Alla inlägg den 6 september 2019

Av Ia Weylandt - 6 september 2019 18:15


               

Åååå va de e skönt att komma hem efter att ha varit iväg i nästan en hel arbetsvecka....

Men jag ska inte klaga, har haft det ganska bra faktiskt,,, även om det såklart Alltid är ”Hemma Bäst”


Veckan har innehållit 3 dagars Konferans i vackra Båstad tis-tors.

Men redan på måndagen började min färd söderut.

Kunde ju såklart inte missa chansen att få gosa lite med Mormis Morris💙, så jag stannade och sov en natt hos Finaste Familjen i Jönköping på vägen ner...

 

Vilket Magiskt mottagande man fick💙💙💙

    

Mormis Morris var på ett strålande humör hela kvällen,,, bara skrattade och charmade💙

Vi käkade Libanesikst, och mös  sen mest kvällen.

Mormis kattbarnbarn, Fluffy, la sig tillrätta i min väska, och ville nog följa med mig därifrån...

Undrar va D&G skulle tycka om jag kom hem med en katt😬

    

Såååå mysigt att sova över och få vara med om kvällsrutinerna, och nattbingen...

Finaste killen innan nattamaten intogs...

    

Så jäkla njutfull kväll❤️


Men jag stack från Jönköping redan vid 6.30 på tisdagsmorgonen,

Och kom i god tid fram till det fina hotellet i Båstad...

    

SuperHärligt hotell, med Magiska terasser med vidunderligt vacker utsikt...

    

Lite utomlandskänsla,,, skulle gärna spendera några vackra sommardagar där☀️ 

 

Men nu fick Kag 3 konferansdagar, vilket inte var helt fel det heller...

Mycket konfererande såklart, grupparbeten och säljträning...

Men också en Makalöst bra föreläsning av den före detta FIFA-domaren, Jonas Ericsson, som dömt både VM, EM och Champions League.

 

Han var bara SÅÅ jäkla bra👏⭐️👏⭐️ 

 

Såklart Teambuilding också!

Bygga en bro av ett gäng stickor...

    

Det klarade ”mitt” lag så bra så,,, den gick tom att gå över💪 

    

Åsså var det lekar a la Mästarnas Mästare...... 

    

Med Nattduell och allt👊

    

En kväll åt vi middag på vackra Norrviken...

    

Där var kvällen tema ”Agent”

    

Watch Out for Agent 008🔫💣🔪

    


3 roliga, men mycket intensiva dagar...

Och det var med en viss ångest i kroppen som jag satte mig i bilen vid 14.30 i torsdags, för att ensam köra dom 50 milen hem till Sjövreten😴

    

Men jag gjorde själv valet att köra bil istället för att flyga, och ärligt talat så gick det jättebra.

Rättegångspodden, Mordpodden, och P3 dokumentär är Fantastiska sällskap på långresor...

Men visst tusan var det skönt när jag öppnade grinden och körde in på mitt Älskade Sjövreten..  


För OJ som jag saknat mina nära och kära där hemma.

Nu har det ju som vanligt inte gått någon nöd på dom....

Dom har prommat....

  

Klonkan har fått cykelfys....

  

Dom har kört lydnad, men ingen har ju funnits där för att fota det...

Men så har dom också prommat lite mer...

  

Som sagt, både 2-bent 🚶‍♂️och 4-benta 🐕🐕🐎🐎🐑🐑🐑🐑mår prima❤️ 

 

Men känslan jag kände när vi idag efter jobbet drog till skogs var Mer än Magisk...✨💫

Jag trampade ut ett drygt 900meter långt frispår till Glock... 

  

Det löste han Galant,,, kom in i full fart💨💨

    

Känns bra inför nästa helgs prövningar...

 

För nu håller jag som bäst på att packa upp väskan efter veckan i Båstad,,,

bara för att packa om den igen.... 

Helgen hemma, och sedan 2 dagars arbete, innan vi drar dom 36 milen söderut igen....

    

Värnamo, och Nordiska Mästerskapen i Bruks&IGP väntar runt hörnet...

Skönt ändå att vi inte ska släpa på Hobbe, utan kommer att inkvarteras på Scandic i Värnamo.

Det gör milen lite enklare....

 

Nu ska jag laga pasta...

Är det något jag alltid är vrååålsugen på efter att ha ätit ”finmat” i några dagar, så är det en riktigt kladdig och god pasta med ett glas rött, och nån trevlig opera i bakrunden...

 

Helgen är faktiskt ganska oplanerad,,, lär bli en hel del hundträning och förberedelser inför nästa vecka...

Kanske kommer det ett blogginlägg till innan avfärd,,, får se om skrivlusten infinner sig....

 

Men för nu önskar jag ALLA en Supertrevlig helg🍀

Knockson har intagit helgmooodet❤️

   



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards