Alla inlägg den 1 september 2019

Av Ia Weylandt - 1 september 2019 16:45

                 

Nu är det höst🍁🍂🍁

Men höstkänslorna har långt ifrån infunnit sig,, tvärtom, varmaste septemberdag på många år.

Ärligt talat så längtar jag efter lite svalare, höstigare väder nu.

Tycker det har varit olidligt på jobbet under veckan som gått..

Men, men, jag ska nog få regn, slask och kyla så att det räcker...  

 

Många jag träffat eller pratat med under veckan, har frågat om vi landat ännu efter SM.

Och jag måste svara, att det känts som om det tagit några dagar att verkligen förstå.

Just när man är i det, så tar jag liksom inte in det, det var egentligen först nu till helgen som den riktigt härliga mysiga nöjdhetskänsla infann sig, och man återupplever varje minuts spänning i minnet om och om igen... 

 

Men iofs, kollar man på bilden nedan,,, så älskar jag den för den enorma glädje som vi alla 3 utstrålar....

    

Tycker den bilden är Magisk✨⭐️💫 

Så vi var nog Väldigt Nöjda och Lyckliga redan då❤️  

 

Veckan som gått, har som sagt var varit alldeles för varm för min smak...

Man har liksom inte kunnat göra så mycket efter jobbet.

Thomas har tagit hundarna med till badet varje eftermiddag... 

Bra fotat😂Frallan🤣

    

Först efter kl 19 på kvällarna har det blivit så pass svalt, så att vi kunnat gå ner och köra lite lätt lydnad...

Kämpar ju på med positionen i fria följet.. 

    

Filmar övningarna varje kväll och skickar ner till Bästa Fröken Vem❣️

Hon tittar analyserar, kommer med råd, och nya provapå övningar...

    

Tycker mig redan se små framsteg....💪

 

Dollar, som tidigare legat så nöjd vid sidan om och tuggat på sin kong,,, nöjer sig inte alls med det längre.

Han springer hela tiden efter Thomas, och vill också kampa,,, så då blir det till att stänga in honom i buren...

    

Det gillar han inte alls, tjuter av missnöje och försöker klättra över...

Lilla Gullefjun🐣

 

Vi blandar även in dom Nordiska Lydnadsmomemten.

Nu har Knocke listat ut hur man gör en ingång med den Stoooooora träapporten.

Det krävs lite teknik, apporten är ju nästan lika stor som hunden...

    


I fredags var det iallafall lite svalare, så då blev det ett besök i rapportskogen...

Dels så vill vi ju alltid ut ganska snabbt efter tävling för att bara köra korta motiverade skick...

Men nu ville vi ju också testa på att göra det 5:e skicket, eftersom det är 5 skick första dagen på Nordiska.

    

Glock var taggad ill tusan, försökte bita av kopplet både på utmarschen, och på uppvärmningen,,,,

Vilket  är skitjobbigt, men ändå bra,

för det betyder laddad hund som blir frustrerad över att sista fast,,,

vill bara iväg💨💨💨💨 

Och i full fart kommer går han iväg och kommer in.... 

    

Han blev nog lite konfunderad inför det 5:e skicket.

Eller inte inför skicket, för det visste han ju inte om.

Men annars så leker jag ju Massor med honom när han kommer in efter 4:e, och så får han behålla bollen. 

Nu lekte jag en stund, och stoppade sen undan bollen och satte mig ner för att vänta.

När jag sen knäppte loss och började värma upp var det inte alls samma drag fram till sändningspunkten.

Men väl där, när jag började räkna ner, så såg jag hur öronen lades platt bakåt,

Och han drog iväg med en jäkla fart🚀 

 

Mycket nöjda med fredagskvällens träning...

Och även Mycket nöjda med fredagskvällens Silverfirande🥈

    

För Självklart måste ett SM-Silver firas lika mycket som ett Guld...

    

Jag dukade upp med färska räkor, rökta räkor och hummer...

    

Löjrom, Skagen, saffransaioli etc...

    

Tillsammans med en flaska Moet🥂🍾🥂 satt det som en smäck...

 

Till efterrätt had jag gjort det enkelt och köpt munkar🍩 av olika slag.

Älskar munkar, och det var kul att få testa lite olika sorter....😋

    

Det blev en mycket fin kväll.

Älskar när vi sitter länge och bara pratar igenom allt kul vi får vara med om....

 

Lördagen sen, bjöd på 70-årskalas på Strängnäs BK.

    

Vi körde dit Hobbe redan på torsdagskvällen,,, och tur var väl det, för när vi anlände på lördagen var det knökfullt på klubben.

Såååå kul att så många ville vara med att fira...🎊🎉 

 

Det har pågått en jubileumscup under våren/sommaren, men vi har inte varit med.

Under dagen pågick själva finalen...


Vi slog oss ner utanför Hobbe och njöt av resterna efter lördagens firande...

    

När det var dags för uppvisningar fick Thomas och Glock gå in och visa upp ett i det närmaste Perfekt👌Framåtsändande...

Det visades även freestyle, rally, patrull, svensk skydd och IGP mm,mm... 

 

Men sen började firandet av 70-åringen...

    

Härligt mingel medans grillarna stod till sig....

    

Bjöds på Otroligt goda hamburgare och korvar med smarriga tillbehör...

    

Var också prisutdelning av Cupen🏆

    

Och smarriga tårtor🎂

    

Sen blev det trevligt nattsuddande...

Lyckan var total när heliumballongerna🎈åkte fram....

    

Det är skönt att skratta😆

    

Inte riktigt lika festligt kändes det i mitt huvud🤕 när jag vaknade imorse.

Men det får det väl vara värt.

Så jäkla glad och stolt över att få tillhöra en sån trevlig klubb som Strängnäs BK.

Sånt härligt engagemang, och trevliga människor💖


Så idag söndag har inte många knop gjorts...

Vi käkade frulle i Hobbe, men sen drog vi hem honom...

 

Ruskigt varmt och kvavt idag också, så det fick bli en tur till badet...

    

Inte hundarna emot...

    

Svårt att få dom med hem efteråt...

    

Nu ska ju vädret förändras,,, så kanske var det årets sista bad💦💧💦 

 

Jag har ju blivit så ruskigt dålig på att fota.

Fotade ingenting nästan under SM, och knappt något från festen igår heller...

 

Därför blir man ju extra glad, när man får bilder av andra...

 

Nedan bilder från Glock´s fina uppletande, tagna av Kent Eriksson❤️

     

Och från lydnaden har vi fått bilder av Malin Kaad❤️

 

Härlig bildserie från läggandet på inkallningen.... 

        

Krypbild....

 

Stilstudie från metallapporteringen...

        

Ännu en Underbar glädjebild från prisutdelningen.... 

 

Såååååå härliga minnen att bevara i hjärtat och plocka fram framöver💝 

 

Men kära nån, jag kom just på att jag ”glömt” skriva om att Sjövretens blivande Prinsessa har sett dagens ljus...

För stort fokus runt SM,,, sorry lilla valp🐶

För 2 veckor sedan föddes vår nya familjemedlem... 

Nånstans i högen nedan ligger vår lilla Fina Fröken O💖

 

Hon är såååååå Välkommen hem nån gång i slutet på oktober.... 

Ska bli superkul att kära känna en ny liten individ,,, sen får vi se vad det blir av henne,,, 

rapporthund?

spårhund?

skyddshund?

sökhund?

Vem vet,,, det enda som är säkert är att hon kommer att bli mycket Älskad❤️

 

Men innan dess ska vi för första gången få äran att representera Sverige🇸🇪på Nordiska Mästerskapen.

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot det.

Hade önskat att våra förberedelser kunnat vara bättre.

 

För imorgon drar jag på konfernas i Båstad, och kommer inte hem förens sent torsdagkväll,,,

så denna veckan försvinner ju typ...

Har gjort ett träningsschema till Thomas, som jag hoppas han följer🥰 

 

Självaste huvudrollsinnehavaren tar det hela med ro.

Han ligger i sin Älskade slänt och blickar ut över sina ägor...

    

Men snart måste vi nog plocka in honom,,, det mörknar på himmelen,,, och det börjar mullra så smått.

Ännu ett åskoväder på väg in⛈

Vi har fortfarande sviter från ovädret som kom tidigare i veckan.

Det blixtrade till i ett vägguttag i vardagsrummet, och sen blev hela gården nersläckt...

 

Thompa fick igång det mesta redan på kvällen, men källarvåningen, köket och internet låg nere dagen efter...

Han fick igång allt utan ”halva” köket av nån underlig anledning.

Turligt nog funkar kyl, frys och spis,,, men vi har ingen belysning🤔

Elektriker inbokad i veckan som kommer... 

 

Sådär ja,,, allt medans jag sitter här och skriver så kryper ⚡️blixtrarna ⚡️Närmare...

Dags att stänga ner,,,

Och Knocke,,, han har lagt sig tillrätta hos sin Älskade husse❤️

   

Önskar alla en trevlig arbetsvecka...

 

På återskrivande🥂

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards