätter vi igång Klonkan lite lätt igen.

Blir nåt frispår, och säkert nån scootertur + att jag hoppas få nya utmanande konditionsövningar att sätta tänderna i.

Nu börjar uppladdningen till att vi alla 3 ska vara i Toppform till SM i Bruks i slutet på augusti.... 

GloriuosGlock laddar på badrummets svala klinkergolv....

   

Vi skrivs när vi skrivs❣️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards