Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Kortveckor...... Me Love!!!

Av Ia Weylandt - 13 maj 2015 17:15

 Ja, fy som tusan vilken skön arbetsvecka jag haft...

Tjoff, Tjoff, HalvTjoff,, så var det klart liksom....

Och nu väntar hela fyra lediga dagar,,, dagar som kommer att innehålla lite gott och blandat roligt,, men också några tråkiga måsten....


Men jag ska börja med att berätta om den fantastiskt härliga lördag som vi hade i lördags,,


Lördagen inleddes ju med strålande solsken,, och jag drog till skogs, och gick en superhärlig 90 minuters morgonprommis,,, med bara våra underbara hundars glada skuttande,, och fåglarnas härliga kvittrande som sällskap...

Thompa var och sköt pikkadoll,,, kan inte tänka mig att han hade det lika fridfullt och mysigt som jag och dogsen....


Hem och åt årets första utomhusfrulle,,,,

 

Sååå jäkla magiskt gott,,, och mysigt....!!!!


Låg sen faktiskt kvar i solstolen en stund och njöt av det vackra vädret...

Men sen satte jag fart,, och var i princip igång hela långa dagen...


Hade dagen innan varit iväg och köpt en massa fina blommor som skulle planteras i krukor lite här och var på tomten...

 

Det är tur att man har en så hjälpsam Glock,, som ska vara med hela tiden lägga näsan i blöt,, och "stjälpa" till....

   

Kollar även av om jag har något i min näsa som han måste ha koll på.....

 

SötNöt!!!!

 


Dollar han hittade sin egen oas,, och låg mest under ett äppelträd och kollade majestetiskt på oss, så att vi skötte oss....

   


Jag blev supernöjd med alla mina blomsterarrangemang i olika krukor runt om vår tomt...

Mest av allt var jag till en början nöjd med min idé att arrangera en svensk flagga...

Jösses,, det tog nog närmare en timma att få till det så bra,,,

Och stolt ropade jag på Thomas för att han skulle få komma och beundra mitt mästerverk...


Han stod både länge och väl och beundrade min skapelse,, samtidigt som jag hoppade jämfota av upphetsning brevid...

-ser du inte vad det är????

-ser du inte vad det föreställer???

Frågar jag gång på gång!!!


Och Thomas kliar sig på hakan och hummar lite lätt, sådär ni vet som riktiga proffessorer gör innan dom intygar att dom beskådar ett riktigt mästerverk...

-Hade färgerna varit ombytta,, säger han,, så hade jag sagt att det såg ut som vår vackra Svenska flagga,,, men nu vet jag faktiskt inte riktigt vad det ska föreställa????

 

VA FAAAAAAN i HELVETIA?????

Jag hade blandat ihop det på nåt sätt...

Gjort korset blått istället för tvärtom!!!!!

En timmas tänkande och planterande åt helsefyr liksom!!!!


GRRRRRRRRRRRRRRRRR,,, jag blev så jäkla sur,, så jag vägrade plantera en endaste planta till den dagen...

Hur tänkte jag egentligen????


Tog hundarna och stack iväg på en riktigt lång härlig prommis,, och sen kändes allt så mycket bättre...


Funderade på att rycka upp alla blommor ur min felande flagga,, och plantera om,,, men sen bestämde jag mig för att det där är Team D&G's flagga,,, så den fick vara kvar som den var....


Ägnade istället tid åt att iordningställe takterrassen som vi kallar den...

 

Och där slog jag mig sen ner med ett glas gott vitt vin och en skål mandelfyllda oliver...

 

Oliver som jag i vanliga fall älskar,,, denna dag,,  tyckte jag att dom smakade tvål,, och kunde inte äta dom...

Thomas tyckte dom smakade precis som vanligt,,, men att just mina var tvålindränkta var väl bara ytterligare ett bevis på vilken skitvecka jag fick uppleva förra veckan....


Hövva,, tur att den är över!!!!


Så nu kan det väl bara bli bättre eller????

Måndagen gick vi en lång och majsig prommis,,

och sen satt jag hela kvällen och planerade sommarsemestern....
Ja,, vi har ju såklart "grovplanerat" tillsammans innan,, min sambo och jag,,, och nu börjar bitarna falla på plats,, och vi ser fram emot en härlig och händelserik semester...


Börjar med att åka på Enduros härliga kennelläger i Strängnäs....

4:e eller 5:e året i rad nu som vi får förmånen att våldgästa detta mycket trevliga läger,,, med helt underbara fantastiska människor...


Direkt från Strängnäs,, drar vi dom dryga 42 milen ner till Kosta i Småland för att som mycket lyckliga utbölingar fått äran att bli inbjudna för att få deltaga på GMBK's (Göteborg/Mölndals Brukshundklubb) klubbläger....


Ser så mycket fram emot det,,,, så otroligt mycket kunskap det finns i den klubben...

Det är verkligen en ära att vi får vara med...


Sen möter vi förhoppningsvis upp Abbotarna nånstans i vårt avlånga land,, för lite trevligt campande ihop...
Thompa och jag är ju lite sugna på att sticka över till Öland,, när vi ändå är i krokarna,,,

Har ju så underbart härliga semesterminnen från Saxnäs,, som vi gärna skulle återuppleva...

Älskar Öland!!!

Får väl se hur det blir,,, skönt också att röra sig hemmåt,,,


Sen sista veckan,, KAN det bli så att vi åker norrut en bit...

Typ Tärnsjö... men det får vi se...

Kanske känner oss mer än nöjda med taikonlivet so far,, ,kommer att bli nästan 3 veckor ute på rull,,  så kanske skönt att slappa lite hemma också...


För sen jobbar vi några veckor,, och sen är det dags för en lååååång resa ner till Malmö och Bruks-SM

Det ska bli superskoj att närvara på ett SM som icke tävlande,,, nu ska ju jag iofs vara funktionär,, men vi räknar trots det att vi ska kunna närvara på kamratfest och bankett...

Ska bli kul...


Och appråppå funkis på SM......
Så har jag även fått ett roligt funktionärsuppdrag på Lydnads-SM som  Upplandsdistriktet arrangerar 2016......
Nu är det väl inte huggit i sten att jag kommer att få just det uppdraget,,,  men funktionär på ett eller annat sätt kommer jag att vara...

Sååå Kul!!!!


Älskar att vara funktionär,, erbjöd mig även att vara spårläggare på Botkyrka BK's Elitspår i helgen som kommer...

Men som klarade  sig utan mig,,, snyggt jobbat,, 15 spår tar dom,,,

Thomas dömer,, och jag kommer och hejjar...


På tisdagen åkte vi och körde rapport med Glock...

Och satan i gatan som han gick....

Inser att det är bristen på träning med andra hundar som saknas,,, så nu blir det till att börja pendla...

Börjar med en tripp till Tierp redan imorgon för träning med främmande hundar och människor...


Tisdagskvällen ägnades åt att röjja i huset....

Satan alltså,, va mycket jobb bara för att man planerar att sälja...

Nästa vecka kommer en fotograf hit,, och vi har fått massor med tips från mäklaren hur huset bäst ska stajlas...

Tydligen ska det inte se ut som nån bor här överhuvudtaget..

Allt personligt ska bort.....


Och nu är det onsdag, som i halvdag....
Fy tusan så enkelt det är att skutta upp på morgonen när man vet att man bara ska jobba halva dagen...

Nu har ju jag iofs inga större problem att skutta upp på mornarna,,, imorse skuttade jag upp vid 03.30, efter att ha legat och snurrat och stånkat en stund...

Hoppades på att kunna somna om i gästrummet,,, men icke,, låg och läste tills jag hörde att väckarklockan brölade där nere...

Fattar inte varför jag inte sover!!!!


Men iallafall, så känns det superenkelt att skutta iväg till jobbet när man vet att man bara jobbar fram till lunch...

Vädret imorse va ju inte det allra festligaste,,, men inte ens det störde mitt skuttiga humör...


En som blir morgontröttare, och morgontröttare,, det är SuperDollar det!!!

Varenda morgon så fort vi lämnat sängens värme,,, så hoppar han upp och gonar ner sig..

Syns knappt bland alla täcken och kuddar....

 

Där ligger han tills det är dags att fara iväg till skogs,,, och då måste jag ropa på honom så att han kommer...

Skönt att han njuter av pensionärslivets glada dagar!!!!


Jag hann sen sticka iväg på en liten rastarrunda när jag jobbat klart

 

Gick bara en kortis,,, för planen var att vi skulle gå en långprommis tillsammans sen när Thompa kom hem vid 14-tiden....


Men se då fick jag en mycket fin överraskning av min omtänksamme sambo...

Han sa,,,, stanna hemma du och ta det lugnt,,, jag tar hundarna!!!!


Och alltså,, jag var ju inte speciellt svårövertalad,,, regnet stod som spön i backen,, och jag kunde inte tänka mig något ljuvligare än att krypa ner i läshörnan och läsa istället för att gå regnprommis...


Så där låg jag och mösade när T,D,G kom hem 2 timmar senare...

Nu har Thompa stuckit iväg till skjutbanan,,, hundarna ligger nöjda och sover...

 

Jag kokar tomatsås till kvällens egengjorda pizza...


Imorgon är ingen Vanlig dag...

För imorgon är det SuperDollars födelsedag!!!!


Trevlig Helg!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards