Direktlänk till inlägg 24 maj 2015

Glock.....

Av Ia Weylandt - 24 maj 2015 18:00

Ja den här helgen tillägnar vi verkligen till den lille Glocken....

 

Underbara Fina Bästaste GuldGlock...
Fy tusan vilka fina träningspass han gjort,,, både på lördagen och söndagen..

Ikväll sitter vi och är så nöjda och stolta så vi nästan svämmar över....

Underbara Sheriffen!!!!


Lördagen började väl som dom flesta lördagar,,, jag gick upp tidigt, och var i skogen redan vid 7-tiden...

Och Thomas åkte till skjutbanan...

När jag kom hem var det ganska soligt men ändå kallt,, och jag fick kämpa för att kunna sitta ute och äta min frukost...

 

Men vem vill vara inne liksom,,, inte jag iallafall.... å gott vare,,, fast kallt....


Och faktum är att det blev riktigt skönt en stund,, och låg och läste i solskenet...

Glocken ville ha uppmärksamhet,, och kom med dojjan titt som tätt för lite lek i solen...

 


Men sen la sig faktiskt även han till ro,,, och vi mösade rejält där i solstolen...

 
Sen som från 0-100 på 5 sek,, så kom det stora svarta moln in över Huddinge,,, och innan vi ens fått in alla dynor så fullkomligt vräkte regnet ner...


Och sen sa det bara POFF,, så blev himlen knallblå igen,, lika fort som den tidigare blivit svart...

Aprilväder i slutet på maj,,, Ogillas!!!


Framåt eftermiddagen packade vi in oss i bilen och drog ner mot Nynäshamn...

Huvudanledningen till det hette "Hästgård till Salu",, och enligt bilder och beskrivning så såg det Fantastiskt ut....

Visningen är inte förens nästa söndag,, men vi ville stilla vår nyfikenhet genom att åka och titta utvändigt först...

Visa av erfarenhet,, så blir besvikelsen så stor,, när vi som tidigare gått och laddat, och laddat för visning,, och sen har det visat sig vara rena rama skämtet...


På vägen ner, stannade vi, och Thompa tog en promenad med hundarna,, samtidigt som jag gick ut varsitt spår till Dollar och Glock....


Och ibland undrar jag om jag verkligen har alla hästar hemma där upp i stallet????


Stället vi stannade på,, består bara av sån där underbart magiskt tallskog...

Det är lite svårt med referenspunkter i den typen av skog,, och eftersom vi i vanlig ordning lämnat snitslarna hemma,,, så visste jag inte riktigt hur jag skulle kunna referera exact vart Glock's spår startade...


Men Jag,, smart som jag är,, tog  höger framdäck på bilen som referenspunkt,,, och utgick rakt ifrån det....


Nöjd med mig själv,, hoppade vi in i bilen igen,, och for iväg för att titta på det intressanta objektet...

Intressant,, iallafall tills vi kom fram och fick se det....


För som vanligt,, så stämde det ju inte alls överens med det som syntes på bilderna...

Denna gången snackar vi att grannhusen låg närmare på båda sidorna,, än vad dom gör här på huset i Huddinge....

Så det var bara att besviket vända bilen, och åka tillbaka till spåren...


Och det var i bilen tillbaka,, som jag upptäckte att stallet nog var ganska så tomt...

För hur tänkte jag när jag tog bildäcket som referenspunkt???

Det var ju inte som att bilen skulle kunna ställas tillbaka på EXACT samma ställe igen...

Och hur skulle jag nu kunna visa exavct vars Glorre's spår utgick ifrån...

Alltså,, jag blir så trött på mig själv ibland....

Slå mig med nåt hårt,, liksom!!!


Men jag råkade visst glömma bort att vi har en fantastiks Glock i vår ägo...

För jag visste ju ungefär vart det gick,, så Thomas tog helt enkelt och släppte på Glocken som i ett spårupptag,, fast inte i 10 meters lina,, utan dom bara gick emot det,, och PANG sa det när Glock sög in vittringen i näsan,, och iväg var dom...


Spårupptag=check


Och sen spårade han såååååå jäkla fint,,, så jag bara stod och njöt....
Eftersom det är så öppen skog,, så såg jag ju honom hela det 330 meter långa spåret,, och det var Magiskt att se honom ta vinklarna som om han gick på räls....

Glocken's spår...

 

Verkligen kul att han är så duktig,, med tanke på hur lite han spårat...

Nöjd och stolt liten kille med slutpinnen....

 


Efter en stund var det Dollar's tur...

Thomas och Glock följde med fram till Dollars spårupptag, och stod med på linjen,,, och jäklar vilken konkurrens SuperHjälten kände...

Han skrek och tjöt,, och sen fullkomligt vräkte han sig i fullt sken ut i rutan,, lyckades på nåt konstigt sätt känna av åt vilken håll spåret gick,,, och sen bar det iväg...


Om jag tycker han är stark annars,, så var det Ingenting mot hur han låg på idag...

Spåret var 1200meter långt, och annars brukar han ju slå av på takten efter ett tag,,, men inte denna lördag...

Dollarn's spår

 



Full fart framåt.....

 

AjAjAj,, jag kände mig helt mörbultad efteråt,,, men samtidigt mycket nöjd,, för näsan var på och med hela den dryga kilometern,, och  dom 4 pinnar + slut som jag lagt ut,, låg i säkert förvar i västen när vi var klara....

Duktiga TokTroll!!!


Härligt nöjda killar....

 


Klockan var närmare 17 när vi var tillbaka hemma igen,, men det var ju en strålande vacker kväll,, så jag hann sitta ute ganska länge och dricka rosé,,

 

något jag blivit nästan som ett proffs på,,, innan det var dags å starta grillen för min amerikanska grillbuffé middag...


Mumsligt gott var det...


Sen ville vi se Eurovisionfinalen,,, men den är så Förbannat tråkig,,, så redan innan första bidraget framförts så började ögonen klippa...

Vi ställde då väckarklockan på ungerfärlig tid för att se vårt svenska bidrag...


Men när den sen ringde,, så tittade vi bara på varandra,, vände oss om och somnade om...

Däremot,, så råkade jag vakna till precis när omröstingen skulle börja,, så jag hade turen att få följa spänningen och även se MumsMåns skrika ut sitt segervrål...!!

Nu vet jag ju inte om det var rätt låt som vann,, eftersom jag inte sett dom andra,,, men jag tycker Måns nummer var jäkligt snyggt,,,  så därför tror jag att han var Bäst!!!


Imorse skulle vi vara i Tierp kl 11, för lite rolig rapportträning...

Thompa stack med hundarna till skogs vid åttatiden,, och jag bakade baguetter, ordnade matsäck och packade allt inför dagens tripp..

Thompa var tillbaka vid 9.30,, så då hoppade jag in i bilen å så var vi på rull norrut...


Och vilken Jädrans bra träning det blev....

Tror tamejtusan den bästa hittils i den lille Sheriffens unga liv..


Vi kommer fram och packar ut oss i den Underbaraste av skogar jag vet...
Tallskog med härlig mossa så långt ögat når...

 

Alltså,, det gör ONT i mig,, när jag får vistas i sådana paradis...


Det gör också ganska ONT i mig,, när vi lämnar Dollar i bilen och går iväg med Glock,, men jag måste komma över det,, det funkar liksom inte annars...
Jag intalar mig att det inte går någon som helst nöd på vår SuperHjälte,, utan att han tycker det är ganska skönt att ligga där i bilen och koppla av...
Det går sådär om jag ska vara ärlig!!!


Taktiksnack på A-stationen

 

Idag körde vi fyra skick, grundsträcka på drygt 400m och 2 förlängningar x ca 100...

Och den lilla Sheriffen gick som ett spjut...

Inte den minsta antydan till tveksamheter på något av dom fyra skicken,, inte ens när han gick som första hund på andra...

Nöjd liten Gurkburk mellan tredje och fjärde....

 

Fy Fasiken va nöjda och glada vi var efteråt...!!!


Gofika och eftersnack, där Dollar fick vara med ,

 


och sen körde dom som ville uppletande...

Det ville Dollar,, och jädrans i havet, va han var stekhet...

Men näsan var fint påkopplad,, och fyra föremål bärgades utan större ansträngning...

Duttiga SuperD!!!


Vi tackade för en mycket trevlig träningsdag,,,, och sen drog vi järnet ner mot Enköping för att titta på en gård...

Vi trodde från början inte att vi skulle hinna dit i tid,, och eftersom vi prioriterar rapportträning,, och då inte vill känna oss stressade,,,så jag mailade med mäklaren tidigare i veckan,, och frågade om det skulle vara någon mer visning,,, vilket hon svarade att det säkert skulle gå och ordna...

Men när vi satte oss i bilen från Tierp så insåg vi att om vi drog järnet ner,, så skulle vi kunna hinna,,,kanske....


Och med 5 minuters marginal sladdade vi in på gårdsplanen...

Jag föll pladask,,, även om jag tycker det är "fel" sida av stan...

Men i mina ögon ett jättefint hus,, lite plåttrigt med massor av små rum,,, fint stall,,, fårhus,, gästhus,,,bra marker,,,, och direkt ut i en egen skog,, där det nog skulle kunna gå och få till en ganska kort,, men endå en rapportbana...


Tyvärr var min sambo inte lika imponerad,,, vilket ju bara är bra,,,för han ser ju saker som inte jag ser,, jag ser ju egentligen bara skogen,,, mitt viktigaste är att jag ska kunna gå raka vägen från tomten till skogen med okopplade hundar...

Och det kunde man här,,, att det i besiktningsprotokollet framkom saker som inte alls var bra,, det ser inte jag...


SUCK,, ännu ett objekt lämnat bakom oss...

Det kanske inte är meningen att vi ska flytta...

Fick dessutom bilderna från mäklaren på Vårt hus,, och jäklar så fint vi plötsligt tycker att vi har det...

               

Kanske förblir vi Huddingebor resten av livet!!!!


Nu väntar en lång arbetsvecka,,, med ett roligt avbrott för min del på tisdag,, då årets Generalgolf går av stapeln på Svartinges mytomspunna golfbana..

Ett alltid lika trevlig och uppskattat arrangemang hos våra kunder...


Nästa helg ska Glock förhoppningsvis få "känd mental status",,, ska bli sååå roligt och spännande...


Nu önskar jag Alla en Trevlig söndagskväll och en bra arbetsvecka....
Solen skiner och jag trivs alldeles förträffligt här i min solstol....!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards