Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Innovation💎

Av Ia Weylandt - 29 mars 2020 17:45

 

Helgen som passerat har verkligen varit en känslomässig bergochdalbana.

Jag har varit ledsen, arg, deppig, besviken, frustrerad,

samtidigt som jag verkligen, verkligen har försökt tänka positivt.

Men det är svårt, så mycket planer och roliga aktiviteter som bara måste ställas in,

jag som sett så mycket fram emot påsken med rolig träning och Hobbepremiär😢

Men jag ska verkligen försöka att inte älta om det här i bloggen, det är som det är, 

Jag ska försöka tänka positivt och glädjas åt det vi faktiskt kan göra, jag ska försöka vara lika cool som min lilla 
Älskade HickePick💓
 

Men som alltid när jag blir lite deppig, så vill jag göra stora förändringar.

Har ju tjatat om gräsmattan nedanför köksfönstret, som Olsson grävt sönder, och där gräsmattan liksom aldrig tar sig...

Fick ju en idé om att vi skulle bygga en altan där, och ställa dit en jacuzzi, men den idén ratade Thomas, och det är jag glad för, tror inte bubbelbad är riktigt vår grej.

 
Men så när vi satt där runt frukostbordet på lördagsmorgonen, jag lite lätt frustrerad, så kom jag på snilleblixten att vi skulle använda den plätten till att odla på!
Och den idén tände även Thomas på...

Förra året odlade vi tomater, men eftersom vi har hanhundar som pissar på allt, så måste vi ställa plantorna utanför staketet.

Det gjorde så att det blev lite meckigt att vattna, och det var lätt att det glömdes bort.

Så därför bestämde vi att ett staket skulle sättas upp..


Och när vi vill nånting, så vill vi det NU,,, så direkt efter frullen hängde vi på släpkärran och drog till närmaste brädgård.
 
Där inhandlades 12 meter färdigt staket, skruvar, muttrar, stolpar,,,
 
8 säckar jord och 1 kg gräsfrön...
 
Sen sattes Thomas i jobb😂
 
För det är ju oftast så, att det är jag som kommer med dom braiga idéerna, men det är stackars T som får utföra dom😂🤣😂🤣
 
Men han hade bra hjälp av HickeliPick,, hon sprang och snodde verktyg och skruvar så halva tiden gick åt till att leta efter saker...
 
Så medans Thompa slet, så roade jag och Glock oss i fårhagen...
   
Jag trampade ut ett spår till Hickan i vår hästhage...
 
Jag pysslade med hästarna,,,,
 
Och spårade med Olsson,,,
 
Å Vips, så va Frallan klar👌👏👍
 
Han är såååå jäkla duktig⭐️
Jag tycker det blev skitbra, ville att vi skulle måla staketet vitt, men när Frallan sa,,,

"Tänk på att då måste det skrapas och målas varje år" 

Ja, då kände jag att naturfärgat är väl kanske snyggast ändå😬😜

Avslutade dagen med att köra lydnad med Glock och Olsson...

T&G körde nere på lydnadsplanen,,,

 
och fröken Olsson och jag höll oss i paddocken...
 
Sen stack Thompa och Glock ut på en ridtur,

och jag fick in för att förbereda lördagsmiddagen...

En ganska så lik repris från förra lördagen,,,

Helt klart värd en repris, för det var sååååå jäkla gott...
 
Skillnaden var att förra helgen gjorde jag skagentoast, men det blev ju lite mycket,

så nu la jag min goda Skagen i krustader istället, som ett litet tilltugg till champagnen och västerbottensnittarna...
 

Dom där västerbottensnittarna är så Magiskt jäkla goda, så jag får cravings efter dom...

Och sååå enkla, riven Västerbotten, cremefraiche, olivolja och cayennepeppar.

Jag steker tunnbröd så det blir knaprigt, och toppar sen med hjortronsylt...

It´s to die for🤤😋

   

Förra helgen käkade Thomas gratinerad hummer,

men denna helgen la han den bara rakt uppochner på en rostad macka...

Inga krusiduller där inte🦞

 
Jag åt mina pilgrimsmusslor grillade på en bädd av ruccola och plommontomater, toppade med knaperstekt bacon och beurre blanc sås...
 

Alltså,,,,, såååååå jäkla gott👌


Idag som är söndag har vi inte hunnit med ett skit.

Känns som om nån snott den här dagen av oss,,, och det bara för att man missar en ynka timma.

Men det blev ju liksom så att när vi gått morgonprommis och käkat frukost, så var klockan plötsligt 11 istället för som annars 10😆

Vi hade först inte tänkt ha någon grind i staket, men sen tänkte vi om, vilket gjorde att Thomas fick ta en tur till brädgården igen.

Efter lite fix även denna dag, så var vi Supernöjda med resultatet.
 
Nu ska vi köpa pallkragar, krukor etc, och sen jäklar ska det odlas därinne.

Å va det ska bli kul🎈


Men sen kände vi att hundarna behövde få lite skoj också...

så ut i spårskogen for vi, där vi trampade Ut våra egna spår...

slog ihjäl en timma med en magiskt mysig promenad,,,
   

Efter en stunds vila i bilen, var det först fröken Olssons tur att ta sig an sitt spår...
 
och det Lilla Hickebarnet fortsätter att imponera på mig⭐️⭐️⭐️


KlonkanBoy gör sen ett fint upptag och kommer iväg åt rätt håll⭐️⭐️⭐️
 
Spårar Super👌 Och plockar alla pinnar.
 
Faaaaaan Helvetes Jävla Skit 💩 att vi inte får tävla🤬

💩💩Jävla CORONABAJS 💩💩


Kommit hem och pysslat lite med att mata får och Pysslat med hästarna.

Thompa och Sheriffen har stuckit iväg på en cykeltur...

 
jag har gått in för att göra hemmagjord pizza.

Degen är satt, och tomatsåsen står och puttrar på spisen....

 

Roar mig med att tjattra med dom Vackraste jag vet❤️❤️
Älskade dotter och barnbarn❤️❤️
Helt klart har Mormis Morris fått sina Fantastiska Blåa ögon från Mormis...

 
Inget av mina barn har blå ögon.

Jonnas är grön/bruna...

 
Och Jespers är brun/gröna....
 
och Morris måste nog vara det Vackraste som finns❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards